رفع تحریم و کاهش پینگ بازی eFootball 2024

مقدمه

بازی eFootball 2024 نسخه اندرویدی و جدیدتر PC بازی محبوب فوتبال PES هست که باهاش می‌تونید مسابقات هیجان‌انگیز فوتبال رو در بهترین استادیوم‌های دنیا بازی کنید. مثل نسخه‌های قبلی این مجموعه، eFootball 2024 ویژگی‌های بیشماری رو شامل میشه که طراحی شدن تا شمارو تو هر مسابقه‌ای که بازی می‌کنید غرق کنند.

کاربران ایرانی با آی‌پی ایران نمی‌تونن وارد این بازی بشن و از سمت سرورهای بازی تحریم شدند؛ پس باید از ابزارهایی جهت رفع تحریم این بازی استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم روش‌هایی رو به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتونید این بازی رو روی گوشی‌هاتون نصب و بدون لگ بازی کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره بازی eFootball 2024

به جرأت میشه گفت که eFootball 2024 (که با نام پی‌اس 2024 اندروید هم شناخته میشه) یکی از بهترین بازی‌های فوتبال برای اندرویده. ما ایرانی‌ها خاطرات زیادی از بازی PES، محصول شرکت کونامی روی کنسول‌ کنسول پلی‌استیشن 2 و کامپیوتر داریم و حالا نوبت اینه که علاوه‌بر PC با گوشی‌های موبایلمون این گیم جذاب رو بازی کنیم.

eFootball یک بازی فوتبال رایگان از شرکت کونامی و ادامه‌دهنده سری معروف Pro Evolution Soccer (PES) هست. این بازی دو سال پیش با اسم eFootball 2022 معرفی شد. به‌جای انتشار یک پروژه جدید در هر سال، توسعه‌دهندگان این کمپانی تصمیم گرفتن که به‌طور مداوم این بازی رو توسعه بدن. در حال حاضر eFootball 2024 روی کامپیوتر، کنسول‌های PlayStation 4، Xbox One، PlayStation 5، Xbox Series X و S، و همچنین دستگاه‌های موبایل iOS و Android در دسترسه.

نمایی از دو آدمک مسی و بنزما در مقابل زمین فوتبال

تو این نسخه از فصل 23/24، بازیکنان مجازی زیادی هستن که ویژگی‌های فیزیکی اونها با ظاهر واقعی معروف‌ترین بازیکنان دنیا مطابقت داره. از این نظر، طولی نمی‌کشه که از مهارت‌های پا زدن لیونل مسی یا سرعت شگفت‌انگیز کیلیان امباپه که مدافعان تیم حریف رو به راحتی پشت سر می‌گذاره، لذت ببرید.

ویژگی‌ها و مقایسه eFootball 2024 با FC24

کمپانی‌های مختلفی، گیم فوتبالی رو به بازار عرضه کردند؛ اما همیشه دو بازی EA Sports FC24 (FIFA 24) و eFootball 2024 (PES 24) طرفدارای خاص خودشون رو داشتن و جایگاه‌های برتر رو توی این بازار پررقابت حفظ کردن. این دو بازی همواره در تلاش بودن که با اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید، تجربه‌ای واقعی و هیجان‌انگیز برای پلیرها ایجاد کنن.

در این بین، EA Sports از تجربه سال‌ها بازی‌سازی خودش استفاده کرده تا یه بازی خیلی نزدیک به واقعیت ارائه بده و از سمت دیگه، eFootball 2024 تمرکز خودش رو روی روانی و سادگی بازی گذاشته و جذابیت و دسترس‌پذیری بیشتری رو برای کاربران ایجاد کرده.

eFootball 2024 با بهره‌گیری از موتور بازی‌سازی unreal engine 5 سیستم حرکتی fluid engine رو پیاده‌سازی کرده که موجب شده حرکات بازیکنان بسیار طبیعی‌تر و پویاتر به نظر برسه. حالت‌های مختلف این بازی شامل Master League، Matchday و My Club هستن که بازی با هر کدوم تجربه‌ای متفاوت و جدید رو به پلیرها ارائه میده. گرافیک بهبود‌یافته، تجربه واقع‌گرایانه و فیزیک پیشرفته توپ باعث شده که eFootball یکی از رقبای FC24 شناخته بشه.

تحریم بازی efootball 2024

“eFootball 2024” یکی از اون بازی‌هاییه که کشور و آی‌پی ایران رو تحریم کرده. این موضوع محدودیت‌های زیادی رو برای گیمرهای ایرانی ایجاد میکنه. این تحریم‌ها به معنای عدم دسترسی به سرورهای بازی، عدم امکان شرکت در مسابقات آنلاین و ناتوانی در استفاده از برخی ویژگی‌های مهم بازی هست. برای گیمرهای ایرانی، این محدودیت‌ها خیلی ناامیدکننده و در عین حال خسته‌کننده‌ست، چون اونا رو از لذت تجربه بی‌نقص و رقابت در این بازی محبوب محروم می‌کنه.

نمایی از دسته کنسول بازی

این وضعیت می‌تونه انگیزه و علاقه اونا به بازی رو کاهش بده و حتی به ترک بازی منجر بشه. در چنین شرایطی، گیمرها ممکنه به دنبال راه‌حل‌های غیرقانونی یا ناامن برای دور زدن این تحریم‌ها باشن که این خودش مشکلات بیشتری درست میکنه.

راه‌های رفع تحریم بازی efootball 2024

روش‌های مختلفی برای رفع تحریم‌ این بازی وجود داره که کاربرای ایرانی هم بتونن از جذابیت‌های این بازی لذت ببرن. ما تو این مقاله سعی داریم این راه‌ها رو بهتون معرفی کنیم تا درصورتیکه راه‌های مختلفی رو امتحان کردید ولی نتونستین به نتیجه دلخواهتون برسین با این روش‌ها بتونین لذت بازی رو بدون محدودیت تجربه کنین.

استفاده از فیلتر‌شکن

V-P-N مخفف شبکه خصوصی مجازیه (Virtual Private Network). V-P-N ابزاری هست که به شما امکان میده با شبکه‌ای متفاوت از شبکه‌ای که مستقیماً با دیوایس خود به بازی متصل شدید، بازی کنید. با V-P-N، شما به کمک یک سرور واسطه به سرور بازی متصل میشید.

جهت استفاده از وی‌-پی‌-ان برای رفع تحریم بازی‌های آنلاین، باید از اینکه اون بازی تو چه کشورهایی سرور داره و اکانت بازی شما مربوط به کدوم کشوره مطلع باشید تا با توجه به اون لوکیشن مناسبی برای V-P-N انتخابیتون پیدا کنید.

نمایی از vpn بر روی گوشی

VPNهای زیادی تو بازار وجود داره، در اینجا به مواردی اشاره کردیم که در انتخاب V-P-N باید درنظر بگیرید.

  • موقعیت سرور بازی رو در نظر بگیرید.
  • اطمینان داشته باشید که VPN با پلتفرمی که می‌خواهید روی اون بازی کنید سازگاره.
  • یک VPN ایمن و قابل اعتماد و با سرعت بالا انتخاب کنید.

هشدار: استفاده از این روش به دلیل احتمال تغییر IP و ثابت نبودن آن، ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

تغییر DNS

DNS (مخفف “Domain Name Server”) یک پایگاه داده ویژه‌ست که نام دامنه رو به آدرس‌های IP مربوطه اونها ترجمه می‌کنه. یعنی تقریبا مثل لیست مخاطبین تلفن‌همراه شماست. شما اسمی رو می‌نویسید که به راحتی قابل یادآوری هست (مثل اسم یه دوست یا وب سایت) تا به کمک اون چیزی که به راحتی ممکنه فراموش بشه رو ذخیره داشته باشید (مانند شماره تلفن‌های طولانی یا آدرس‌های IP).

DNS توی بازی‌ها میتونه خیلی تأثیرگذار باشه. مثلاً، سرورهای DNS می‌تونن بازی رو خیلی سریع‌تر بارگذاری کنن. تغییر سرورهای DNS همچنین می‌تونن به شما امکان دسترسی به بازی‌ها، مودها یا ویژگی‌های جدید رو بده، درحالیکه با DNS پیش‌فرضتون بلاک بودن.

هشدار: استفاده از این روش به دلیل احتمال تغییر IP و ثابت نبودن آن، ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

نمایی از اینترنت و dns

استفاده از پروکسی

پروکسی هم یک واسط بین رایانه شما و سرور بازی هست. یه شبه سروره که جایگزین دیوایس شما در اینترنت میشه تا از هویت آنلاین شما محافظت کنه. یک پروکسی بازی، پروکسی هست که جایگزین آدرس IP دستگاه شما میشه و به همین دلیل موقع اتصال به سرورهای بازی، امکان ناشناس بودن رو برای شما فراهم می‌کنه.

گیمرهایی که تحریم هستند، می‌تونن از آدرس‌های IP اختصاصی که توسط ارائه‌دهندگان خدمات پروکسی ارائه میشن، رو برای گیم استفاده کنن. پروکسی‌های بازی رو به طور کلی میشه به دو دسته تقسیم‌بندی کرد:

پروکسی‌های عمومی:

این پروکسی‌ها رایگان هستند و کاربران بازی‌های آنلاین می‌تونن از اونها استفاده کنن. با این حال، کاربران با مشکلات متعددی مثل تاخیر بازی، مشکلات امنیتی، یا حتی ممنوعیت آدرس IP مواجه میشن.

پروکسی‌های پریمیوم:

پروکسی‌هایی هستند که میتونن آدرس‌های IP رو بدون دردسر مخفی کنن. این پروکسی برای بازی‌های آنلاینی که به سرعت امنیت نیاز دارن بهتره.

هشدار: استفاده از این روش به دلیل احتمال تغییر IP و ثابت نبودن آن، ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

عوامل مؤثر در کیفیت بازی آنلاین

تجربه بازی شما به عوامل مختلفی وابسته‌ست.

  • اتصال اینترنت شما: اتصال پایدار خیلی مهمه. اگر سرویس اینترنت شما دچار نوسانات مکرر یا قطع و وصل‌های دوره‌ای بشه، ممکنه توسط حریفاتون از دور خارج بشید یا به‌طور کامل از سرور بازی اخراج بشید. اطمینان حاصل کنید که سرویس ارائه‌دهنده اینترنت انتخابی شما برای بازی مناسب و قابل اعتماد باشه.
  • فاصله از سرور بازی: اقدامات شما در بازی فوراً اجرا نمی‌شه. داده‌های شما ابتدا باید به سرور بازی برسه و بعد سرور باید وضعیت بازی رو به کلاینت شما به‌روزرسانی کنه. هرچه فاصله شما از مکان فیزیکی سرور بازی بیشتر باشه، زمان بیشتری برای انتقال داده‌ها لازمه و احتمال از دست رفتن بسته‌ها در طول مسیر بیشتر می‌شه. ممکنه شاهد بروز مشکلاتی مثل حرکت ناهماهنگ بازیکن‌های فوتبال در نقشه یا ظاهر شدن ناگهانی اونها بشید.
  • اتصال Wi-Fi: قدرت سیگنال Wi-Fi به شدت به فاصله شما از روتر و موانع موجود در مسیر وابسته‌ست. حتی جابه‌جایی به اتاق دیگه و بستن در می‌تونه پینگ شمارو مقداری بیشتر کنه. برای بهترین نتیجه، بازی رو در ناحیه‌ای باز و نزدیک به روتر Wi-Fi انجام بدید. یا اگه به شدت به بازی‌های رقابتی علاقه دارید، از Wi-Fi کاملاً صرف نظر کرده و کابل Ethernet رو مستقیماً به دستگاه بازیتون وصل کنید تا بهتر نتیجه بگیرید.

نمایی از آیکن وای‌فای روی گوشی

  • ازدحام شبکه: هرچه تعداد افراد بیشتری به‌طور همزمان از شبکه استفاده کنن، پهنای باند کمتری برای شما باقی می‌مونه. اگر به رتبه‌بندی‌های درون بازی اهمیت می‌دید، تعداد دستگاه‌هایی که به طور همزمان با بازی شما به اینترنت متصل هستند رو کاهش بدید.

همه‌ی این روش‌هایی که گفتیم میتونه در رفع تحریم بازی eFootball 2024 به شما کمک کنه اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بدین اینه که استفاده از هر کدوم از این روش‌ها ممکنه پینگ شما رو حین بازی افزایش بده و تجربه خوبی رو از بازی به شما نده. بنابراین شما به راه‌حلی نیاز دارین که علاوه بر رفع تحریم بازی، بتونه پینگ شما رو حین بازی پایین بیاره تا بتونید یک بازی بدون لگ رو تجربه کنید.

استفاده از سرویس کاهش پینگ

اکثر گیمرها تو بازی‌ها با پینگ بالا مواجه هستند. این مسئله در بازی آزاردهنده‌ست و تجربه بازی رو به شدت تحت تأثیر قرار میده. پینگ بالا می‌تونه منجر به تأخیر در بازی هم بشه. پینگ بالای 100 سرعت بازی رو کاهش میده و منجر به شکست تو بازی میشه. در این حالت، یک استفاده از یک سرویس جهت بهبود پینگ و خلاص شدن از شر لگ و تاخیر تو بازی‌ها ضروریه.

پینگ چیه؟ وقتی داری آنلاین بازی می‌کنی و احساس می‌کنی بازی گیر داره یا لگ می‌زنه یعنی داده‌های اینترنتی تو از مسیرهای طولانی و شلوغی عبور می‌کنن تا به سرورهای بازی برسن. اما علت پینگ بالا چیه؟ معمولاً دلیلش اینه که فاصله بین شما و سرور بازی زیاده یا اینترنتتون خیلی پایدار نیست. بعلاوه، گاهی اوقات اتصال Wi-Fi کندتر از اتصال سیمیه. سرویس‌های کاهش پینگ کمک می‌کنن این مشکل‌هارو حل کنید.

نمایی از بازی eFootball 2024 روی گوشی موبایل

کاهنده پینگ به برنامه‌ای گفته میشه که ترافیک شبکه شما رو برای بازی‌های آنلاین، به‌ویژه برای بازی‌های چند نفره بهینه ‌کنه. این کار با هدایت ترافیک اینترنت شما به سرور دیگه‌ای که در نزدیکی سرور بازی قرار داره، با پینگ کمتر و تاخیر کمتر انجام میشه و درنتیجه بسته‌های داده رو از مسیرهای کوتاه‌تر و بهینه‌تر به سرور مقصد میرسونه.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ

گادپینگ یه وی‌پی‌ان ایرانیه که بازی‌هایی رو که تو ایران از طرف سرورهای بازی تحریم شدن، رو براتون رفع تحریم می‌کنه. این سرویس با تغییر آی‌پی شما به یه کشور دیگه، باعث میشه که سرورهای بازی نتونن تشخیص بدن که شما از ایران وصل شدید، و اینجوری می‌تونید بدون مشکل بازی کنید.

علاوه بر رفع تحریم، گادپینگ پینگ بازی رو هم براتون کاهش میده. این سرویس با عبور دادن ترافیک اینترنت شما از مسیرهای سریع‌تر و خلوت‌تر، باعث می‌شه که پینگ شما پایین بیاد و بازی‌هاتون روان‌تر و بدون لگ اجرا بشن.

بازی‌های امروزی به قدری پیشرفته شدن که هر تغییر مشکوکی مثل استفاده از وی‌پی‌ان رو تشخیص می‌دن و ممکنه اکانت شما رو بن کنن. یعنی اگه بازی متوجه بشه که دارید از یه آی‌پی غیرمعتبر یا تغییر یافته استفاده می‌کنید، ممکنه فکر کنه دارید قوانین رو دور می‌زنید و اکانتتون رو مسدود کنه.

— مشاهده لیست بازی‌های رفع تحریم شده —

نمایی از اپلیکیشن موبایل گادپینگ

اما گادپینگ این موضوع رو به خوبی مدیریت می‌کنه. این سرویس طوری طراحی شده که وقتی آی‌پی شما رو تغییر می‌ده یا ترافیک اینترنتتون رو از مسیرهای بهینه می‌فرسته، این کار رو به شکلی انجام می‌ده که بازی‌ها متوجه این تغییرات نمی‌شن. گادپینگ از سرورهای مطمئن و پروتکل‌های امنیتی استفاده می‌کنه که نه تنها پینگ شما رو کاهش می‌ده، بلکه باعث می‌شه که اکانتتون هم در امان بمونه و بن نشه. این یعنی می‌تونید بدون استرس و با خیال راحت از بازی‌های آنلاین لذت ببرید، بدون اینکه نگران مسدود شدن اکانتتون باشید.

یعنی دیگه خبری از لگ و تأخیر اعصاب‌خردکن نیست!

— دریافت اکانت تست رایگان —

سخن آخر

در نهایت، وقتی بحث به بازی‌های آنلاین می‌رسه، پینگ بالا و تحریم‌ها واقعاً می‌تونن لذت بازی رو از بین ببرن. هیچ‌کس نمی‌خواد وسط یه رقابت حساس، به خاطر لگ یا محدودیت‌های جغرافیایی، از بازی بیرون بیفته. اما گادپینگ این مشکلات رو برای شما حل می‌کنه. با گادپینگ، نه تنها پینگتون پایین میاد و بازی‌ها روان‌تر می‌شه، بلکه می‌تونید به راحتی به بازی‌هایی که برای ایرانی‌ها تحریم شدن دسترسی پیدا کنید.

اگر می‌خواید بدون استرس پینگ و تحریم، از بازی‌های آنلاین نهایت لذت رو ببرید، گادپینگ یه راه‌حل حرفه‌ای و کارآمده. گادپینگ همراه شماست تا همیشه یه تجربه عالی از بازی‌های آنلاین داشته باشید!

0
اشتراک
Sana

0 0 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات