رفع تحریم و بهبود پینگ بازی WoW

 

مقدمه

سلام رفقا امیدواریم که حالتون خوب باشه. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره بازی WoW – World of Warcraft و راه‌های اساسی رفع تحریم این بازی پرطرفدار، در اختیار شما عزیزان قرار بدیم. این بازی محبوبیت زیادی بین گیمرهای ایرانی پیدا کرده و افراد زیادی هم هستند که از طریق این بازی کسب درآمد میکنن.

متاسفانه با انتقال سرورهای این بازی به آمازون و تحریم ایران توسط آمازون، این بازی هم تحریم شد. بنابراین گیمرهای ایرانی مجبورن برای دسترسی به این بازی جذاب و پرطرفدار، از راه‌هایی برای رفع تحریم اون استفاده کنند.

پس اگر میخواید بدون هیچ محدودیتی از این بازی جذاب و پرطرفدار لذت ببرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بازی WoW

WoW یک بازی از نوع Massively Multiplayer هست که توسط شرکت آمریکایی Blizzard Entertainment ساخته و تو 14 نوامبر 2004 منتشر شد. Massively Multiplayer به بازی‌هایی گفته میشه که در اون هزاران و حتی میلیون‌ها بازیکن ممکنه به صورت آنلاین باهم بازی کنند. معمولا این بازی‌ها به صورت نامحدود ادامه دارند (با شخصیت‌هایی که ذخیره میشن و هر وقت که بازیکنی دوباره به بازی ملحق شد، دوباره فعال میشن)

World of Warcraft یا WoW تو دنیای فانتزی Azeroth جریان داره و بخشی از بازی‌های Warcraft هست که شامل Warcraft: Humans & Orcs، Warcraft 2: Tides of Darkness و Warcraft 3: Reign of Chaos میشه. این بازی بلافاصله بعد از انتشار، از موفقیت و محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین گیمرها تو سراسر جهان برخوردار شد.

این بازی یک خط داستانی غنی و مداوم هم داره که از طریق بسط‌ها و وصله‌ها (Expansions and Patches) تکامل پیدا میکنه. تا به امروز هشت افزونه برای WoW منتشر شده که هرکدوم محتوا، مناطق و ویژگی‌های جدیدی رو به بازی اضافه میکنن.

ماموریت‌ها، جنگ‌ها و ماجراجویی‌های مختلف تو این بازی جذاب هم میشه به صورت تنهایی و هم به صورت گروهی انجام بشه. جوایز برنده‌ها هم میتونه شامل طلا، سلاح و آیتم‌های ارزشمندی باشه که برای رشد کاراکترها استفاده میشن. کاراکترها با کشتن موجودات دیگه جهت کسب امتیاز بیشتر تلاش می‌کنند.

گیمرها میتونن از بین کلاس‌های مختلف مثل: جنگجویان، جادوگران و شکارچیان که هرکدوم سبک بازی منحصربه‌فرد خودشون رو دارند، انتخاب کنند. این بازی همچنین یک سیستم استعدادی داره که به بازیکن‌ها اجازه میده تا توانایی‌ها و مهارت‌های کاراکتر بازی رو به اختیار خودشون انتخاب کنند. بازی WoW به‌خاطر دنیای بازی‌های بزرگ و متنوعش که شامل قاره‌ها، شهرها، سیاه‌چال‌ها و … برای کشف و تسخیر کاراکترهاست، شناخته میشه.

خیلی از گیمرها باتوجه به گستردگی و پیچیدگی بازی و اینکه تو اول بازی اطلاعات زیادی برای شروع میخواد، از لذت این بازی جذاب خودشون رو محروم می‌کنند اما کافیه صبور باشید و از بازی لذت ببرید.

