رفع تحریم و کاهش پینگ بازی Warzone

مقدمه

با اعمال تحریم‌ها در ایران توسط سازندگان بازی Warzone، دسترسی گیمرهای ایرانی این بازی محبوب به حالت‌های خاص یا سرورهای بازی به مشکل خورد و روی گیم‌پلی بازی وارزون تاثیر گذاشت. بنابراین برای رفع تحریم بازی وارزون، پلیرهای ایرانی ممکنه نیاز به استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از V-P-N یا تغییر تنظیمات DNS داشته باشن. با این کار میتونن تجربه گیم‌پلی خودشون رو بهبود ببخشن و به تمامی ویژگی‌های Warzone دترسی داشته باشن.

ما تو این مقاله سعی کردیم به صورت کامل سه تا از روش‌های رفع تحریم بازی Warzone رو بررسی و باهم مقایسه کنیم و در نهایت بهترین راه رو به شما معرفی کنیم. پس اگه شماهم به بازی وارزون علاقه دارین و دوست دارین بدون مشکل و نگرانی بابت مسدودیت و بن شدن بازی کنید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

بازی Warzone

Warzone یک بازی چند نفره آنلاین محبوبه که بخشی از سری بازی‌های Call of Duty محسوب میشه. این بازی توسط Infinity Ward و Raven Software توسعه پیدا کرده و توسط شرکت Activision، تو مارس 2020 منتشر شده و برای مایکروسافت، ویندوز، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری X/S در دسترسه.

این بازی تو شهری خیالی به اسم وردانسک اتفاق میوفته که از شهر کاستوریای اروپای شرقی الهام گرفته و همونطور که گفتیم بخشی از فرنچایز Call of Duty هست و تو همون دنیای بازی‌های قبلی این سری جریان داره. بازیکن‌ها میتونن انتخاب کنن که به تنهایی، دو نفره یا در یک تیم حداکثر چهار نفره بازی کنن.

بازی دارای حالت‌های مختلفی از جمله Battle royale، Plunder و Resurgence میشه. مثلاً بتل رویال نوعی ژانر بازی آنلاینه که مشخصه اون تعداد زیادی از بازیکن هاست که با همدیگه میجنگن تا زمانی که تنها یک بازیکن یا یک تیم زنده بمونه. بازی تو نقشه‌ای اتفاق میوفته که به تدریج و با گذشت زمان دایره حرکت شمارو محدود میکنه. به این صورت بازیکن‌ها مجبور به نزدیکی میشن و احتمال برخورد و مبارزه بینشون افزایش پیدا میکنه. در حالت Plunder گیمرها سعی میکنن تا جایی که امکان داره با غارت و ادامه بازی، پول نقد جمع‌آوری کنند.

بازی کالاف دیوتی به دلیل گیم پلی روان، گرافیک واقع گرایانه و خط داستانی جذابش مورد استقبال قرار گفته.

تحریم بازی Warzone

تو سال 1400 تعداد زیادی از پلیرهای وارزون به طور همزمان اعلام کردند که بعد از آپدیت بازی، وقتی وارد بازی میشن با ارورهایی مشابه تصویر زیر مواجه شدن.

اما نمیدونستن که این ارورها به دلیل فیل//ترینگه یا تحریم. شاید براتون سوال پیش بیاد که فیل//ترینگ مگه با تحریم چه فرقی داره؟ فیل//ترینگ به معنای قطع دسترسی شما به بازی از سمت کشور خودمونه، اما تحریم به معنای محدودیت دسترسی از جانب سرور بازی در خارج از کشوره.

در نهایت معلوم شد که بازی وارزون فیل//تر نشده و به دلیل سیاست‌های اعمال شده علیه کشورمون از جانب سرورهای بازی در خارج از ایران تحریم شده. به این ترتیب IP ایران دچار محدودیت شد و بیشتر آپشن‌های بازی رو به کسانی که با IP ایران وارد میشن، نشون نمیده. بنابراین گیمرها به فکر پیدا کردن راه‌هایی برای رفع تحریم بازی وارزون افتادن.

علاوه بر رفع تحریم و دور زدن محدودیت‌ها باید این نکته هم در نظر میگرفتن که از چه روشی استفاده کنن که حین بازی پینگشون بالا نره و لگ نداشته باشن و بتونن راحت بازی کنن. ما تو این مقاله این روش‌ها و راه‌های استفاده بهینه ازشون رو بررسی می کنیم. و به شما کمک می کنیم که بهترین انتخاب رو برای رفع تحریم بازی وارزون داشته باشید.

