روش‌ها و سرویس‌های کاهش پینگ اینترنت همراه‌اول

 

مقدمه

سلام رفقا حالتون چطوره؟ با توجه به درخواست‌های شما بعد از مقاله کاهش پینگ ایرانسل، امروز قصد داریم درباره سرویس‌ها و راه‌هایی که برای کاهش پینگ اینترنت همراه اول هست، اطلاعات جامعی رو در اختیار شما عزیزان قرار بدیم. شما به عنوان یک گیمر وقتی دارید گیم آنلاین بازی می کنید، خیلی مهمه که بدونید «پینگ» چیه و چطور میتونه روی عملکرد شما تو بازی تاثیر بذاره.

به صورت کلی پینگ بررسی میکنه که چند میلی‌ثانیه (ms) طول میکشه تا دستگاه‌های شبکه با هم صحبت کنن. در یک بازی آنلاین، پینگ به گیمرها کمک میکنه متوجه بشن که کامپیوترشون چقدر سریع با گیم‌سرور ارتباط برقرار میکنه.

به عنوان مثال فرض کنید دارید PUBG بازی می کنید، وقتی یک گلوله به سمت حریفتون شلیک می‌کنید، یک پکت (packet) از دستگاه بازی (موبایل، تبلت، کامپیوتر و …) به سرور بازی پابجی که روی اون بازی می کنید، ارسال میشه. بعد از دریافت اطلاعات شلیک توسط گیم‌سرور، باید نتیجه شلیک توسط دستگاه شما دریافت بشه تا در نهایت نتیجه شلیک تو صفحه نمایش به شما نمایش داده بشه.

در صورتیکه پلیر پابجی هستید، ما یک مقاله هم درمورد آموزش کاهش پینگ و بهبود ریجستر تیر بازی پابجی داریم که میتونید بهش مراجعه کنید.

ما تو این مقاله بعد از اینکه متوجه شدیم که پینگ چیه و چه اهمیتی برای گیمرها داره و با اصطلاحات رایج مرتبط با پینگ آشنا شدیم، در ادامه دلایل بالا رفتن پینگ رو بررسی می کنیم و از راهکارهایی براتون میگیم که به کمک اون میتونید پینگ اینترنتتون رو کاهش بدید. به علاوه بررسی می کنیم که آیا اینترنت همراه اول مناسب گیم هست یا خیر. تا آخر مقاله با ما همراه باشید که به جواب همه این سوال‌ها برسیم.

 

مفهوم پینگ

همونطور که میدونید کلمه «پینگ» به مدت زمانی اشاره میکنه که طول میکشه تا سیگنال ارسال شده از کامپیوتر شما توسط گیم‌سروری که روی اون بازی می کنید، دریافت بشه و پاسخش به شما برسه. احتمالا اکثر شما کلمه پینگ رو فقط تو بازی‌های آنلاین شنیده باشید اما درحقیقت موضوع اینه که این مفهوم تو همه فعالیت‌های شما در بستر اینترنت وجود داره.

به عنوان مثال وقتی شما قصد دارید یک وب‌سایت رو باز کنید از زمانی که روی لینک وب‌سایت کلیک می‌کنید تا زمانی که صفحه وب براتون به نمایش درمیاد، نشان‌دهنده پینگ اینترنت شماست.

اما دلیل اینکه پینگ بالا بیشتر تو بازی‌های آنلاینه که مارو اذیت میکنه چیه؟

شما وقتی به صورت آنلاین بازی می‌کنید، اتصال شما به سرور بازی تو لایه انتقال از طریق پروتکل UDP مدیریت میشه. این به این معناست که بسته‌ها خیلی سریع و پشت سر هم ارسال میشن و در صورتی که یک پکت (بسته) به هر دلیلی به دستگاه شما نرسه، اون بسته از دست رفته و مجددا ارسال نمیشه (پکت لاس). در این صورت اگر پینگ بالا بره (افزایش زمان ارسال بسته ها به دستگاه شما) طبیعتا شما لگ، تاخیر و … هم تو بازی احساس می کنید.

در مقابل، فعالیت‌های معمول ما مثل باز کردن یک وب‌سایت، توسط پروتکل لایه انتقال TCP مدیریت میشه. در اینجا برخلاف بازی‌های آنلاین و پخش آنلاین فیلم، اگر هر اتفاقی برای بسته مثلا تو مسیر بین سرور‌ بازی و دستگاه شما بیوفته، بسته تا زمانی که توسط دستگاه شما دریافت بشه، مجدد ارسال میشه. در اینجا دیگه تاخیر زیاد احساس نمیشه.

بنابراین هرچقدر پینگ شما در گیم کمتر باشه بهتره چون به معنای تاخیر کمتر و تجربه بازی سریع‌تره.

 

اصطلاحات مربوط به پینگ

شما یه عنوان یک گیمر یا کسی که به صورت مداوم از اینترنت استفاده می­کنه، بهتره که با اصطلاحات و مفاهیم پایه آشنایی داشته باشید. در این بخش قصد داریم به صورت مختصر این اصطلاحات رو باهم بررسی کنیم:

 

تاخیر (Latency) یا لگ (Lag)

تاخیر اصطاح فنی‌تر واژه لگ (Lag) به حساب میاد و به مدت زمانی گفته میشه که در حین بازی با تاخیر در پاسخ مواجه میشید. تاخیر با لیتِنسی کم برای گیمرها عالیه چون به این معنیه که شما بازی روان‌تری رو تجربه می‌کنید و تجربه بازی بهتری خواهید داشت.

 

زمان پاسخ (Response)

زمان پاسخ شامل زمان صرف‌شده برای ارسال درخواست، پردازش اون توسط سرور و ارسال پاسخ به شماست. واحد اون میلی ثانیه (ms) است. هرچقدر این زمان پاسخ کمتر باشه بهتره.

خیلی از مردم از اصطلاحات «زمان پاسخ» و «تأخیر» به جای همدیگه استفاده میکنن. با این حال تأخیر که پیش‌تر هم توضیح دادیم بیشتر به تأخیر زمانی حین ارسال یا دریافت درخواست مربوط میشه اما زمان پاسخ به کل زمان بین درخواست ارسالی به سرور و برآورده شدن و پردازش اون درخواست گفته میشه.

 

اتلاف بسته (Packet Loss)

برای اینکه معنای اتلاف بسته رو بررسی کنیم اول باید معنای Packet یا همون بسته رو بدونیم. پکت‌ها به مجموعه دیتاهایی گفته میشه که هر کامپیوتر برای تبادل داده‌ها اونارو به تکه‌های مختلف تقسیم میکنه و این تکه‌ها همون بسته‌ها هستن که به وسیله شبکه و روترها بین سیستم‌های مبدأ و مقصد مبادله میشن.

زمانی‌که یک بسته توسط کامپیوتر مبدأ ارسال میشه و به سیستم مقصد منتقل میشه، بعد از برگشت اگر بسته دچار اختلال بشه و قسمتی از اون گم بشه، به این اتفاق پکت لاس یا اتلاف بسته گفته میشه. وقتی‌که بسته‌ها به مقصد نرسن، کاربران ممکنه با اختلالاتی مثل کندی سرویس یا از دست دادن اتصال شبکه مواجه بشن و تجربه کاربری ضعیفی داشته باشن.

 

دلایل بالا رفتن پینگ اینترنت

ممکنه به دلایل مختلفی از اینترنت همراه‌اول برای بازی کردن استفاده کنید. بدیهیه که هرچقدر پینگتون کمتر باشه، تجربه و کیفیت بازیتون بهتر میشه. افزایش پینگ اینترنت به عوامل مختلفی بستگی داره که با شناخت این عوامل میتونید تا جایی که امکان داره بهترین شرایط ممکن رو برای بازی کردنتون فراهم کنید. در این بخش قصد داریم عواملی رو بررسی کنیم که باعث افزایش پینگ اینترنت شما میشه:

  • کیفیت زیرساخت شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP: Internet Service Provider)
  • موقعیت جغرافیایی و فاصله گیم‌سرور از شما (سروری که روی اون بازی می کنید)
  • سرعت اتصال و وضعیت پهنای‌باند اینترنت شما
  • تنظیمات فایروال
  • گرمایش بیش از حد دستگاه و بروز لگ سخت‌افزاری
  • موارد دیگر: فاصله دستگاهی که روی اون بازی می کنید از روتر یا مودم (وقتی که اتصال شما از نوع Wireless است)، وب‌سایت‌های اضافی در حال اجرا در پس‌زمینه دستگاه. تعداد دستگاه‌هایی که به طور همزمان به وای‌فای شما متصله.

 

چند راهکار ساده برای کاهش پینگ

به عنوان یک گیمر حتما تجربه بازی تیمی و چندنفره رو داشتید. البته بیشتر بازی‌های چندنفره به صورت آنلاین انجام میشن و دیگه روزهای اینترنت دایل‌آپ که در اون مجبور بودید دوستانتون رو برای بازی، تو صفحه نمایش تقسیم شده ببینید، گذشته. حتی شما با یه گوشی معمولی میتونید به وسیله اینترنت همراه اول، ایرانسل و ،… به شبکه جهانی اینترنت متصل بشین و به صورت آنلاین با افراد مختلفی در سراسر جهان بازی کنید.

با این حال، در بازی­‌های آنلاین، یکی از مسائلی که خیلی از افراد رو آزار میده، پینگ بالاست. پینگ بالا در بازی به معنای صبر طولانی‌تری برای ارسال و دریافت سیگنال از سرور بازیه. اینجاست که اهمیت پینگ خودشو نشون میده، چون پینگ پایین نشون‌دهنده اینه که ورودی‌های شما سریعتر ثبت میشن و واکنش و زمان ورودی بهتری رو تو بازی به شما میدن. گیمری که پینگ بالاتری داشته باشه تأخیر بیشتری در حین بازی خواهد داشت.

تاخیر کم، قابل چشم پوشیه و میتونید بازیتون رو با این وجود هم ادامه بدید اما وقتی این تاخیر زیاد میشه در بدترین شرایط ممکنه بازی شمارو متوقف کنه.

احتمالا تا الان متوجه شده باشید که پینگ مناسب تا چه حد میتونه کیفیت بازی شمارو بالا ببره. در ادامه راهکار هایی رو جهت بهبود پینگ اینترنت سیمکارت همراه اول بررسی کردیم:

1) موقعیت سرور بازی رو به کشورهایی تغییر بدید که به ایران نزدیک‌ترند. سعی کنید روی موقعیت‌ها بازی کنید که از نظر جغرفیایی به ایران نزدیک‌ترند و زیرساخت اینترنتی نسبتا خوبی دارند (مثل ترکیه، بحرین، امارات، آلمان یا روسیه). می‌تونید آموزش تغییر سرور گیمی که بازی می کنید رو در اینترنت پیدا کنید.

(توجه: در زمان نگارش این مقاله متاسفانه گیم‌های مطرح دنیا روی سرورهای ایران سرور فعالی نداشتند و برای همین گفته شد که از سرور کشورهای همسایه استفاده شود)

2) معمولا استفاده از مودم همراه‌اول خیلی رایج نیست؛ اما اگر احیانا از مودم ایرانسل استفاده می‌کنید، ترجیحا سعی کنید از کابل شبکه جهت اتصال به مودم استفاده کنید و یا فاصله خودتون از مودم همراه‌اول رو تا جایی که امکان داره کم کنید.

Hotspot و Share کردن اینترنت از گوشی برای سایر دستگاه‌ها (رایانه یا کنسول) روش تایید شده‌ای نیست و توصیه می کنیم این کار رو انجام ندید اما اگر به هر دلیلی مجبور بودید این روش رو امتحان کنید سعی کنید گوشی یا تبلت حاوی سیم کارت رو تو نزدیک‌ترین فاصله ممکن از دستگاه بازی قرار بدید.

(یه توصیه دوستانه از گادپینگ: در معرض امواج WIFI قرار گرفتن به مدت طولانی میتونه روی سلامتیتون تاثیر منفی بذاره، پس حواستون باشه!)

3) سعی کنید موقعیت دستگاه حاوی سیم‌کارت رو جهت پیدا کردن بهترین نقطه آنتن‌دهی جابه‌جا کنید. نقاط مختلف در یک مکان ممکنه آنتن‌دهی متفاوتی داشته باشن و آنتن‌دهی بهتر، ممکنه پینگ مناسب‌تری رو به شما بده. 

4) وب‌سایت‌هایی هستند که مقدار دانلود و آپلود اینترنت شمارو به صورت آنلاین و بدون نیاز به برنامه خاصی اندازه می‌گیرند. به عنوان مثال یکی از این وب‌سایت‌ها Speedtest.net هست که تنها کافیه بعد از وارد شدن به این وب‌سایت بر روی گذینه GO کلیک کنید سرعت شما توست وب‌سایت محاسبه بشه.

توجه داشته باشید که مقدار سرعت دانلود و آپلود اینترنت شما نباید از 3 و 1 مگابیت بر ثانیه کمتر باشه (هر 8 مگابیت معادل 1 مگابایت و هر مگا برابر 1000 کیلو است). 

درخصوص سرعت اینترنت مناسب بازی، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به اون توجه کنید اینه که برای بازی، سرعت آپلود خیلی مهم‌تر از سرعت دانلود هست. دلیلش هم اینه که سرعت آپلود تعیین میکنه که دستگاه بازی شما با چه سرعتی می‌تونه داده‌هارو به سرور بازی ارسال کنه.

5) در صورت امکان، سعی کنید دی‌ان‌اس‌تون رو تغییر بدید. Google DNS Server یکی از سریع‌ترین DNS های موجوده. DNS رو به 8/8/8/8 و 4/4/8/8 تغییر بدید.

6) برنامه‌های باز در پس زمینه رو ببندید. این برنامه‌ها ممکنه باعث بشن پینگ و سرعت اینترنتتون تو وضعیت مطلوبی قرار نگیره پس قبل از شروع بازی و قبل از هرکاری سعی کنید برنامه‌های باز تو پس‌زمینه رو ببندید.

7) وقتی به صورت آنلاین بازی می‌کنید، از استفاده از انواع فیل//ترشکن‌ها و پروکسی‌ها خودداری کنید. این دو مورد هنگام اتصال به شبکه یک نود اضافی اضافه می‌کنند که منجربه تاخیر بیشتر تو انتقال داده‌ها میشه.

توجه داشته باشید که هیچکدوم از سرویس‌های فیل//ترشکن و پروکسی (حتی نمونه‌های خارجی که به عنوان سرویس گیمینگ معرفی میشن و هزینه اشتراک خیلی زیای دارند) به صورت 100% برای گیمر‌های ایرانی بهینه نشدند و اکثر نتیجه عکس دارند و پینگ شمارو داخل بازی افزایش میدن.

8) از سرویس‌های کاهش‌پینگ ایرانی استفاده کنید. فرض کنید برای رفتن از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B، دو مسیر دارید. مسیر اول ناهموارتر و طولانی‌تره و پیچ‌های زیادی داره و در مقابل مسیر دوم آسفالت و کوتاه‌تره. شما برای رفتن به نقطه‌ی B کدوم مسیر رو انتخاب می‌کنید؟

سرویس کاهش پینگ گادپینگ هم دقیقا به همین صورت عمل میکنه. ترافیک مربوط به گیم شما از طریق سرورهای گادپینگ از مسیرهای بهینه‌تر (مسیرهایی با پینگ مناسب‌تر) عبور داده میشه و همین امر باعث میشه پینگ نهایی شما تو بازی کاهش پیدا کنه.

یکی از نکاتی که قبل از استفاده از سرویس کاهش‌پینگ به اون دقت کنید، مقدار پینگ داخلی اینترنت شماست. دقت داشته باشید که سرویس‌های کاهش‌پینگ هیچگونه تاثیری بر پینگ داخلی شما ندارند و لازمه حتما قبل از استفاده از سرویس کاهش‌پینگ مطمئن بشید که پینگ داخلی شما تو محدوده استاندارد قرار داره. پینگ داخلی اینترنتتون رو اندازه‌گیری کنید و در صورتی که در بازه استاندارد قرار نداشت به فکر بهبود این عدد باشید.

شما همچنین میتونید قبل از خرید سرویس گادپینگ، سرویس تست رایگان گادپینگ رو امتحان کنید و بعد سرویس رو خریداری کنید.

 

بررسی تاثیر پینگ داخلی با یک مثال

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، پینگ داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخورداره و در صورتی که مقدار این پینگ در بازه استاندارد و مناسبی نباشه باید قبل از هرکاری پینگ داخلی خودتون رو تا حد امکان کاهش بدید. حالا چرا میگیم تا حتی الامکان چون تو شرایط کاملا یکسان ممکنه پینگ دو کاربر که یکیشون تو تهرانه و اونیکی تو ایلامه باهم برابر نباشه.

حالا چرا؟ چون اکثر مسیریاب‌‌های ایران تو تهران هستند و اگر قرار باشه دو بسته به طور همزمان به این دو گیمر ارسال بشه. در تهران این بسته به کاربری که تهرانه تحویل داده میشه اما بسته دوم که قراره به کاربر واقع در ایلام برسه؛ باید مسیر بیشتری رو تا ایلام طی کنه پس درنتیجه مدت زمات پینگ هم افزایش پیدا می‌کنه.

پس به دلیل تفاوت در مکان جغرافیایی حتی اگر بقیه شرایط برای هردو گیمر کاملا یکسان باشه، نمیتونیم انتظار داشته باشیم که دو گیمر با پینگ نهایی یکسانی بازی کنند.

 

اینترنت همراه‌اول

در سال 1379 نخستین مرحله راه‌اندازی فناوری تلفن همراه در ایران با ظرفیت 9200 شماره شروع شد. باتوجه به نیاز و تقاضای مردم این فناوری با رشد چشمگیری روبرو شد تا جایی که در پایان سال 1382، 3 میلیون و 450 هزار مشترک فعال داشت. که تا این لحظه که این مقاله رو مشاهده میکنید این تعداد به حدود 68.5 میلیون شماره رسیده. همراه اول در حال حاضر 1245 شهر و بیش از 70هزار کیلومتر از جاده های کشور رو تحت پوشش قرار داده.

علاوه بر سرویس‌های اینترنت سیم کارت، همراه اول سرویس های متنوع دیگه‌ای مثل وای‌فای‌اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه‌ای، سیم کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مكالمه، مکالمه گروهی، سرویس FDN ، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرویس رومینگ بین‌الملل ‌رو هم به مشتریان خودش ارائه میده.

سرویس‌های اینترنتی که مشتركین همراه‌اول از اون استفاده میکنن شامل اینترنت نسل 3، 4، 4.5 میشه. همراه‌اول بعد از اینکه اینترنتش رو در بستر این سه نسل از اینترنت ارائه داد، اون رو تحت عنوان اینترنت نوترینو معرفی کرد. پس اگه با اسم اینترنت نوترینو مواجه شدید، منظور همون اینترنت های پرسرعته.

این شرکت با 270 اپراتور در 112 کشور جهان امکان اتصال و ارتباط شما رو توی سراسر جهان آسون میکنه. برخلاف ایرانسل شما برای اینکه بتونید از اینترنت همراه‌اول استفاده کنید اول باید اون رو فعال­سازی کنید. بعد از اینکه پیامک موفقیت آمیز بودن اینترنت رو دریافت کردید از طریق تنظیمات گوشیتون تنظیمات اینترنت همراه‌اول رو هم میتونید اعمال کنید. اما سوال اصلی اینجاست آیا اینترنت همراه‌اول مناسب گیم هست یا خیر؟

 

سرویس کاهش پینگ همراه‌اول چیست و چه کاربردی دارد؟

فرقی نمیکنه از اینترنت همراه اول استفاده می­کنید یا هر اینترنت دیگه‌­ای، کاهش‌­دهنده پینگ نرم افزاریه که ترافیک شبکه اینترنت شما رو برای بازی بهینه میکنه. این کار رو با تغییر مسیر اتصال اینترنت شما به سرور دیگه‌ای که از نظر فیزیکی به سرور بازی نزدیک‌تره، انجام میده. بنابراین، اگر مشکل پینگ بالا از سمت شما باشه، استفاده از یک سرویس کاهش پینگ اون رو برطرف میکنه.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ از سال 1393 در این حوزه فعالیت حرفه یی خودش رو شروع کرده و یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات کاهش پینگ در ایرانه. گادپینگ یک V-P-N کاملا ایرانی و امنه که برای کاهش پینگ بازی و رفع تحریم کاربرد داره و روی دستگاهی که باهاش بازی می­کنید فعال میشه.

گادپینگ برای راحتی شما عزیزان اولین نرم افزار کاهش پینگ اینترنت در نسخه های اندروید و ویندوز رو منتشر کرد که با هر اینترنتی که دارید میتونید با گوشی یا سیستمتون از نرم افزار کاهش پینگ استفاده کنید.

 

 .

همین الان گادپینگو نصب کندانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

 

آیا استفاده از سرویس کاهش پینگ برای اینترنت همراه‌اول توصیه میشه؟

عملکرد سرویس­‌های کاهش پینگ خیلی زیاد به پینگ داخلی اینترنتتون و ریجنی که روش بازی می­کنید بستگی داره. باتوجه به اینکه اینترنت همراه اول سرعت مناسبی داره اما پینگ داخلی استیبلی نداره بنابراین استفاده از سرویس کاهش پینگ برای اینترنت همراه اول ممکنه نتیجه مطلوبی نداشته باشه.

باوجود اینکه پینگ و سرعت اینترنت هردو میتونن روی عملکرد اتصال شبکه شما تأثیر بذارن اما ارتباط مستقیمی با هم ندارند. سرعت اینترنت بیشتر میتونه باعث کاهش زمان پینگ بشه، اما تضمینی نیست. عوامل دیگه‌ای مثل ترافیک شبکه، فاصله بین سرور ها و زمان پردازش خود دستگاه ها میتونن حتی بیشتر از سرعت روی پینگ تاثیر بذارن.

یکی دیگه از عوامل موثر بر پینگ اینترنت همراه اول آنتن دهی خوب سیمکارته. به عنوان مثال اگه شما تو لوکیشنی هستین  که آنتن دهی ضعیفه مسلما اینترنت شما هم ضعیفه و با کسی که در موقعیتی قرار داره که آنتن دهی خوبی داره در پینگ اینترنت تفاوت دارین.  بنابراین اگه پینگ اینترنتتون براتون اهمیت داره به تمام این فاکتورها باید دقت کنید.

 

سخن آخر

سرویس همراه‌اول با ارائه خدمات اینترنت پرسرعت برای صاحب‌ سیمکارت­‌های همراه‌اول شرایط داشتن اینترنت پرسرعت رو تو هرکجای ایران که باشید فراهم کرده. خیلی از افراد به اینترنت ADSL دسترسی ندارند و با استفاده از اینترنت‌های همراه نیازهای خودشون به اینترنت رو از جمله جلسات آنلاین، کلاس‌های آنلاین، تماس­‌های آنلاین و… برطرف میکنن.

در این میان گیمرها که اینترنت یکی از حیاتی ­ترین منابع مورد نیازشون وقت بازیه هم بعضی اوقات از اینترنت همراه برای بازی استفاده میکنن.

تو این مقاله به بررسی اهمیت پینگ و سرعت بازی برای گیمرها تو اینترنت همراه اول و راه‌های افزایش سرعت اینترنت همراه اول پرداختیم. و بعد محدوده مناسب پینگ برای گیم رو بیان کردیم و بررسی کردیم که آیا پینگ اینترنت همراه اول مناسب گیم هست یا نه.

خوشحال میشیم نظراتتون رو در قسمت نظرها راجع‌به این مقاله برامون بنویسید.

 

7
اشتراک
Sana

4.5 2 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

13 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
بهرام

مطالبتون خیلی تاثیر گذار بود پینگم شده 20 ممنون

Mobin

****** تو زیر ساخت های کشور در زمینه اینترنت ****** به شرکت های همراه اول و ایرانسل که به جز پول گرفتن از مردم هیچ کار دیگه ای بلد نیستن ******* ها

امید

واقعا چرته هیچ تاسیری نداشت

Attila

خسته نباشید
من دیرروز اکانت تست رایگان گرفتم.وارد بازی میشم .ولی به بازی کانکت نمیشه تو لابی میمونم
ممنون میشم راهنماییم کنین.

admin

با سلام، وقت بخیر. کاربر گرامی گزارش اتصال موفقی بر روی اکانت تستی که با همین آدرس ایمیل دریافت کردید یافت نشد. لطفا بفرمایید که به چه طریقی به سرویس وصل شدید؟

Attila

ممنون از توجهتون
از طریق نت گوشی وصل شدم همراه اول.

admin

برخی از بازی ها نیازمند تنظیمات خاصی هستند که تنها از طریق اپلیکیشن قابل انجام است. چرا به جای اتصال بصورت دستی از اپلیکیشن گادپینگ استفاده نمی کنید؟

Attila

کلا نحویه تنظیمات چه به صورت دستی یا از طریق اپلیکشن گاد پینگ بلد نیستم .
لطف کنین طریقه تنظیماتو بهم بگین.
درضمن اموزش وصل شدن از طریق ویندوز توصفحه اش نشون نمیده
لطفا راهنماییم کنین

admin

به صفحه دریافت گادپینگ مراجعه کرده و اپلیکیشن را نصب و استفاده فرمایید.

seyedalishah

من الان اکانت تست رو گرفتم ببینم روو سیستمم جواب میده با نت همراه ک مستقیم از گوشی ب سیستم وصل میشه یا نه ولی نام کاربری و پسورد رو میگه اشتباه زدین مشکل از کجاست دقیقا؟

admin

با سلام، وقت بخیر. لطفا نام کاربری و کلمه عبوری که وارد کردید را ارسال نمایید. با تشکر.

مهدی

سلام وقت بخیر گاد پینگ من رمز و نام کابری خودمو میزنم میگه اشتباه چی کار کنم که وصل بیشم

admin

با سلام، وقت بخیر. کاربر گرامی با آدرس ایمیلی که در این بخش وارد کردید سرویس فعالی در سیستم یافت نشد، لطفا مشخصات اکانت خود را از طریق پشتیبانی واتس اپ/تلگرام گادپینگ جهت بررسی ارسال نمایید.