 

تحریم WoW

کمتر گیمری هست که اسم WoW رو نشنیده باشه. این بازی که میشه گفت قدمت زیادی هم داره با آپدیت‌های بی‌نظیرش همیشه توجه مخاطب رو به خودش جلب کرده و همچنین طرفدارهای زیادی بین گیمرهای ایرانی پیدا کرده. متاسفانه با تحریم‌های شدید کشورهای غربی علیه کشور عزیزمون ایران، خیلی از بازی‌های آنلاین هم تحت تاثیر این تحریم‌ها برای کاربران ایرانی مسدود شدند. بازی World of Warcraft هم یکی از این بازی‌هاست و برای گیمرهای ایرانی مسدود شده.

روزی که بلیزارد ایران رو تحریم کرد و کاربران ایرانی WoW دسترسیشون به بازی محدود شد، صدها گیمر ایرانی با شکایت از عدم دسترسی به بازی به سایت Battle.net مراجعه کردند. در نهایت بلیزارد پاسخ رسمی خودش رو اعلام کرد و مسئولیت این کار رو گردن سیاست‌های دولت آمریکا انداخت. همچنین تاکید کرد که محدودیت‌های تجاری ایالات‌متحده و قوانین تحریم اقتصادی، بلیزارد رو از تجارت با ساکنین بعضی از کشورها از جمله ایران منع کرده‌ و به محض لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دسترسی به این بازی هم آزاد میشه.

 

رفع تحریم بازی WoW

با توجه به تحریم بازی WoW، که باعث شده دسترسی به این بازی برای گیمرهای ایرانی غیرممکن باشه، تصمیم گرفتیم راه‌های اساسی و کاربردی که برای رفع تحریم بازی WoW قابل استفاده‌ست رو به صورت جامع و کامل تو این مقاله براتون توضیح بدیم. بریم که باهم این راه‌هارو بررسی کنیم:

 

استفاده از V-P-N

V–P–N مخفف عبارت Virtual Private Network به معنای شبکه خصوصی مجازی سرویسیه که یک اتصال آنلاین امن و رمزگذاری شده ایجاد میکنه. V–P–N به منظورهای مختلفی میتونه مورد استفاده قرار بگیره به عنوان مثال یک کاربر اینترنت میتونه از V–P–N به منظور حفظ حریم شخصی و ناشناس بودن و مخفی کردن آی‌پی حقیقیش استفاده کنه ولی کاربر دیگه‌ هدفش دور زدن تحریم‎‌هایی باشه که بعضی از کشورها علیه کاربران ایرانی اعمال کردند!

اطلاعات عمومی: هر وی پی انی لزوما فیل//ترشکن نیست!

اساساً V–P–N ها یک شبکه خصوصی رو تو سراسر شبکه عمومی اینترنت گسترش میدن که این امر امکان ارسال و دریافت ایمن داده هارو در سراسر شبکه اینترنت به کاربران میده.

وقتی از V–P–N استفاده می‌کنید، ترافیک اینترنت شما از طریق یک تونل رمزگذاری شده به سرور دیگه‌ای که متعلق به ارائه دهنده V–P–N (سرور واسط) هست، هدایت میشه. در ادامه سرور، داده‌های شمارو به مقصد دلخواهتون میفرسته. درنتیجه مقصد، ترافیک ارسالی از جانب شمارو به جای اینکه با IP واقعی شما ببینه، با IP متعلق به سرور ارائه‌دهنده V–P–N (سرور واسط) میبینه.

این فرایند علاوه‌بر اینکه از فعالیت‌های آنلاین و اطلاعات شخصی شما در برابر ردیابی یا رهگیری توسط دیگران محافظت میکنه، به گیمرهایی که میخوان موقعیت جغرافیاییشون رو تغییر بدن تا بتونن به بازی های تحریم شده مثل ورلد آف وارکرفت دسترسی داشته باشن هم کمک میکنه.

همونطور که بالاتر هم گفتیم  V–P–Nبا تغییر IP شما به IP کشورهایی که تو لیست تحریم WoW نیستند باعث میشه که موقعیت جغرافیاییتون توسط این بازی شناسایی نشه و بتونید به راحتی بازی کنید اما این فرایند زمانبر هست. خب شاید با خودتون بگید اگه بازی رو رفع تحریم کنه، چه اشکالی داره زمانبر باشه؟! درسته که V–P–N ممکنه بازی شمارو رفع تحریم کنه اما به چه قیمتی؟

اگر با استفاده از وی‌پی‌ان زمان ارسال و دریافت داده‌ها از دستگاه شما به سرور بازی افزایش پیدا کنه، درواقع پینگ بازی شما افزایش پیدا کرده. به عبارت دیگه با استفاده از V–P–N، شاید بتونید وارد بازی بشید اما در نهایت ممکنه به دلیل پینگ بالا، نتونید از یک بازی باکیفیت لذت ببرید!

عملکرد سرورهای V–P–N بسته به پیکربندی و توزیع استفاده میتونه خیلی متفاوت باشه. به عنوان مثال، اگه تعداد زیادی از افراد به یکباره تصمیم بگیرند از یک سرور V–P–N برای دانلود یک بازی یا پخش آنلاین استفاده کنند، این کار روی عملکرد V–P–N تأثیر میذاره. به همین دلیل، سرویس‌های V–P–N معمولاً برای ارتباطات حساس به تأخیر، مثل بازی‌های آنلاین، به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند.

بنابراین پیشنهاد ما به شما اینه که از  V–P–N در صورت امکان استفاده نکنید. علی الخصوص اینکه V–P–N های رایگان که معمولا ترافیک زیادی رو عبور میدن و افراد علاوه بر بازی در مصارف شخصی هم از اون استفاده میکنن و پهنای باند رو پایین میارن در نتیجه سرعت شما کاهش پیدا میکنه. در صورت نیاز از V–P–Nهایی استفاده کنید که میتونید موقعیت سرور اون رو خودتون انتخاب کنید و موقعیت جغرافیایی رو انتخاب کنید که به سرورهای بازی نزدیک‌تر هست.

 

تغییر DNS

DNS مخفف Domain Name System هست. DNS یک سیستم غیرمتمرکز هست که دامنه‌هایی (مثل google.com) که به راحتی برای انسان قابل خوندن هست رو به آدرس‌های IP عددی (مثل 146/105/227/39) که رایانه‌ها برای برقراری ارتباط با همدیگه ازش استفاده میکنن، ترجمه میکنه.

وقتی‌که URL یا همون آدرس یک وب‌سایت رو تو مرورگر خودتون جستجو می‌کنید، دستگاه شما یک درخواست به سرور DNS ارسال میکنه و سرور DNS آدرس IP موتبط با URL که براش ارسال کردید رو پیدا میکنه و به شما ارسال میکنه. بعد از اون دستگاه شما میتونه از همون آدرس IP برای برقراری ارتباط با سرور مقصد استفاده کنه.

در واقع DNS ها کار کاربران اینترنت رو به شدت راحت کردند. چون اگه همچین سیستمی وجود نداشت، به عنوان مثال به جای تک تک وب‌سایت‌هایی که به صورت روزانه ازشون بازدید می کنیم مجبور بودیم آی‌پی مثل 190/237/212/156 رو حفظ کنیم!

به طور خلاصه، سیستم DNS به عنوان نوعی دفترچه تلفن برای اینترنت عمل میکنه و نام دامنه‌ها رو به آدرس‌های IP عددی که رایانه‌ها برای برقراری ارتباط استفاده میکنن، متصل میکنه.

 

DNS برای WoW

یکی دیگه از راه‌های دیگه‌ای که ممکنه به شما امکان رفع تحریم بازی WoW رو بده، استفاده از یک DNS مناسب برای این بازی هست.

منظورمون از DNS مناسب، یک سرور DNS سریع و قابل اعتماد برای بهبود عملکرد بازی و کاهش تاخیر تو بازیه. یکی از سرورهای DNS که بسیار مورد توجه گیمرها قرار گرفته Google Public DNS هست. Google Public DNS یک سرویس تفکیک DNS رایگان، جهانی و ایمنه که میتونه به بهبود پایداری، سرعت و امنیت اتصال اینترنت شما کمک کنه. برای استفاده از Google Public DNS، می‌تونید تنظیمات شبکه خودتون رو برای استفاده از آدرس‌های سرور DNS زیر پیکربندی کنید.

8.8.8.8 و 8.8.4.4.

تغییر DNS  گاهی اوقات میتونه به شما کمک کنه تا به صورت رایگان تحریم WOW رو دور بزنید، اما این یک راه‌حل تضمینی نیست و ممکنه تو خیلی از موارد جواب نده. بااین راه‌های دیگه‌ای هم هستن که میتونه به رفع تحریم بازی WoW کمک کنه که در ادامه معرفی می‌کنیم.

 

استفاده از سرویس کاهش پینگ

سرویس‌های کاهش پینگ برخلاف V–P–Nهای رایگان، سرعت ارسال و دریافت داده بین شما و سرورهای بازی رو که حین بازی آنلاین به اونها دسترسی دارید، رو تو اولویت قرار میدن. برای تصور بهتر میتونید سرویس کاهش پینگ رو به عنوان یک پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر بگیرید که به شما سریع‌ترین مسیر رسیدن به مقصد رو نشون میدن.

در همین حال، تمرکز محدود سرویس کاهش پینگ بر ترافیک اتصال درون بازی به اطمینان از عملکرد بهتر اتصال شبکه کمک میکنه و از دانلود بیش از حد سرورها توسط ترافیک نامرتبط، مثل پخش یک ویدیو یا دانلود یک بازی، جلوگیری میکنه.

بنابراین به سادگی میتونیم متوجه بشیم که سرویس های کاهش پینگ علاوه بر دور زدن تحریم ها به کاهش پینگ حین بازی هم کمک میکنن. در مورد بازی WOW هم پیشنهاد ما استفاده از سرویس کاهش پینگ گادپینگه، سرویس کاهش پینگ گادپینگ یک V–P–N ایرانیه که برای رفع تحریم WOW و سایر بازی هایی که توسط کشورهای سازنده‌شون تحریم شدن قابل استفاده‌ست.

این سرویس علاوه بر رفع تحریم به بهبود ریجستر تیر و کاهش لگ و پکت لاس بازی ها و در کل به بالا بردن کیفیت بازی های آنلاین کمک میکنه و در نهایت پینگ شمارو داخل بازی کاهش میده. دیگه چی از این بهتر؟!

گادپینگ اولین و قدیمی ترین سرویس کاهش پینگ ایرانیه که مخصوص گیمرهای ایرانی برای رفع مشکلات و چالش هایی که در سر راهشون قرار گرفته طراحی شده.

گادپینگ با انتشار اپلیکیشن کاهش پینگ نسخه اندروید، iOS و ویندوز یکی از برترین خدمات کاهش پینگ رو تو همه کل کشور ارائه کرده.

باتوجه به اینکه پینگ اینترنت شما مجموعی از پینگ داخلی اینترنت (پینگ اینترنت شما تا سرورهای تهران) و پینگ خارجی (پینگ اینترنت از سرورهای تهران تا سرورهای بازی دلخواهتون) هست، سرویس های کاهش پینگ مستقیما روی پینگ خارجی شما تاثیر میذاره. بعلاوه اینکه چون به فاکتورهای متعددی بستگی داره، ممکنه تاثیرش برای همه کاربرها یکسان نباشه.

بنابراین اول از همه لازمه که پینگ داخلی اینترنتتون رو بررسی کنید (بررسی پینگ داخلی اینترنت) اگه پینگ داخلی اینترنتتون مناسب نیست بهتره که قبل از خرید اول از همه سعی کنید پینگ داخلی اینترنتتون رو بهتر کنید. درنهایت میتونید از اکانت تست رایگان گادپینگ استفاده کنید و چک کنید ببینید ایا این سرویس روی پینگ اینترنتتون تاثیر دلخواه رو میذاره یا خیر.

علاوه بر کاهش پینگ اپلیکیشن گادپینگ قابلیت های دیگری هم برای بهبود عملکرد شما تو بازی داره به عنوان مثال :

  • حالت روح
  • IP ثابت
  • قابلیت Kill Switch

که همگی برای جلوگیری از بن شدن اکانت شما در بازی ایجاد شده و به شما اطمینان خاطر میدهیم تنها با استفاده از اپلیکیشن گادپینگ تحت هیچ شرایطی بازی متوجه نمیشه که شما از ایران هستید و میتونید به راحتی بدون نگرانی بابت بن شدن اکانت WOW خود بازی کنید.

توجه: احتمال بن شدن اکانت با هر نوع سرویسی وجود دارد، چراکه این مورد به سیاست های شرکت سازنده بازی در بازه های زمانی مختلف مرتبط می شود و کسی کنترلی بر روی آن ندارد. اما به لطف سیستم IP ثابت گادپینگ، گسترده بودن دامنه آی پی ها و حالت روح مخصوص بازی WOW، می توان گفت که سرویس گادپینگ در حال حاضر امن ترین سرویس برای این بازیست که همزمان باعث کاهش پینگ نیز خواهد شد.

یکی دیگه از ویژگی‌های گادپینگ، مسیریابی هوشمنده. فناوری که به طور خودکار سریع‌ترین مسیر رو به سرور بازی شما پیدا میکنه و همچنین از جدیدترین آپدیت بازی‌های تحریم شده پشتیبانی میکنه.

کارشناسان گادپینگ با پیشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما گادپینگی‌های عزیز هستند.

 

سخن آخر

بلیزارد اینترتینمنت، شرکت سازنده World of Warcraft، به دلایل قانونی یا سیاسی محدودیت‌های جغرافیایی رو برای بعضی کشورها از جمله ایران اعمال کرده. از زمانی که ایران هم تو لیست تحریم های بلیزارد قرارگرفت گیمرهای ایرانی با مشکل ورود به بازی یا لگ و تاخیر فراوان حین بازی مواجه شدند. باتوجه به اینکه این بازی طرفدارای زیادی تو ایران داره و حتی خیلیا از این بازی کسب درامد دارن، ما تو این مقاله سعی کردیم ابتدا اطلاعات بیشتری رو راجع به بازی World of Warcraft در اختیارتون بذاریم سپس به راه هایی بپردازیم که برای رفع تحریم WoW قابل استفاده‌ست. همچنین بهترین روش رو برای دور زدن تحریم‌ها بدون افزایش پینگ حین بازی هم معرفی کردیم. ممنون که تا آخر مقاله همراه ما بودید.

10
اشتراک
Sana

5 2 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

5 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
....

اصلا امکان نداره یک سرویس انلاین ایرانی بتونه مشکل بازی های انلاین رو برای مردم ایران حل کنه
ضمنا سرویس شما احتمال بن کردن اکانت رو هم داره

ناصری

سلام، چندین ساعته که برای وارکرفت خطای : (سروری با تنظیمات وارد شده جهت اتصال پیدا نشد، پروتکل و ریجن انتخابی را تغییر دهید و مجددا امتحان کنید ) رو میده، هرکاری میکنم درست نمیشه

admin

با سلام، وقت بخیر. یکی از گروه سرورهای مربوط به این بازی از دسترس خارج شده که بزودی برطرف می گردد. پوزش ما را بپذیرید.

امیر

salam man alan 1 haftast ba moshkel rooberoo shodam bishtar saat rooz va shab tu godping ke mirm protocol ov ro ke entekhab mikonam motasel mishevali kar nmikone lk2 ham dg kolan vasl nmishe daqiqan mal man tori shode ke alan be godping vasl mishe vali hich tasiri nadare

admin

با سلام، وقت بخیر. لطفا هم اکنون مجددا بررسی فرمایید.