رفع تحریم Warzone

روش‌های زیاد و متنوعی برای رفع تحریم بازی وارزون وجود نداره. اما همین روش‌ها هم اصولی دارن که برای کاربردی بودنشون باید رعایت بشن. بریم که با هم این روش ها رو ببینیم و اطلاعات جامعی رو راجع بهشون بخونیم:

رفع تحریم وارزون با تغییر DNS:

یکی از راه‌های رفع تحریم این بازی محبوب از شرکت اکتیویژن تغییر DNS اینترنتتونه. تغییر DNS به معنای تغییر سرورهای دی‌ان‌اسی هست که دستگاه شما برای جستجوی آدرس های IP وب سایت‌ها در اینترنت استفاده میکنه. با تغییر DNS تون می تونید مستقیماً روی رفتار و عملکرد اینترنتتون تأثیر بذارید. تغییر DNS میتونه به شما کمک کنه سرعت دسترسی به بعضی از وب سایت‌هارو افزایش بدین چون سرور DNS جدید شما ممکنه توی پیدا کردن آدرس‌های IP وب سایت‌ها سریعتر باشه.

پس میشه نتیجه گرفت تغییر DNS به طور بالقوه میتونه به افزایش سرعت بازی کمک کنه. وقتی که گیم آنلاین بازی می‌کنید، دستگاه شما تعداد زیادی داده رو به سرور بازی ارسال و مجددا تعداد زیادی داده رو دریافت میکنه. این داده‌ها باید قبل از رسیدن به مقصد از چندین روتر و سوئیچ عبور کنن. هر کدوم از این دستگاه‌ها مقداری تأخیر به اتصال اضافه می‌کنه.

با تغییر DNS به سرور دی‌ان‌اسی که به سرور بازی نزدیک‌تره، ممکنه بتونید تعداد روترها و سوئیچ‌هایی رو که داده‌ها باید از اونا عبور کنن، کم‌تر کنید. این کار میتونه به کاهش تاخیر و بهتر شدن تجربه بازی شما کمک کنه. علاوه بر این، بعضی از ارائه دهندگان DNS ممکنه مسیریابی به سرورهای بازی خاصی رو بهینه کرده باشن که میتونه تاخیر رو بیشتر کاهش بده و سرعت بازی رو بالا ببره. شما با این راه میتونید کاملا رایگان به بازی Warzone دسترسی پیدا کنید. اما آیا تغییر DNS بهترین و بهینه‌ترین روش برای رفع تحریم بازی وارزون هست؟ در ادامه بررسی می‌کنیم!

توی مقاله رفع تحریم بازی نیو ورلد روش تغییر DNS تو ویندوز رو کامل توضیح دادیم. تو این مقاله میخوایم روش تغییر DNS کنسول رو گام به گام بیان کنیم:

  • اول برین تو قسمت «Settings» دستگاهتون.
  • اول روی «Network» و بعد روی «Settings» کلیک کنید.
  • در مرحله‌ی بعد تو قسمت «Set Up Internet Connection» وای‌فایی که دارین رو انتخاب کنید.
  • حالا توی بخش «Advanced Settings» گزینه «DNS Settings» رو انتخاب کنید.
  • اگه تا حالا از DNS استفاده نکرده باشین روی حالت Automatic هست و باید شما اونو روی Manual قرار بدید.
  • حالا دیگه به سادگی میتونید تنظیمات DNS دلخواهتون رو وارد کنید.

ما پیشنهاد می‌کنیم که حتی الامکان از این روش استفاده نکنید. نکته ایی که در مورد DNSها وجود داره اینه که ممکنه شمارو دچار پکت لاس یا نوسان پینگ کنن.

هشدار: استفاده از این روش ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

اما اگه بخواین روش های مطمئن‌تری رو امتحان کنید. بهتره که بقیه روش‌هایی که در ادامه توضیح میدیم رو امتحان کنید.

استفاده از VPN:

خیلی از پلیرهای ایرانی وارزون از V-P-N به عنوان راهی برای رفع تحریم اون استفاده میکنن. کاری که V-P-N برای دور زدن این محدودیت ها انجام میده اینه که به کاربر امکان اینو میده که به اینترنت با یه آدرس IP متعلق به یه کشور دیگه متصل بشه.

بنابراین برای بازی وارزون که تحریم شده، گیمر میتونه با V-P-N وارد بشه و جوری به نظر برسه که کاربر از کشوری غیر از ایران به بازی متصل شده و IP واقعی گیمر مخفی میمونه. و به عنوان یک کاربر از کشور مورد نظر شناخته میشه، پس اجازه پیدا میکنه به بازی دسترسی پیدا کنه.

البته باید توجه داشته باشین که خیلی وقت‌ها، سیستم‌های امنیتی بازی‌ میتونه از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنه تا تلاش کاربران رو برای دسترسی به بازی از طریق V-P-N  شناسایی کنه و این روش میتونه باعث مسدود شدن حساب کاربری گیمر بشه.

درسته که خیلیا از این روش استفاده میکنن و راضین اما همونطور که گفتیم V-P-N امنیت کافی رو نداره، علاوه بر اون چون این V-P-Nها برای بازی بهینه سازی نشدن ممکنه که فاصله سرورشون از سرور بازی زیاد باشه و مسیریابی درستی برای سریعتر رسیدن دیتاها به سرور بازی انجام ندن. همین مورد باعث افزایش تاخیر تو بازی میشه که برای گیمری که حتی یک ثانیه هم تو بازی براش مهمه میتونه خیلی مشکل ساز باشه.

از طرف دیگه به دلیل تحریم‌ها و فیل//ترینگ گسترده در ایران، تنها مورد استفاده از V-P-N برای گیم نیست و ممکنه کاربران با هدف‌های مختلفی از V-P-N استفاده کنند، چون سرویس‌های V-P-N از سرورهای اشتراکی استفاده میکنن این امکان وجود داره که تعداد زیادی کاربر به یک سرور از یک سرویس V-P-N متصل بشن و همین موضوع باعث افزایش ترافیک و کاهش پهنای باند شبکه بشه و در نهایت سرعت شما حین بازی پایین بیاد.

خیلی از سرویس‌های V-P-N با هربار خاموش و روشن کردنشون IPشون تغییر می‌کنه. در مقابل تو بازی‌های آنلاین هوشمندی مثل وارزون، سیستم امنیتی بازی بلافاصله واقعی نبودن IP رو تشخیص میده و اکانت شمارو مسدود میکنه. بنابراین امنیت این نوع از سرویس‌ها خیلی پایینه و توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از این V-P-N ها استفاده نکنید.

هشدار: استفاده از سرویس‌های غیراستاندارد ممکن است باعث بن شدن اکانتتان شود. مسئولیت این اتفاق برعهده کاربر می‌باشد.

استفاده از سرویس‌های کاهش پینگ:

در حالت عادی تو سراسر دنیا سرویس‌های کاهش پینگ بازی، با استفاده از شبکه‌های سریع و پایدار اینترنت، سعی میکنن زمان پاسخگویی و ارسال دستورات بین کامپیوتر گیمرها و سرور بازی رو کاهش بدن. این سرویس‌ها با استفاده از شبکه‌هایی با پهنای باند بیشتر و راهکارهایی مثل شبکه‌های CDN و بهینه سازی مسیریابی و با استفاده از سرورهای قدرتمند، باعث کاهش تأخیر و پینگ بازی هم میشن. در نتیجه همه ی این کارها، پاسخگویی سریعتر و بدون تأخیر تو بازی و همچنین باعث بهبود تجربه کاربری و بهتر شدن عملکرد بازی میشه.

سرویس‌های کاهش پینگ اغلب سرورهای زیادی دارن که تو چندین منطقه تو سراسر جهان قرار دارن. این سرویس‌ها میتونن به بازیکن‌های ایرانی اجازه بدن به سرورهایی متصل بشن که اتصال بهتر با تاخیر کمتری به سرور بازی داشته باشن.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ که یکی از قدیمی ترین سرویس های ارائه دهنده خدمات رفع تحریم و کاهش پینگ تو ایرانه، از روزهای اول تحریم بازی وارزون این بازی پرطرفدار رو رفع تحریم کرده.

شما تنها با دانلود و نصب اپلیکیشن گادپینگ و انتخاب بازی Call of Duty Warzone میتونید به سادگی بدون تغییر DNS یا استفاده از فیل//ترشکن وارد بازی بشید و نگران قطع و وصل شدن حین بازی نباشید. مهمتر از همه اگه خودتون ریجن بازیتون رو تغییر ندین IP شما هربار که از گادپینگ استفاده میکنید ثابته ، پس به هیچ عنوان لازم نیست از بن شدن اکانتتون بترسید.

