پینگ داخلی چیست و چگونه می توان آن را بررسی کرد؟

پینگ داخلی به معنی پینگ اینترنت شما تا سرورهای داخل کشور (عموما تهران) می باشد و مقدار آن حائز اهمیت است. تقریبا می توان گفت که هر چقدر فاصله مکانی و جغرافیایی شما نسبت به تهران دورتر باشد احتمالا پینگ داخلی اینترنتتان نیز بالاتر بوده و تاثیر سرویس کاهش پینگ برایتان کمتر خواهد بود.

چگونه می توان پینگ داخلی اینترنت خود را بررسی کرد؟

بررسی پینگ از هر Ip یا بهتر است بگوییم سروری که موقعیت آن داخل ایران باشد معادل است با پینگ داخلی آن اینترنت. به کمک مراحل زیر می توانید پینگ داخلی اینترنت خود را بررسی کنید.

.

1. بررسی پینگ در رایانه

در صورتی که بر روی رایانه (ویندوز) بازی می کنید کافیست نرم افزار Godping Client را داشته باشید. نرم افزار را اجرا کرده و وارد بخش بررسی پینگ شوید، سپس پینگ داخلی را انتخاب کرده و روی گزینه شروع کن کلیک کنید.

همانطور که مشاهده می کنید پینگ داخلی اینترنت این کاربر حدود 20 میلی ثانیه بوده است که عدد نسبتا خوبیست و تایم اوت و نوسان خاصی نیز ندارد.

درصورتی که به نرم افزار گادپینگ دسترسی نداشتید می توانید به کمک CMD ویندوز و با کد دستوری Ping نیز پینگ داخلی اینترنت خود را بررسی کنید. برای نمونه:

ping 178.22.122.1

 

2. بررسی پینگ در موبایل

برای اینکه پینگ داخلی اینترنت خود را بر روی موبایل بررسی کنید می توانید از اپلیکیشن گادپینگ استفاده کنید، و یا یک نرم افزار که قابلیت بررسی پینگ را داشته باشد را بر روی موبایل خود نصب نمایید.

  1. اپلیکیشن گادپینگ مخصوص موبایل (توصیه شده) : دانلود گادپینگ برای موبایل
  2. نرم افزار متفرقه برای بررسی پینگ (نسخه آندروید) : نرم افزار بررسی پینگ
  3. نرم افزار متفرقه برای بررسی پینگ (نسخه iOS) : نرم افزار بررسی پینگ

در صورتی که نرم افزار گادپینگ را نصب کردید کافیست وارد اکانت خود شوید (اگر اکانت ندارید کافیست بر روی گزینه دریافت تست رایگان پایین صفحه نرم افزار کلیک کنید)، پس از ورود به صفحه اصلی، مشاهده خواهید کرد که پینگ داخلی بصورت لحظه ای نمایش داده می شود و وضعیت آن نیز به کمک رنگ های مختلف (قرمز، نارنجی، سبز، آبی) قابل درک است.

اما اگر از نرم افزارهای متفرقه برای بررسی پینگ داخلی استفاده کرده اید، می توانید آن را اجرا کرده و آی پی 178.22.122.1 را به عنوان نمونه وارد کرده و روی Start/Ping کلیک کنید. عددی که مقابل آن عبارت ms نوشته شده است درواقع همان پینگ مورد نظر ما است.

دقت کنید که پینگ داخلی نباید بیشتر از 50 میلی ثانیه، دارای نوسان شدید و یا تایم اوت باشد.

 

پینگ داخلی چگونه بر روی پینگ نهایی اینترنت ما تاثیر می گذارد ؟

این سوالی است که خیلی از شما کاربران از ما می پرسید.

پینگ نهایی اینترنت شما پس از اینکه به سرویس گادپینگ متصل می شوید به کمک فرمول های زیر بدست می آید:

  • برای روتینگ اروپا – آلمان : پینگ داخلی + (72 الی 85) میلی ثانیه
  • برای روتینگ روسیه یک (نامحدود) : پینگ داخلی + (60 الی 90) میلی ثانیه
  • برای روتینگ روسیه دو (پلاس) : پینگ داخلی + (40 الی 55) میلی ثانیه
  • برای روتینگ ترکیه : پینگ داخلی + (40 الی 55) میلی ثانیه
  • برای روتینگ بحرین (پلاس) : پینگ داخلی + (50 الی 60) میلی ثانیه

 

پس برای کسب نتیجه مطلوب، پینگ داخلی اینترنت باید کمتر از 50 میلی ثانیه باشد (هر چقدر کمتر بهتر).

شاید برایتان این سوال رخ دهد که اگر پینگ داخلی اینترنت ما زیر 50 میلی ثانیه بود چه نیازی به استفاده از سرویس کاهش پینگ داشتیم؟!

خب ببینید، پینگ داخلی با پینگ خارجی (پینگ بازی) متفاوت است، ممکن است پینگ داخلی اینترنت شما 10 میلی ثانیه باشد ولی پینگ داخل بازی 200 میلی ثانیه. این دو لزوما ارتباطی با هم ندارند و بصورت کلی شرط کسب نتیجه خوب از سرویس کاهش پینگ داشتن یک پینگ داخلی خوب هست.

می توان گفت که هر چقدر فاصله مکانی و جغرافیایی شما نسبت به شهر تهران دورتر باشد احتمالا پینگ داخلی اینترنتتان نیز بالاتر بوده و تاثیر سرویس کاهش پینگ برایتان کمتر خواهد بود.

65
اشتراک
admin

3.9 28 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

208 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
mhmdlatifi

سلام.من یه مشکل عجیب دارم.پینگ داخلیم با تست کامپیوتر ثابت و عالیه ولی با گوشی نوسان شدید داره.راه حلی دارید؟

hadi

سلام ، من از تبریز با نت مخابرات (۱۶مگابیت) و با برنامه خودتون تست کردم ، پینگی در حدود ۵۰-۶۰ با تایم اوت های زیاد گرفتم . در حالی که با اینترنت دانشگاه(حدود۲مگابیت) که خارج از شهر نیز هست پینگی در حدود ۱۵-۲۰ با تایم اوت های نسبتاً کمتری گرفتم . مشکل از کدوم قسمت میتونه باشه ؟.

reza

آقا با برنامه خودتون اندازه گرفتیم شد 55. استاندارد نیس قطعا با لن هم وصل هستم سرویس دهنده هم مخابراته و از سرویس 16 مگ استفاده میکنم.
سرعت دانلود و آپلودم هم بر اساس تست اینه:
Download: 5.75 Mbit/s
Upload: 1.66 Mbit/s

بنظرتون راه حل چیه؟
میتونم کاری بکنم براش؟

رضا

چرا برا من میزنه 0ms تایم اون و پکت لاس هم ندارم!!!!!!

سلمان

سلام . شما گفتید سرور های پینگ داخلی عموما تهران هست . یعنی ممکنه شهر دیگه ای هم باشه که سرور ها در اونجا قرار گرفته باشه و از ispدیگه ای استفاده کرد ؟

سلمان

خب الان من در کرمان زندگی میکنم بنظرتون اینترنت شاتل بگیرم یا دیده بان نت چون تجهیزات شرکت دیده بان نت در کرمان هست . و فکر کنم هرچه فاصلت از isp مورد نظر کمتر باشه پینگ داخلی بهتری میگیری .

محمد ابزدی

دو تا سرویس دارم. یکیش پینگ داخلی 20 هست و یکیش 28.کدوم رو پیشنهاد میدید؟

رضا

سلام من دانلودم 8 مگه ولی اپلودم 0.55 یعنی استاندارد نیست؟

Illya

سلام. من یه سرویس رایگان گرفتم گوشیم رو هم به اندروید ۱۲ آپدیت کردم ولی بعد از آپدیت توی قسمت v.p.n نوع L2PT نیست اون یکی نوع هم نیستش. چکار کنم

سمیر

بهترین روش و کاربردی ترین روش برای کاهش پینگ داخلی چیه من داخل سیستان بلوچستانم پینگ داخلیم ۵۰ms تا ۶۰ms

مهراب

سلام،به نظر شما بهترین شرکت اینترنتی(ISP) دارای سرویس گیمینگ کدوم هستش؟ من مبین نت سیم کارتی دارم،همین خوب هستش؟

محمد حسین

سلام . خسته نباشید . پینگ داخلی من 40 تا 45 توی شهر قم هستم از اینترنت مخابرات استفاده می کنم . کاری می تونم بکنم پینگم کم تر بشه .

Amir2021

سلام وقت بخیر
من برا بازی تتان آرنا آی پی سرور اختصاصی استفاده کردم پینگم حدوداً 140_150 عه دوست دارم کمتر بشه اگه پیشنهادی داشتین ممنون میشم

7xrain

سلام من تهران هستم و پینگ داخلیم همیشه 5 ولی بعضی موقع ها یا موقع هایی ک بسته جدید میخرم پینگم‌ میره بالا میشه ۵۵ اینا و تا چند روز همین شکلی میمونه میشه علت اینو بگید و این که ایا این اشتراک گاد پینگ کمکی به من میکنه؟ و بازی ک میکنم فورتنایت سرور میدل.

amir

سلام من سرویس خریداری کردم
بازیمم پابجی موبایله
سرور بازیمم میدل ایست هست
چه سرور گاد پینگ ریجستر تیر خوب و پینگ خوب میده
نتمم وای فای مخابراتی

sadegh

سلام و درود.من پینگ داخلیم تا سرور های شما 15 هستش در حالت عادی تو وارزون پینگم رو 100 ایا سرویس شما برای من فایده ای داره؟واینم بگم که ******* استفاده کردم فقط رو سرور اروپا تعقیر جزعی داشت نه انچنان.در ضمن بگم اشتراک تست تون کار نمیکنه هر ایملی میزنم میگه ایمل معتبر یاهو یا گوگل بزنید که میزنم قبول نمیکته.

Reza

سلام ادمین ترو جان هرکسیو دوست دارید کمکم کنید کلافه شدم . پینگ داخلی من با شرکت آواگستر از شهر کلیبر آذربایجان شرقی همیشه 16 الی 18 بود اما الان یک ماهه پینگ داخلی من از ساعات ناهار بد میشه و 44 .. 33 اینا میشه ..
بالا رفتن پینگ داخلی مشکل خود شرکت سرویس دهنده اینترنتی ( آواگستر ) هست ؟؟؟
خط من مشکلی نداره و روی 20 مگابیت و آپلود 1300 بسته شده .

احمدرضا

سلام من پک یه ماه خریدم و پینگم در پابجی 120بود با این vpnگاد از 222پایین نمیاد پیشنهاد میکنم نخرید.