رفع تحریم و کاهش پینگ بازی Free Fire

مقدمه

امروزه بازی‌های آنلاین به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌های تفریحی تبدیل شده‌­اند. از جمله بازی‌هایی که بین گیمرهای سراسر دنیا محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرد، بازی Free Fire از شرکت Garena بود. این بازی که مهارت‌های استراتژیک رو با گرافیک بالا و گیم‌پلی معتبر ترکیب کرده، مورد استقبال گیمرهای علاقه مند به بازی‌های اکشن قرار گرفته.

اما یکی از چالش‌های مهمی که بازیکنان در ایران با اون مواجه شدن تحریم این بازی توسط سرورهای بازی و درنتیجه بالا رفتن پینگ و تاخیر تو بازیه.

در این مقاله، ما قصد داریم ابتدا به منظور آشنایی شما با بازی فری فایر به معرفی این بازی جذاب بپردازیم. و در ادامه به بررسی راه‌های رفع تحریم و در عین حال کاهش پینگ فری فایر بپردازیم. تا بازیکنان ایرانی بتونن تجربه بهتری از بازی Free Fire داشته باشن. همچنین ما به توضیحاتی در مورد اهمیت پینگ در بازی‌های آنلاین و نحوه تاثیرگذاری اون روی تجربه بازی می‌پردازیم.

با استفاده از این راهنما، بازیکنان فری فایر در ایران می‌توانند پینگ خود را بهبود ببخشند و از تجربه بازی بهتری در دنیای جذاب بازی‌های آنلاین بهره‌مند شوند.

بازی فری فایر

فری­ فایر در اصل یه بازی بتل رویال رایگان تو سبک سری PUBG Krafton است، البته با تعداد بازیکنای کمتری نسبت به پابجی. تو این بازی، 50 بازمانده تو جزیره ای مستقر میشن تا به دنبال سلاح و تدارکات بگردن، در حالی­که با همدیگه مبارزه میکنن تا آخرین نفر زنده باقی بمونن و پیروز میدان بشن.

بازی Free Fire توسط Garena تو 20 نوامبر 2017 منتشر شد. تو این بازی گیمر از منظر سوم شخص بازی رو هدایت میکنه و مثل خیلی از بازی­‌های اکشن، بازیکن میتونه با استفاده از ماژول جوی استیک (اهرمک دسته بازی) کاراکترش رو حرکت بده و با دکمه آتش شلیک کنه. شخصیت‌های درون بازی میتونن بپرن، بخزن و دراز بکشن. و وقت جنگیدن، بازیکنان میتونن از نارنجکی به اسم “Gloo Wall” به عنوان پوششی برای جلوگیری از آسیب استفاده کنن.

این بازی اکشن و بقا که خیلی هم تو دنیا به شهرت رسیده فعلا فقط برای گوشی موبایل در دسترسه و نسخه ویندوز نداره. اول هر گیم بازیکن تو یه جزیره دور افتاده فرود میاد و در مقابل 49 بازیکن دیگه قرار میگیره که همگی به دنبال بقا هستن. گیمر تو بازی دنبال منطقه امنه اما میدونه که بدون حرکت هم نمیتونه به هدفش برسه پس خواه‌­ناخواه درگیر رقابت میشه.

شما اول بازی فری فایر سلاحی ندارین باید تو ساختمون­‌ها بگردین و سلاح و لوازم جانبی موجود رو پیدا کنید و با کشتن بقیه بازیکنا سعی کنید زنده بمونید. میتونید با وسایل نقلیه رانندگی کنید تا نقشه وسیعی که در اختیارتون قرار گرفته رو کاوش کنید، تو طبیعت پنهون بشید، یا با رفتن زیر چمن یا فرورفتگی ها، نامرئی بشید. کمین کنید، تیراندازی کنید و از بازی لذت ببرید.

تو فری فایر تنها یک هدف وجود داره: زنده موندن. در نهایت از بین 50 بازیکن فقط یه نفر زنده میمونه و برنده میشه.