.

همین الان گادپینگو نصب کندانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

همونطور که در جریان هستین وضعیت اینترنت تو ایران پایدار نیست و هر لحظه ممکنه قطع بشه و اگه شما اون لحظه مشغول بازی باشین و متوجه نشین ، فیل//ترشکن شما یا سرویس کاهش پینگی که به Kill Switch مجهز نیست قطع میشه و با اتصال مجدد اول اینترنتتون وصل میشه بعد سرویس مورد استفاده‌تون (بازی یا …) شروع به کار میکنه. و تو این فاصله در حد چند ثانیه هم شده IP واقعی شما لو میره همون باعث میشه بازی شمارو شناسایی و اکانتتون رو مسدود کنه.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ از قابلیت Kill Switch برخورداره و از امنیت اکانت شما در مقابل قطع و وصلی های احتمالی اینترنت و مشخص شدن IP واقعی شما محافظت میکنه.

با دیدن اسم سرویس گادپینگ اولین چیزی که خودنمایی میکنه کاهش پینگه. پس از گادپینگ انتظار میره علاوه بر رفع تحریم بازی‌ها به کاهش پینگ اینترنت شما حین بازی هم کمک کنه. اما پینگ چیه؟ پینگ به زبان ساده مدت زمانیه که طول میکشه تا یه درخواست از سمت کامپیوتر شما به سرور بازیتون ارسال بشه و پاسخ اون از سرور بازی به شما نمایش داده بشه. واحد این زمان میلی‌ثانیه‌ست. و معمولا زمان خیـلی کمی طول میکشه تا این پروسه ارسال و برگشت داده ها انجام بشه اما همین زمان کم هم شامل دو قسمت میشه پینگ داخلی و پینگ خارجی.

پینگ داخلی به زمانی گفته میشه که درخواست شما از دستگاه شما ارسال و به سرورهای داخلی که عمدتا تهران هستن میرسه این زمان کاملا به شرایط اینترنتتون و امکانات شرکت ارائه دهنده اینترنتتون بستگی داره. پس سرویس های پینگ نمیتونن روی پینگ داخلیتون تاثیری داشته باشن.

برای اینکه بدونید سرویس کاهش پینگ روی اینترنت شما تاثیر داره یا نه و قبل از خرید تاثیر سرویس گادپینگ روی اینترنتتون تست کنید، کافیه توی سایت گادپینگ صفحه تست رایگان با ایمیلتون یک اکانت تست رایگان یک روزه دریافت کنید تا قبل از خرید از عملکرد صحیح گادپینگ روی پینگتون مطمئن بشید.

.

همین الان یک اکانت تست رایگان دریافت کن!

.

به علاوه توی اپلیکیشن گادپینگ پینگ داخلی شما نمایش داده میشه. در صورت مناسب نبودن پینگ داخلیتون بهتره که با شرکت ارائه دهنده اینترنتتون تماس بگیرید و مشکل رو باهاشون در میون بذارید.

قبل یا بعد از خرید اکانت گادپینگتون هم هر سوال یا مشکلی داشتین از ما دریغ نکنید. پشتیبانی 24 ساعته گادپینگ در تمام ایام هفته هم به صورت آنلاین هم به صورت تلفنی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

سخن آخر

Warzone یک بازی محبوب و هیجان انگیزه که برای ارائه یک گیم پلی روان و لذت بخش به عوامل زیادی وابسته ست. به خصوص اینکه تو ایران وارزون تحریم شده حتی برای ورود به بازی هم باید تحریم های وضع شده رو دور بزنید در نتیجه برای تجربه یه بازی روان و بدون مشکل، مال تو این مقاله تصمیم گرفتیم روش هایی رو به شما معرفی کنیم که میشه گفت تنها راه های موجود(تا این لحظه که این مقاله نوشته شده ) برای رسیدن به این اهداف و لذت بردن از این بازی رقابتی و پرطرفداره. ممنون که تا آخر مقاله همراه ما بودین. خوشحال میشیم نظراتتون راجع به این مقاله رو برای ما بنویسید.­­­­­­­­

.

لینک مقالات مرتبط:

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی WOW

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی New World

آموزش کاهش پینگ پابجی و بهبود ریجستر تیر بازی

.

21
اشتراک
Sana

5 1 رای
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات