آموزش کاهش پینگ پابجی و بهبود ریجستر تیر بازی

how to reduce ping and improve the bullet register of pubg min

مقدمه

سلام امیدواریم حالتون خوب باشه. امروز قصد داریم یکسری از مشکلاتی که کاربران تو بازی پابجی داشتن رو بررسی کنیم. همونطور که میدونید پابجی یک بازی پرطرفدار بین کاربران ایرانی هست. اما متاسفانه به دلیل یکسری از مشکلات بازی پابجی برای همه‌ی کابران به شکل مطلوبی قابل اجرا نیست. امروز میخوایم بفهمیم چطور میشه بازی پابجی رو بدون نگرانی بابت پینگ، تحریم، ریجستر تیر و … با بهترین کیفیت ممکن بازی کرد!

 

بازی PUBG (پابجی)

وقتی از ژانر پرطرفدار بتل رویال (Battle Royale) حرف میزنیم، میدونیم که محبوبیت این ژانر با بازی PUBG (پابجی) شروع شد. تلاش برای دوام آوردن و زنده موندن بین 99 بازیکن دیگه از سراسر جهان اونم توی یک زمین بزرگ، اونقدر برای کاربران صنعت گیم جذاب بود که استدیوی Krafton به واسطه‌ی این بازی به موفقیت مهمی دست پیدا کرد. قبل از انتشار بازی پابجی بازی‌های دیگه‌ای هم تو این ژانر منتشر شده بودند ولی هیچکدوم از این بازی‌ها به محبوبیت و فراگیری بازی پابجی نرسیدند. بازی PUBG اول برای کنسول‌های بازی منتشر شد و بعد از اون به تدریج نسخه کامپیوتر و موبایل اون برای دو سیستم عامل اندروید و IOS منتشر شد. خودکار شدن خیلی از کارها (مثل باز و بسته شدن در، برداشتن سلاح و …) در نسخه‌ی PUBG Mobile در مقایسه با نسخه‌ی کامپیوتر و نسخه‌ی کنسولی این بازی، باعث شد این بازی با گیم پلی نسبتاً آسان در دستگاه‌های موبایل، در اختیار کاربران قرار گیرد.

 

مشکلات رایج بازی‌های آنلاین در ایران

همونطور که اطلاع دارید بازی‌های آنلاین برای گیمرهای ایرانی با مشکلات و چالش‌های زیادی همراه هست! یعنی هر گیمر ایرانی بسته به بازی آنلاینی که انجام میده برای اینکه بتونه به شکل مطلوبی بازی کنه، مشکلاتی هستند که باید حتما به فکر پیدا کردن راه‌حل مناسبی براشون باشه. این مشکلات برای بازی‌هایی که کاربران ایرانی رو تحریم کردند بیشتر هم هست! متاسفانه بازی پابجی هم از اون دسته از بازی‌هایی هست که کاربران ایرانی رو از جانب سرورهای بازی تحریم کردند.

 

نمایی از گیم پلی بازی پابجی

.

مشکلات بازی پابجی و پابجی موبایل

همونطوری که اشاره کردیم، بازی پابجی برای ما کاربران ایرانی محدودیت‌هایی ایجاد کرده. جدای از بحث تحریم بازی، مشکلاتی هستند که ممکنه در حین انجام هر بازی آنلاینی براتون پیش بیاد مثل بالا بودن یا نوسان پینگ، لَگ، تایم اوت، پکت لاس، مشکل ریجستر تیر و … که تنها بخشی از این مشکلات هستند. این چالش‌ها و مشکلات میتونن دلایل مختلفی داشته باشند. مثلا یکی از مواردی که روی پینگ تاثیر داره، فاصله‌ی جغرافیایی شما تا گیم سرور مقصد هست. همونطور که میدونید بازی‌های آنلاین برای ارتقای سطح کیفیت ارائه خدماتشون به کاربران، تو نقاط مختلف جهان سرور دارند اما متاسفانه این بازی‌ها به دلایل مختلفی از جمله فراهم نبودن زیر ساخت مطلوب اینترنت در ایران، تحریم‌ها و … معمولاً تو ایران سرور ندارند. پس طبیعتاََ تنها راه ما برای بازی، اینه که به سرورهای بازی تو کشور دیگه‌ای متصل بشیم که همین فاصله‌ی جغرافیایی خودش باعث افزایش پینگ میشه!

حالا میرسم به یه خبر خوب! اونم این هست که تمام مشکلاتی که گفتیم، تا حد خیلی زیادی امکان بهبود دارند که در ادامه به راه‌هایی به همین منظور، اشاره خواهیم کرد.

 

روش‌های کاهش پینگ بازی پابجی

همونطوری که بالاتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مشکلاتی که در بازی‌های آنلاین باهاش مواجه هستیم، مشکل افزایش یا نوسان پینگ هست. عوامل و موارد زیادی هستن که در پینگ و افزایش پینگ تاثیر دارند. راه‌های زیادی برای بهبود پینگ پیشنهاد شده؛ از جمله کم کردن فاصله شما با روتر (در اینجا منظور مودم وای-فای هست)، بستن برنامه‌ها یا سایت‌های در حال اجرا در پس زمینه دستگاه، کاهش تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت، استفاده از کابل Lan به جای Wifi جهت اتصال به اینترنت، فعال کردن سرویس گیمینگ و ….

اما اگه وضعیت کلی اینترنتتون استاندارد بود ولی همچنان پینگتون داخل بازی بالا بود به راه‌حل‌هایی که در زیر آوردیم مراجعه کنید.

 

1. DNS

Domain Name System با DNS سرویسیه که نام دامنه‌هارو به آدرس IP تبدیل میکنه. بعضی از DNSها ممکنه بتونن اجازه‌ی دسترسی شمارو به سایت‌ها و بازی‌های تحریم شده فراهم کنن. به این نکته توجه کنید که همه‌ی بازی‌ها از طریق DNS رفع تحریم نمیشن و همچنین استفاده از DNS امنیت پایینی داره که ممکنه سیستم امنیتی بازی تشخیص بده که IP شما IP ایران هست و حساب کاربری شمارو مسدود کنه.

هشدار: استفاده از این روش به دلیل احتمال تغییر IP و ثابت نبودن آن، ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

برای استفاده از DNS باید تنظیمات شبکه گوشیتون رو تغییر بدید و DNS موردنظر خودتون رو وارد کنید. برای تغییر این تنظیمات میتونید از راهنمای زیر استفاده کنید:

برای تغییر تنظیمات DNS در سیستم عامل اندروید به روش زیر عمل کنید:

مراحل آموزش تغییر تنظیمات dns در سیستم عامل اندروید

1- به تنظیمات گوشی بروید و وارد قسمت WiFi شوید.

2- شبکه‌ای که به آن متصل هستید را انتخاب کنید و سپس به قسمت تغییر تنظیمات آن بروید.

3- در قسمت WiFi Settings گزینه‌ی Static را انتخاب کنید.

4- پس از آن DNS اصلی و فرعی را وارد کنید.

برای تغییر تنظیمات DNS در سیستم عامل IOS به روش زیر عمل کنید:

مراحل آموزش تغییر تنظیمات dns در سیستم عامل آی‌اواس (IOS)

1- به تنظیمات گوشی بروید و وارد قسمت WiFi شوید.

2- شبکه‌ای که به آن متصل هستید را انتخاب کنید و سپس به قسمت تغییر تنظیمات آن بروید.

3- در این قسمت گزینه‌ی Configure DNS رو انتخاب کنید.

4- بعد از آن گزینه‌ی manual رو انتخاب کنید. (در بعضی موارد به جای manual گزینه‌ی static را داریم)

5- الان میتونید DNSهای اصلی و فرعی رو وارد کنید.

2. فیل//ترشکن

راه دوم استفاده از سرویس‌های فیل//ترشکن یا همون V—P—N های جهانی هست که خوشبختانه یا بدبختانه الان به وفور در دسترس هستند! برای رفع تحریم بازی عملکرد خوبی دارن ولی ممکنه پینگتون رو ببرن بالا. شاید لازم بشه خیلی از سرورها و حالات اتصال مختلف رو تست کنید تا به یه نتیجه مطلوب برسید، از طرفی معمولا سرویس‌های رایگان شاید کیفیت ایده‌آل رو نداشته باشند و احتمالاً لازم باشه هزینه‌های نه چندان پایینی برای تهیه اشتراک‌های پولی رو بپردازید.

 

تذکز: ضمناً حتماً در استفاده از DNSها و فیل//ترشکن‌های رایگان، مراقب باشید چراکه استفاده از این سرویس‌ها در تمامی مواقع به خصوص در مواقعی که گیمر حرفه‌ای باشید و حفظ حساب کاربری در بازی براتون اهمیت زیادی داشته باشه، فکر منطقی نیست! چون حتی در صورت کاهش پینگ، ممکنه موجب بن شدن اکانت شما تو بازی و … بشه. کدوم گیمری چنین ریسکی رو قبول میکنه؟! دلیلش هم اینه که تعداد زیادی از کاربران از سرویس‌های اشتراکی رایگان استفاده می‌کنن و ممکنه برای آی‌پی که در اون لحظه بهش وصل شدید مشکلی پیش بیاد (ریپورت داشته باشه یا آی‌پی ثابت نباشه و عوض بشه و …)

جدای از این، استفاده از DNS و فیل//ترشکن احتمال داره پینگتون رو افزایش بده (البته نه همیشه)، چون برای گیمرهای ایرانی بهینه نشدند.

 

3. استفاده از اپلیکیشن گادپینگ

برنامه کاهش پینگ میتونه از طریق بهینه‌سازی اتصال اینترنتی، تنظیم مسیریابی (routing) و مدیریت ترافیک اینترنت به کاهش پینگ کمک کنه. برنامه‌های کاهش پینگ سعی دارن تاخیر ارسال داده‌ها از مسیر کامپیوتر شما به سرور بازی رو کاهش بدن، به طوری که بازیکنان به سرعت بتونن درخواستشون رو به سرور ارسال کنن و پاسخ سرور رو دریافت کنن و تو بازی لَگ نداشته باشن.

یک سرویس کاهش پینگ مناسب سرویسیه که بتونه بدون نیاز به تغییر در تنظیمات شبکه گوشی و درگیری با پیچیدگی‌های اون تحریم‌هایی که علیه بازی اعمال شده رو دور بزنه، و همچنین باعث کاهش پینگ بازی بشه و در عین حال روی پلتفرم‌های مختلف بشه اونو امتحان کرد و اصطلاحاً مولتی پلتفرم باشه. گادپینگ یه سرویس کاهش پینگه که کل این خصوصیات رو داره. و شما تنها با چند کلیک ساده میتونید وارد بازی دلخواهتون بشید.

هنوز اسم گادپینگ به گوشت نخورده؟!!! اشکالی نداره، توضیحات زیرو بخون:

گادپینگ چیه؟

گادپینگ یک سرویس V–P–N آی‌پی ثابت ایرانیه، این سرویس مخصوص گیمرهای ایرانی طراحی شده و شباهتی با سرویس‌های فیل//ترشکن نداره! با گادپینگ هم میتونید بازی مورد نظرتون رو رفع تحریم کنید (اگه از سمت ایران فیل//تر نشده باشه) و هم می‌تونید با یه پینگ خیلی خوب بازی کنید. با گادپینگ مشکلاتی مثل تحریم، پینگ بالا، تایم اوت و پاکت لاس، نوسان پینگ و … رو تا حد خیلی زیادی میتونید برطرف کنید و خوبیش اینه که روی همه دستگاه‌ها (کامپیوتر، کنسول، موبایل و تبلت) قابل اجراس و تست رایگان هم داره!

 

نمایی از اپلیکیشن گادپینگ بر روی موبایل

 

گادپینگ از سال 1393 تا امروز مشغول به فعالیته. ما تقریبا یک دهه هست که در این حوزه بطور تخصصی پیگیر مشکلات و چالش‌های پیش‌رو هستیم. همه مشکلات رایج رو می شناسیم و تقریبا برای همه اونا هم راه حل ابداع کردیم. گادپینگ صرفا برای گیمرهای ایرانی بهینه سازی شده و اپلیکیشن اختصاصی برای رایانه و موبایل داره. خیلی خوبه نه؟!

کاهش پینگ پابجی با گادپینگ

دقیقا از زمانی که گیم پابجی هم مانند خیلی از بازی‌های آنلاین دیگه تحریم شد سرویس کاهش پینگ گادپینگ این بازی رو تحت پشتیبانی قرار داده. شما با تمام اینترنت‌های موجود در کشور میتونید به گادپینگ متصل بشید و با انتخاب بازی پابجی و کلیک روی دکمه اتصال به سادگی وارد بازی بشید و از پینگ پایین و ریجستر تیر مناسب بدون لَگ و تأخیر لذت ببرید.

باتوجه به اینکه گادپینگ یک V-P-N ایرانیه چندین پروتکل مختلف رو درون برنامه خودش داره. و شما برای رفع تحریم بازی پابجی میتونید تمام پروتکل‌هارو امتحان و سریع‌ترین و بهترین پروتکل رو برای خودتون انتخاب کنید.

عملکرد سرویس گادپینگ

گادپینگ با تغییر روتینگ و مسیریابی شبکه‌ای، بهترین و مناسب‌ترین مسیر رو برای شما فراهم می‌کنه تا با اتصال به این بستر، با یک پینگ بهتر و یک اتصال پایدارتر وارد بازی مورد نظرتون بشید. اونم بدون اعمال تنظیمات پیچیده و عجیب و غریب! فقط کافیه اپلیکیشن گادپینگ رو روی موبایل یا کامپیوترتون نصب کنید، بازی مورد نظرتون رو از لیستش انتخاب کنید و دکمه اتصال رو بزنید و تمام!

در ضمن، گادپینگ یک سرویس آی‌پی ثابت هم هست:) یعنی اگه تنظیمات اتصال اپلیکیشن رو هر بار تغییر ندید همیشه با یک آی‌پی ثابت به سرویس متصل خواهید شد، پس اصلا نگران تغییر IP در هر بار اتصال نباشید.

 

شرایط استفاده از سرویس گادپینگ

گادپینگ روی همه اینترنت‌ها قابل استفاده‌ست، ولی تاثیرش روی همه مثل هم نیست. در واقع تأثیر گادپینگ برای شما به پینگ داخلی اینترنتتون ارتباط داره. هرچقدر پینگ داخلی اینترنت شما پایین‌تر باشه، تأثیر گادپینگ هم بهتره.

پس تنها چیزی که برای استفاده از گادپینگ لازم دارید، یک اینترنت با پینگ داخلی مناسب و یک دستگاه هست که قصد دارید روش بازی کنید!

 

نمایی از اپلیکیشن گادپینگ بر روی ویندوز

.

همین الان گادپینگو نصب کن! دانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

پینگ داخلی و نحوه بررسی

پینگ داخلی به معنی پینگ اینترنت شما تا سرورهای داخل کشور (عموماً تهران) هست. توجه داشته باشید که مقدار پینگ داخلی مستقیماً روی پینگ نهایی شما تأثیر گذار هست. در بیشتر مواقع کاربرانی که ساکن تهران هستن پینگ داخلی مناسبی دارند. در طرف مقابل، هرچقدر فاصله مکانی شما از تهران بیشتر باشه، احتمالاً پینگ داخلی اینترنتتون هم بیشتره …

اگه نمی‌دونید چطوری میشه پینگ داخلی رو بررسی کرد به ما قبلاً مقاله‌ای رو در این زمینه آماده کردیم که می‌تونید به اون مراجعه کنید: بررسی پینگ داخلی

درصورتی که پینگ داخلی شما در محدوده‌ی استاندارد باشه و مشکلی نداشته باشه، میتونید از سرویس‌های کاهش پینگ و یا فیل//ترشکن و DNS استفاده کنید.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید وقتی با افزایش پینگ مواجه شدید بررسی کنید، مقدار پینگ داخلی هست.

 

کاهش پینگ و رفع تحریم بازی‌های تحریم شده

همونطوری که گفتیم بازی پابجی جز بازی‌های تحریم شده‌ست و شما جدای از کاهش پینگ به سرویسی نیاز دارید که این بازی رو براتون رفع تحریم کنه. اگه بازی پابجی رو انجام میدید و به سرویس کاهش پینگ گادپینگ متصل هستید، به سرورهای رفع تحریم متصل بشید تا بتونید بدون مشکل وارد بازی بشید. بازی پابجی جزو بازی‌هایی هست که توسط سرویس گادپینگ رفع تحریم شده اما اگر مایلید بدونید که چه بازی‌های دیگه‌ای هستند که تاثیر مثبت سرویس گادپینگ بر اونها تست، و تأیید شده؛ ما یک لیست از بازی‌های دیگه‌ای که توسط گادپینگ رفع تحریم شدند رو قبلاً تهیه کردیم که میتونید به اون مراجعه کنید: بازی های رفع تحریم شده در گادپینگ

 

منظور از ریجستر تیر و پینگ فیک چیست؟

همونطوری که گفتیم یکی از مشکلاتی که یک گیمر ایرانی ممکنه باهاش روبه‌رو بشه، اصطلاحاً نامطلوب بودن ریجستر تیر تو بازی‌های آنلاین اکشن هست. حالا به این سوال می‌رسیم که منظور از ریجستر تیر چیه؟ شاید برای شما هم پیش اومده باشه که تو بازی‌های اکشن به خصوص در نبردهای تن‌به‌تن با وجود شلیک گلوله از طرف شما به حریف، اتفاق خاصی برای حریف نمی‌افته. احتمالا اولین چیزی که بعد از این اتفاق به ذهنتون میرسه، افزایش پینگه! ولی اگه پینگ بازی رو چک کردین و متوجه شدین پینگ تو محدوده استاندارد و همیشگی خودش قرار گرفته، مشکل واقعا از کجاست؟!

تو همچین مواقعی بعضی از کاربران اصطلاحاً میگن که پینگ فیک هست و منظورشون هم اینه که پینگی که تو صفحه نمایش بازی یا تو بخش تنظیمات بازی میبینن پینگ واقعی اونا نیست و تقصیر رو گردن DNS، فیل//ترشکن یا سرویس کاهش پینگ و … که استفاده می‌کنند میندازند! در صورتی که مشکل از ریجستر تیر هست و لزوماً ارتباطی با پینگ نداره.

 

گیم پلی بازی پابجی موبایل

.

ریجستر تیر را با تکنولوژی ساخت بازی اشتباه نگیرید!

یکی از مواردی که باید بهش توجه کنید، اینه که تو بازی که انجام میدید گلوله واقعاً قابل پرتاب (Projectile Bullets) هست یا از اسکن برخورد (Hitscan) استفاده میکنه؟ تکنولوژی Hitscan تو بازی‌هایی مثل Call of Duty که در اون گلوله‌ها واقعا به هدفی که نشونه میگیرید برخورد نمیکنه بلکه سرور فقط به مسیر گلوله در سمت کلاینت (Client Side) نگاه میکنه و اگه مسیر با هدف شما برخورد کنه، ضربه ثبت میشه؛ استفاده میشه. به عنوان مثال اسلحه‌هایی مثل Railguns از Hitscan استفاده می‌کنند.

در مقابل گلوله‌های Hitscan، گلوله‌های پرتابه (Projectile Bullets) قرار دارند. این نوع از گلوله‌ها زمان میبره تا به هدف یا تارگت خودشون برسند. به عنوان مثال تو بازی‌هایی مثل PUBG اگه مجبور باشم تفنگم رو به هدفی بزنم که نزدیک به 700 متر با من فاصله داره، باید تفنگم رو کمی به سمت بالا نشونه بگیرم تا گرانشِ گلوله‌هارو به سمت پایین جبران کنه. برای اهداف منحرف تو همون فاصله باید سلاح خودم رو از قبل به سمت جایی که احتمالاً هدف، زمان برخورد گلوله قرار میگیره، نشونه بگیرم.

فرض کنید که من هدفی در فاصله 1 کیلومتری از خودم دارم که با سرعت 25 متر بر ثانیه به سمت من حرکت میکنه و منم یک اسلحه دارم که گلوله‌های اون با سرعت 500 متر بر ثانیه حرکت میکنه. در این صورت باید 50 متر جلوتر از هدف نشانه بگیرم تا وقتی شلیک میکنم گلوله من در عرض دو ثانیه به هدف برسه و واقعا اصابت کنه. نمونه‌هایی از اسلحه‌های مبتنی بر پرتابه (Projectile Bullets) شامل Rockets (راکت‌ها)، Missiles (موشک‌ها)، Grenades (نارنجک‌ها) و تعداد زیادی از اسلحه‌های معمولی تو بازی‌های جدیدتر و واقع‌گرایانه‌تر هست.

 

نحوه بهبود ریجستر تیر پابجی

با مثال‌هایی که زده شد، حتما تا الان به میزان اهمیت و تأثیر ریجستر تیر در بازی‌های آنلاین اکشن مثل پابجی پی بردین. حالا خبر خوب اینه که خوشبختانه می‌تونید ریجستر تیر رو تا حد زیادی بهبود بدید و مشکل ریجستر نشدن تیر رو حل کنید. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، نگران نباشید! در این بخش راه‌هایی جهت رفع این مشکل پیشنهاد کردیم که به کمکشون میتونید این مشکل رو حل کنید:

  1. تغییر پروتکل: اگه برای کاهش پینگ و رفع تحریم بازی از انواع فیل//ترشکن یا سرویس کاهش پینگ گادپینگ استفاده می‌کنید، مشکل ریجستر تیر شما ممکنه با تغییر پروتکل ساده حل بشه. همه پروتکل‌ها از جمله PPTP  , L2TP , IK2 , OV رو امتحان کنید و بررسی کنید که با کدوم پروتکل نتیجه بهتری میگیرید.
  2. محدودیت از جانب بازی پابجی: در بعضی از مواقع هم این مشکل به دست کاربران قابل حل نیست. چون این احتمال هم وجود داره که خود بازی پابجی این محدودیت رو برای کاربران ایجاد کرده باشه و هیچ ارتباطی با DNS یا سرویس کاهش پینگ شما نداشته باشه.
  3. خود بازیکن: بعضی از کاربران هم درواقع هیچ مشکلی از جانب ریجستر تیر ندارند و با این حال ممکن هست در روند سریع بازی، ریجستر تیر رو دلیل شکست و باخت خودشون بدونند.

 

جمع بندی

مشکل ریجستر تیر ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه اما همونطوری که اشاره کردیم تنها بخشی از این مشکلات به دست کاربران حل میشه و کنترل بخش دیگه‌ای از این مشکلات از دستشون خارجه! و همیشه این احتمال وجود داره که مشکل از جانب شما یا DNS یا فیل//ترشکن و یا سرویس کاهش پینگتون قابل پیگیری و بهبود نباشه.

 

منبع: گادپینگ

54
اشتراک
admin

3.8 4 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

15 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
نظیر نیازی

سلام خدمت شما من لگ زیاد دارم چی کار کنم

مجیدآبادبان

رجستر پابجی

کریم

داداش برای بازی last island of survival بزار

اهورا

سلام و این برای ایپد هم هست و روی سیستم ios کار میکنه

نادر رضای

سلام من نمتونم ثبت‌نام کنم میشه راهی حلی نشان بدین ممنون میشم

جهان

سلام
بخش ip در پنل کاربری وجود نداره،
در آنوزسها چندبار اشاره شده که برای دریافت بخشی از اطلاعات به بخش ip مراجعه شود اما همچین بخشی وجود نداده!!
میشه راهنمایی بفرمایید؟؟؟

سهيل

اين همه متن نوشتم براتون توجه كه نكردين جواب ندادين پاك هم كردين!!!

بنی

رایگانش سریع تموم میشه

علی شاوردی

عالی
هستددددد

امیر حسین دهقان

اولین نفر