بازی فری فایر رو میتونید به صورت تکی یا تو یه تیم 2 یا 4 نفره بازی کنید. میتونید این بازی رو با تعیین سطح و رتبه بندی بازی کنید یا فقط حالت کلاسیک رو برای سرگرمی و تمرین بازی کنید.

شش نقشه بتل رویال تو فری فایر وجود داره که عبارتند از:

  • Bermuda
  • Bermuda Remastered
  • Kalahari
  • Purgatory
  • Alpine
  • NeXTerra

اگرچه تا این لحظه فری فایر با نسخه بومی برنامه، برای رایانه ارائه نشده، اما نسخه موبایلش رو میشه با استفاده از برنامه BlueStacks (یک برنامه فوق­العاده برای شبیه‌سازی محیط پلتفرم اندروید روی کامپیوتر) روی سیستمتون اجرا کنید. بنابراین قبل از شروع بازی فری فایر روی سیستمتون، باید آخرین نسخه نرم افزار بلواستکز رو روی لپ تاپتون دانلود کنید.

تحریم بازی فری فایر

چند سال بعد از انتشار بازی فری فایر این بازی گیمرهای ایرانی رو تو لیست تحریم های خودش قرار داد و بعد از اون گیمرهای ایرانی دیگه نتونستن با IP ایران وارد این بازی بشن. باوجود تمام کارزارهایی که برای درخواست رفع تحریم بازی Free Fire توسط گیمرهای ایرانی به راه افتاد و میلیون‌ها پلیری که فری فایر در ایران داشت اما تا این لحظه که این مقاله نوشته شده، این بازی رفع تحریم نشده است.

باتوجه به اینکه گیم فری فایر طرفداران زیادی تو ایران داره، پلیرهای اون باید با IP ایران وارد بازی نشن. تنها چند راه برای تغییر IP وجود داره که در ادامه بیان می کنیم:

1- استفاده از V-P-N 

V-P-Nها یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تغییر آدرس IP شما هستن. اونا اتصال اینترنت شما رو از طریق یک سرور در یک مکان دیگه هدایت میکنن و به طور موثر آدرس IP اصلی شما رو پنهان میکنن. خیلی از سرویس‌های V-P-N سرورهایی تو مناطق مختلف دارن که به شما امکان اینو میدن مکان مورد نظرتون رو انتخاب کنید و IPتون رو به IP اون مکان تغییر بدید.

هشدار: استفاده از این روش به دلیل احتمال تغییر IP و ثابت نبودن آن، ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

2- سرورهای پروکسی

سرورهای پروکسی به عنوان واسطه بین دستگاه شما و اینترنتتون عمل میکنن. با اتصال به یک سرور پروکسی، میتونید آدرس IP ظاهریتون رو تغییر بدید. با این حال، سرورهای پروکسی به اندازه V-P-N ها امن یا پایدار نیستن.

3- استفاده از شبکه Tor

شبکه Tor برای ناشناس موندن و حفظ حریم خصوصی طراحی شده است. وقتی که به Tor متصل میشین، ترافیک اینترنت شما از طریق یک سری سرورهای داوطلب هدایت میشه که میتونه منجر به یک آدرس IP متفاوت بشه. با این حال، Tor به طور کلی کندتر از روش‌های دیگه‌ست و ممکنه به دلیل تاخیر زیاد برای بازی مناسب نباشه.

4- تغییر DNS

تغییر تنظیمات DNS (Domain Name System) گاهی اوقات میتونه آدرس IP شما رو تحت تأثیر قرار بده. با این حال این روش در مقایسه با روش‌هایی که بالاتر گفتیم، برای تغییر IP شما کمتر قابل اعتماد است.

تغییر DNS میتونه به شما کمک کنه تا بهترین عملکرد اینترنت و حفاظت از حریم خصوصی رو داشته باشید، اما تغییر DNS به تنهایی نمیتونه آدرس IP عمومی شما رو تغییر بده و این راه تنها برای بازی‌هایی کاربرد داره که زیاد روی IP حساس نیستن.

هشدار: استفاده از این روش ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

5- استفاده از V-P-N مخصوص بازی

V-P-Nهای مخصوص بازی صرفا برای گیم طراحی و بهینه شدن. درواقع عملکرد V-P-N بازی هم مثل هر V-P-N دیگه‌ای، ترافیک اینترنت شمارو از طریق سرورهای موجود تو مناطق یا کشورهای مختلف هدایت میکنن.

V-P-Nهای مخصوص گیم معمولاً بهینه‌ شدن تا سرعت و پایداری بالایی رو برای اتصال به سرورهای بازی ارائه بدن. این امکان رو میدن تا گیمرها با کمترین لگ و تاخیری ممکن بازی کنن.

همچنین فیل//ترشکن‌های مخصوص گیم معمولا گستردگی بیشتری در انتخاب سرورهاشون دارن همین باعث میشه شما با انتخاب سرور نزدیکتر به سرورهای بازی فری فایر از سرعت بیشتر و پینگ پایین‌تری حین بازی بهره ببرید.

باتوجه به اینکه V-P-Nهای مخصوص بازی تعداد مخاطبین خاص و محدودی دارن بنابراین پهنای باند آن ها به دلیل استفاده کاربران عادی محدود نمیشه و شما با استفاده از این فیل//ترشکن ها کمتر با تاخیر حین بازی مواجه میشین.

بعد از رفع تحریم بازی فری فایر موضوع بعدی که گیمرهای این بازی رو خیلی درگیر میکنه مشکل افزایش پینگ حین بازیه.

پینگ چیست؟

همونطور که در بخش قبلی گفتیم یکی از مشکلات رایج بازی فری فایر پینگ بالاست. اگر بخوایم خلاصه و جامع توضیح بدیم که پینگ چیه میشه گفت پینگ در بازی به مدت زمانی که بین دستوراتی که بازیکن ارسال میکنه و زمانی که این دستورات به سرور بازی میرسن گفته میشه. این زمان معمولا به میلی‌ثانیه یا حتی صدها میلی‌ثانیه میرسه و بستگی به این داره که داده‌ها چقدر سریع بین دو طرف جابجا میشن.

پس هرچی پینگ بیشتر باشه مدت زمانی که طول میکشه گیمر پاسخ واکنشش رو تو صفحه بازی ببینه بیشتره. در نتیجه پینگ بالا اصلا برای بازی مناسب نیست و در عملکرد بازیکن اختلال ایجاد میکنه. درکل هرچه پینگ کمتر باشه به معنای تاخیر کمتر و تجربه بازی روان‌تره.

به طور کلی، پینگ بازی فری فایر کمتر از 20 میلی­‌ثانیه عالی و استثنایی محسوب میشه، بین 40 تا 50 میلی­‌ثانیه عالی، حدود 80 تا 120 میلی­‌ثانیه نسبتاً خوب و 150 میلی‌ثانیه به بالا، پینگ بالا در نظر گرفته میشه. با پینگ بالای 250 میلی‌ثانیه نمیشه بازی کرد.

کاهش پینگ بازی Free Fire

مطمئناً یکی از بزرگترین دغدغه­‌های گیمرها اینه که چطور پینگ رو در بازی فری فایر برای بهبود عملکردشون کاهش بدن. مخصوصا برای گیمرهایی که در مسابقات شرکت میکنن پینگ بالا میتونه خیلی مشکل ساز باشه.

1- حالت هواپیما

یکی از ساده‌­ترین راه­‌ها برای کاهش پینگ بازی فری فایر روشن کردن حالت هواپیما گوشیه. اگرچه حالت هواپیما حالتیه که شبکه داده تلفن همراه رو مسدود میکنه، اما میتونید از طریق اتصال به Wi-Fi بازی کنید.

روشن کردن حالت هواپیما باعث میشه عواملی مثل تماس، پیام و … در وضعیت پینگ حین بازی اخلال ایجاد نکنن. با این حال، این نکته فقط وقتی کاربردیه که تو مکان­‌هایی با اتصال Wi-Fi پایدار حضور داشته باشید!

2- بستن برنامه‌های پس‌زمینه

زمانی که برنامه‌های پس‌زمینه دیگه‌ای تو کامپیوتر شما در حال اجرا هستن (مثل برنامه‌های دانلود، نرم‌افزارهای ایمیل، مرورگر و غیره)، این برنامه‌ها هم از منابع اینترنت و پردازشی کامپیوتر شما استفاده میکنن. این ممکنه باعث افزایش ترافیک شبکه و استفاده از پردازنده و حافظه سیستم شما بشه، که به نوبه خودشون میتونن پینگ شما رو افزایش بدن و بازی رو دچار تأخیر کنن.

بنابراین، بستن برنامه‌های پس‌زمینه غیرضروری و کمتر کردن فعالیت‌های شبکه از جمله دانلودها و استریمینگ میتونه به کاهش پینگ تو بازی‌های آنلاین کمک کنه.

3- گزینه های گرافیکی

تو خود بازی، میتونید گزینه‌های گرافیکی رو با توجه به آنچه گوشی شما پشتیبانی میکنه کاهش بدید. برای اینکار مسیر Settings -> Basic -> Graphic: Soft رو طی کنید. اما باید توجه داشته باشید که این تنظیمات تنها به میزان محدودی به کاهش پینگ کمک میکنن و نباید ازشون انتظار معجزه داشته باشیم.

4- تنظیمات DNS

تغییر تنظیمات DNS میتونه به کاهش پینگ فری فایر کمک کنه. اما تأثیر اون معمولاً به میزان کمتری نسبت به عوامل دیگه مثل کیفیت اتصال اینترنت شما و مسیر داده‌ها خواهد بود. با این حال، این یه راهکار ارزشمنده که میتونید امتحان کنید.

برای تغییر تنظیمات DNS در سیستم عامل اندروید به روش زیر عمل کنید:

1- به تنظیمات شبکه دسترسی پیدا کنید: میتونید به تنظیمات برید و در بخش “شبکه و اینترنت” یا “اتصالات” (با توجه به نسخه سیستم عامل متفاوته) به تنظیمات شبکه دسترسی پیدا کنید.

2- اتصال Wi-Fi رو انتخاب کنید: روی اسم شبکه Wi-Fi خود که به اون وصل هستید کلیک کنید.

3- تغییر تنظیمات DNS: تو صفحه تنظیمات شبکه به قسمت “تنظیمات “IP یا “IP Settings” برید و “DHCP” رو به “Static”  تغییر بدید. سپس DNS اصلی و فرعی رو وارد کنید.

برای تغییر تنظیمات DNS در سیستم عامل IOS به روش زیر عمل کنید:

1- به تنظیمات شبکه دسترسی پیدا کنید: به بخش “تنظیمات” و قسمت “Wi-Fi” برید.

2- اتصال Wi-Fi رو انتخاب کنید: بر روی نام شبکه Wi-Fi که به اون وصل هستید کلیک کنید و سپس روی “تغییر تنظیمات شبکه” یا “Configure DNS” کلیک کنید.

3- تغییر تنظیمات DNS: در گوشی های iOS، تو صفحه تغییر تنظیمات شبکه، به قسمت “DNS Configuration” برید و دنبال گزینه‌های “Manual” یا “Static” بگردید. سپس DNS اصلی و فرعی رو وارد کنید.

هشدار: استفاده از این روش ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

5- استفاده از V-P-N مخصوص بازی

V-P-N های بازی مسیرهای بهینه‌تری رو برای انتقال داده‌ها فراهم میکنن. دلیل این بهینه‌سازی‌ها استفاده از سرورهای نزدیک به سرور بازیه. بنابراین سرویس‌های رفع تحریم مخصوص بازی علاوه بر دور زدن تحریم‌ها میتونن روی پینگ اینترنت شما تاثیر مثبت داشته باشن.

باتوجه به اینکه تنها پلیرهای بازی‌‌های آنلاین میتونن از V-P-Nهای مخصوص بازی استفاده کنن، ترافیک سرورهای این سرویس‌ها کمتر از V-P-Nهای عادیه و پهنای باندشون بیشتره و قاعدتا سرعت ارسال داده‌ها هم بیشتره.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ یک V-P-N ایرانی مخصوص گیمه که برای پلیرهای گیم فری فایر علاوه بر رفع تحریم این بازی به کاهش پینگ و افزایش پایداری اون هنگام بازی هم کمک میکنه.

گادپینگ با آغاز فعالیتش از سال 1393 و با هدف بهبود کیفیت اینترنت گیمرهای ایرانی به عنوان یکی از اولین ارائه دهندگان سرویس کاهش پینگ ایرانی شناخته شد. به جرات میشه گفت که گادپینگ در حیطه کاری خودش صاحب نظر و سبکه. و با تمام مشکلات موجود همیشه در تلاش بوده که بهترین خدمات رو به کاربرانش ارائه بده.

در راستای همین هدف، گادپینگ با انتشار برنامه کاهش پینگ نسخه موبایل (اندروید – IOS) و ویندوز تمام تمرکزش رو روی راحتی کاربر و استفاده و دسترسی آسان به اپلیکیشن گادپینگ گذاشت.

.

همین الان گادپینگو نصب کندانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

شما با استفاده از اپلیکیشن کاهش پینگ گادپینگ بدون نیاز به هیچ فیل//ترشکنی تنها با چند کلیک ساده میتونید به فری فایر متصل بشید. بعد از اتصال اگر مشکلی در وضعیت اینترنتتون نباشه میتونید شاهد کاهش پینگ و لگ و تاخیر بازی باشید.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ فرصت استفاده از اکانت تست رایگان هم برای همه فراهم کرده و تنها با تایید شماره همراه یا ایمیل میتونید به مدت 6 ساعت کاملا رایگان از اکانت تست گادپینگ استفاده کنید و اثر اون رو روی پینگ بازی فری فایر بررسی کنید. و در صورت رضایت اکانت رو خریداری کنید.

.

همین الان یک اکانت تست رایگان دریافت کن!

.

سخن آخر

تحریم‌های جغرافیایی و پینگ بالا دو عامل مهمی هست که تجربه پلیرها از بازی فری فایر رو تحت تاثیر قرار میده و مانع لذت تجربه یه بازی خوب میشه. استفاده از راه‌حل‌هایی مثل شبکه‌های V-P-N برای دسترسی به سرورهایی با پینگ کمتر و بهینه‌سازی تنظیمات شبکه میتونه به بازیکنان کمک کنه تا پینگشون رو به حداقل برسونن.

همچنین، آگاهی از اهمیت پینگ تو بازی‌های آنلاین و اثرات اون روی واکنش‌ها و عملکرد بازی میتونه گیمرها رو به انجام تغییرات موثر در تنظیمات شبکه و انتخاب بهترین راه‌حل‌ها ترغیب کنه. با رعایت نکات و اصول گفته شده تو این مقاله، گیمرهای بازی فری فایر میتونن نتیجه بهتری در رفع تحریم و کاهش پینگ فری فایر بگیرن و از تجربه‌ی بازی هیجان انگیز و رقابتی لذت ببرن.

در نهایت، برای کاهش پینگ بازی، مهمترین عوامل عبارتند از سرعت و پایداری اتصال اینترنتی شما، مسافت فیزیکی بین شما و سرور بازی، ترافیک شبکه در زمان بازی و کیفیت سرورهای بازی. قبل از بکار بردن هر راهی، بهتره تست‌ پینگ انجام بدید تا از سلامت اینترنتتون مطمئن بشید و مشکلات احتمالی رو تشخیص بدید.

.

لینک مقالات مرتبط:

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی Valorant

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی WOW

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی New World

رفع تحریم و کاهش پینگ Warzone

رفع تحریم و کاهش پینگ League of Legends

آموزش کاهش پینگ پابجی و بهبود ریجستر تیر بازی

.

23
اشتراک
Sana

4 4 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات