برنامه کاهش پینگ (مخصوص همه پلتفرم ها)

مقدمه

این روزها استفاده از برنامه کاهش پینگ خیلی رواج پیدا کرده. ما تو این مقاله بررسی کردیم که ببینیم اصلا پینگ چیه، چه کابرد و اهمیتی داره و تو بازی چه تاثیری داره و همچنین چه راه‌هایی برای کاهش پینگ حین بازی وجود داره. پس اگه براتون مهمه که از تاخیرهای زیاد تو بازیتون جلوگیری کنید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

پینگ چیست؟

در عصر ارتباطات بیشتر کارها و نیازهای هر انسانی به اینترنت وابسته ست. بعد از همه گیری کرونا این وابستگی بیشتر هم شد و حتی بعد از تموم شدن قرنطینه هم قسمت زیادی از کارها به صورت ریموت و آنلاین انجام میشه. بنابراین زندگی آدم ها رابطه تنگاتنگی با اینترنت پیدا کرده.

وقتی از اینترنت استفاده می­کنید، دائما در حال ارسال و دریافت داده هستید. فرقی نمیکنه در حال وبگردی،  یا تماشای فیلم یا بازی آنلاین باشید، این بسته های داده بین دستگاه شما و سرور راه دوری که به اون دسترسی دارید منتقل میشه.

پینگ یکی از جنبه های مهم این فراینده که تعیین میکنه بسته های داده با چه سرعتی ارسال و دریافت بشن. پس اگه بخوایم دقیق تر پینگ رو تعریف کنیم میتونیم بگیم پینگ معیاری از تاخیر تو اینترنت شماست.

و به مدت زمانی گفته میشه که طول میکشه تا یک بسته داده از دستگاه شما به یک سرور راه دور منتقل بشه و دوباره برگرده. که معمولاً در مقیاس میلی ثانیه (ms) اندازه گیری میشه. شاید براتون سوال باشه پینگ توی بازی آنلاین چه تاثیری داره؟

پینگ میتونه تاثیر قابل توجهی روی عملکرد بازی های آنلاین داشته باشه، به ویژه تو بازی های سریع و رقابتی که حتی یه تاخیر جزئی هم میتونه روی گیم پلی تاثیر بذاره. شما وقتی یه گیم آنلاین رو بازی میکنید، دستگاه شما بسته­های داده رو به سرور بازی ارسال و دوباره از سرور بازی پاسخ اون داده رو به صورت یک بسته داده دیگه دریافت میکنه.

این بسته­ها میتونه شامل اطلاعاتی مثل حرکات و اقدامات و تعاملات کاراکتر شما با بقیه گیمرها یا در محیط بازی باشه. مدت زمانی که طول میکشه تا این بسته های داده ارسال بشن، به عنوان زمان پینگ شناخته میشن.

باتوجه به اینکه بسته داده­ها قبل از اینکه به سرور مقصد برسه باید از چند مسیر عبور کنه بنابراین پینگ به دو دسته تقسیم میشه: پینگ داخلی و پینگ خارجی.

پینگ داخلی به مدت زمانی گفته میشه که بسته داده ها از سیستم شما به سرورهای داخل کشور میرسن (این سرورها غالبا در تهران هستن) و هرچقدر فاصله شما از این سرورها بیشتر باشه پینگ داخلی شما بیشتر میشه. اما پینگ خارجی به مدت زمانی گفته میشه که داده های شما از سرورهای داخل ایران به سرور بازی هدف میرسن. تمام این مدت زمان ها در حد چند میلی ثانیه ست اما با این وجود گیمرها برای قوی تر ظاهر شدن تو بازی همیشه به دنبال کمترین زمان تاخیر تو بازی هستن.

اهمیت پینگ در بازی

پینگ اهمیت زیادی توی تموم تعاملات ما با اینترنت داره مثلا از طریق تست پینگ میتونید متوجه مشکلات اتصال شبکه یا تاخیر شبکه بشید. به طور کلی، پینگ یک ابزار مهم برای مدیران و کاربران شبکه ست تا اطمینان حاصل بشه که دستگاه‌های شبکه راه‌اندازی و در حال اجرا هستن.

اما یکی از حیاتی ترین تاثیرهای پینگ تو بازی های آنلاینه که میتونه تأثیر قابل توجهی روی گیم پلی و تجربه کاربر داشته باشه. همونطور که بالاتر هم گفتیم پینگ کم به این معنیه که داده ها به سرعت در حال حرکت هستن و در نتیجه یک تجربه گیم پلی سریع تر و روان تر ایجاد میشه، در حالی که پینگ بالا میتونه باعث تاخیر و مشکلات دیگه ای بشه که میتونه روی روند بازی تأثیر منفی بذاره.


توی بازی های سریع مثل تیراندازی اول شخص یا بازی های مبارزه‌ای، اگه تاخیری به دلیل پینگ بالا وجود داشته باشه، شما ممکنه یه بازی کند و بی پاسخ رو تجربه کنید و همین باعث تجربه کاربری ضعیف میشه.

همچنین تو بازی های گروهی و چندنفره پینگ میتونه روی عادلانه بودن بازی تاثیر بذاره. پلیرهایی که پینگ بالایی دارن بسته به طراحی بازی ممکنه به بازی سایر اعضای گروه هم آسیب بزنن و کاملا ناعادلانه روی نتیجه بازی اثر بذارن. بنابراین تو بازی های آنلاین، یک اتصال پایدار و ثابت برای یک تجربه خوب از گیم پلی خیلی مهمه.

چگونه پینگ خود را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه پینگ اینترنتتون یا به اصطلاح پینگ گرفتن از اینترنتتون ابزارهای زیادی وجود داره که بسته کوچکی از داده ها رو به یک سرور راه دور ارسال میکنه و زمان رفت و برگشت داده ها رو اندازه گیری میکنه.

برای بدست اوردن پینگ میتونید مراحل زیر رو انجام بدین:

1) خط فرمان یا پنجره ترمینال رو تو سیستم خودتون باز کنید.

  • برای ویندوز: کلید Windows + R رو فشار بدید، “”cmd رو تو کادر محاوره ای Run تایپ کنید و Enter رو فشار بدید.
  • برای مک: Command + Space رو فشار بدید، ” “terminalرو تو Spotlight تایپ کنید و Enter رو فشار بدید.

2) «ping» رو تایپ کنید و بعد آدرس IP یا اسم دامنه سروری رو که میخواین آزمایش کنید، وارد کنید.

به عنوان مثال ping www.google.com

برای ارسال درخواست پینگ Enter رو بزنید. این ابزار یه بسته کوچیک از داده ها رو به سرور ارسال میکنه و زمان انتقال و دریافت داده ها رو اندازه گیری میکنه.

3) منتظر بمونید تا تست پینگ کامل بشه. نتایج زمان رفت و برگشت داده‌ها رو که باید ارسال و دریافت بشن رو نشان میده که بر حسب میلی‌ثانیه (ms) ندازه‌گیری میشه.

هرچه زمان پینگ کمتر باشه، عملکرد اینترنت شما بهتره.

راه دوم استفاده از سایت های محاسبه گر پینگ مثل speedtest.net هست. اما این نکته هم در نظر داشته باشید که زمان پینگ میتونه به عوامل مختلفی مثل سرعت اینترنت، ازدحام شبکه و فاصله بین دستگاه شما و سرور راه دور بستگی داشته باشه و تو ساعات مختلف شبانه روز متفاوت باشه. بهتره که تو ساعات مختلف پینگ بگیرید تا تصویر دقیقی از عملکرد اتصال اینترنتتون به دست بیارید.

روش های کاهش پینگ

حالا که فهمیدیم پینگ چیه و هرچه پایین تر باشه بهتره. باید ببینیم که میشه پینگ اینترنتمون رو کاهش بدیم یا نه؟

خب خداروشکر میتونیم این مژده رو بهتون بدیم که راه هایی برای کاهش پینگ اینترنت هست. شما باید هرکدوم از راه هایی که تو ادامه مقاله بیان میکنیم رو آزمایش کنید و نتیجه ش رو روی پینگ اینترنتتون بررسی کنید.

انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت مناسب:

زمانی که از ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) نامناسبی استفاده کنید که اتصال با پهنای باند کم و سرعت پایین به شما ارائه میدن شما هرکاری هم در راستای کاهش پینگ اینترنتتون انجام بدید تاثیر چندانی نداره. بنابراین اولین کاری که باید انجام بدید اینه که از یه ISP خوب اشتراک اینترنت تهیه کنید.

معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت توی تبلیغاتشون تمایل دارن که به سرعت دانلود بالاشون اشاره کنن. با این حال، تو بازی های آنلاین سرعت آپلود اغلب تاثیر بیشتری روی زمان پاسخ و عملکرد بازی داره. سرعت دانلود به انتقال داده ها از سرور اشاره داره، در حالی که سرعت آپلود سرعتیه که شما میتونید داده ها رو برای دیگران ارسال کنید.

مودم یا دستگاه بازیتون قدیمی نباشه:

کیفیت مودم یا دستگاه بازی شما میتونه روی سرعت اجرای اتصال اینترنت شما تأثیر بذاره (حتی اگه اتصال شما به خودی خود خیلی خوب باشه). بنابراین برای داشتن اتصال بهتر سعی کنید از مودم و روتر و دستگاه های قدیمی استفاده نکنید.

مواظب فایروال سیستمتون باشید:

فایروال ها معمولا بسته های داده ارسال و دریافت شده توسط کامپیوتر شما رو بررسی میکنن. چون فایروال‌ها برای محافظت از امنیت شما نصب میشن، فرآیند بررسی میتونه زمان زیادی طول بکشه، به خصوص زمانی که در حال بازی هستید. برای حل این مشکل، یک استثنا برای بازیتون تو تنظیمات فایروال ایجاد کنید. حتما حواستون باشه که غیرفعال کردن کامل فایروال ها ممکنه شما رو در برابر بسته های داده مخرب آسیب پذیر کنه.

وای فای رو کنار بذارید و از کابل شبکه (اترنت) استفاده کنید:

در صورتی که به اینترنت وای فای متصل هستید حتی الامکان در نزدیک ترین مکان به مودمتون باشید ما پیشنهاد میدیم در صورت امکان به کابل شبکه متصل بشید و از اینترنت پرسرعت لذت ببرید. چون:

اتصالات سیمی پهنای باند بالاتری دارن: کابل های اترنت پهنای باند بالاتری نسبت به اتصالات بی سیم دارن، به این معنی که میتونن داده های بیشتری رو مدیریت کنن و سریعتر انتقال بدن. این میتونه منجر به سرعت دانلود و آپلود سریع تر و تجربه اینترنت روان تری باشه.

اتصالات سیمی کمتر در معرض تداخل هستن: اتصالات بی سیم میتونن تحت تأثیر عواملی مثل فاصله، موانع و سایر سیگنال های بی سیم قرار بگیرن. اما کابل های اترنت تحت تأثیر این عوامل قرار نمیگیرن و اتصال پایدار و قابل اعتمادی رو ارائه میدن.

قطع کردن ارتباط دستگاه های غیر ضروری با اینترنت:

ما اغلب نادیده می­گیریم که چند دستگاه هوشمند تو خونمون به شبکه اینترنت متصل هستن. یه خانواده معمولی ممکنه لپ تاپ، گوشی های همراه، تلویزیون، چاپگرهای بی سیم و سایر دستگاه های هوشمند رو داشته باشن و به یک اینترنت وصل باشن.

اتصال به این معنیه که این دستگاه ها پهنای باند اینترنت رو مصرف میکنن، در حالی که ممکنه همه اونا به طور همزمان مورد استفاده قرار نگیرن. بنابراین پهنای باند کمتری برای رایانه یا کنسول بازی شما باقی میمونه. پس مواردی رو که مورد نیاز نیستن رو خاموش کنید. در واقع سرعت و پایداری اتصال اینترنت شما اهمیتی نداره اگه منابع اون دائماً تحت فشار باشن.

محدود کردن دانلود های پس‌زمینه:

دانلودهایی که تو پس‌زمینه اجرا میشن میتونن از پهنای باند استفاده کنن و پینگ شما رو افزایش بدن. برای بهبود پینگتون، دانلودها رو حین بازی محدود یا متوقف کنید. گاهی اوقات دانلودهایی مثل آپدیت ویندوز یا نرم افزاری اتفاق میوفته که ممکنه خودتون متوجه نشید بنابراین سعی کنید قبل از بازی حتما همه این موارد رو چک کنید.

استفاده از برنامه کاهش پینگ:

در صورتی که پینگ داخلی اینترنتتون مناسب باشه. با استفاده از برنامه کاهش پینگ مخصوص بازی شما میتونید پینگتون رو کاهش بدید. باتوجه به اینکه این برنامه ها مخصوص بازی طراحی شدن در نتیجه پهنای باندشون از طریق استفاده های عادی سایر کاربران کم نمیشه.

برنامه کاهش پینگ برای گیم بهینه شده در نتیجه انتخاب سرورهاش به گونه ای انجام میشه که برای هر بازی نزدیکترین سرور به سرور بازی استفاده بشه. همین مورد مهم ترین مورد تو کاهش پینگ حین بازی به حساب میاد.

برنامه کاهش پینگ

همونطور که تو قسمت روش های کاهش پینگ بیان کردیم یکی از روش های کاهش پینگ حین بازی استفاده از برنامه کاهش پینگه. برنامه کاهش پینگ برنامه ایه که با اتصال به اینترنت شما و بهینه کردن مسیر انتقال داده های شما سرعت ارسال و دریافت داده هارو افزایش و پینگ شمارو کاهش میده.

برنامه کاهش پینگ بازی غالبا مثل یک v-p-n عمل میکنه و سرور شمارو به نزدیک ترین سرور به سرور بازی انتقال میده.

پیشنهاد می­کنیم اگه آنلاین بازی می­کنید حتما از برنامه کاهش پینگ مخصوص بازی استفاده کنید. برنامه کاهش پینگ علاوه بر بهبود پینگ خارجیتون به بهبود کیفیت بازی شما هم کمک میکنه تا با مشکل لگ و ریجستر تیر مواجه نشید.

نرم افزار کاهش پینگ گادپینگ

گادپینگ یک نرم افزار کاهش پینگه که جز قدیمی ترین ابزارهای کاهش پینگ و اولین ارائه دهنده اپلیکیشن کاهش پینگ نسخه دسکتاپ و موبایل تو ایرانه.

نرم افزار کاهش پینگ گادپینگ که تو نسخه ویندوز برای دسکتاپ و اندروید و ios برای موبایل منتشر شده، از الگوریتم‌ها و فناوری‌های پیشرفته برای بهینه‌سازی اتصال اینترنت شما، کاهش تأخیر و بهبود عملکرد کلی شبکه استفاده میکنه. برنامه کاهش پینگ ما رو میتونید به راحتی نصب کنید که با تموم پلتفرم های اصلی بازی و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی کار میکنه.

.

همین الان گادپینگو نصب کندانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

قبل از ارائه نرم افزار کاهش پینگ شما با خرید از پنل کاربری گادپینگ میتونستید با کانفیگ کانکشن دستی تو سیستم یا موبایلتون از خدمات کاهش پینگ گادپینگ استفاده کنید. که هرکدوم رو بخوایم به صورت کلی توضیح بدیم به این صورته که برای کانفیگ کانکشن دستی تو ویندوز باید از کنترل پنل وارد قسمت Network and Sharing Center بشید و بعد با انتخاب تنظیمات کانکشن و کلیک روی گزینه Connect to a workplace آی پی سرور گادپینگ رو وارد کنید.

بعد در ادامه اسم کانکشنتون رو تعریف می­کنید. و در نهایت اسم کاربری و رمز عبوری که خریداری کردین رو وارد میکنید.

برای کانفیگ کانکشن موبایل هم کافیه وارد settings گوشیتون بشید و قسمت connection رو باز کنید و وارد بخش v-p-n بشید. البته ممکنه این مسیر تو گوشی های مختلف متفاوت باشه اما کافیه وارد قسمت v-p-n تون بشید و نوع پروتکل مدنظرتون رو انتخاب کنید. بعدش آدرس سرور رو تایپ کنید.

همونطور که میبینید برای اتصال به کانکشن ها باید مسیرهایی رو طی کنید که گادپینگ برای راحتی شما عزیزان راهی ساده تر رو در اختیارتون قرار داده و با انتشار اپلیکیشن کاهش پینگ گادپینگ این فرصت رو در اختیار کاربران خود قرار داده که با دانلود این برنامه کاهش پینگ تنها با یک کلیک به هر پروتکلی که میخوان و به هر سروری در هر نقطه ایی از جهان که میخوان متصل بشن و گیم مورد علاقه شون رو بدون دغدغه بازی کنن.

دانلود نسخه دسکتاپ کانکشن هوشمند گادپینگ برای ویندوز

اگه پینگ داخلی اینترنتتون مناسب باشه با نرم افزار کاهش پینگ گادپینگ ، زمان اپلود سریع‌تر، گیم‌پلی روان‌تر و لگ‌های ناامیدکننده کمتری رو تجربه می­کنید. با دونستن اینکه اتصال اینترنت شما برای بهترین عملکرد ممکن بهینه شده ، میتونید گیم مورد علاقه تون رو با خیال راحت بازی کنید.

دانلود اپلیکیشن گادپینگ مخصوص Android و IOS

اما این همه ماجرا نیست. برنامه کاهش پینگ گادپینگ طیف وسیعی از ویژگی ها و مزایای رو داره، که اونو به پرطرفدارترین ابزار کاهش پینگ بین سایر ابزارها تبدیل کرده. از جمله این مزایا میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بهینه سازی خودکار: گادپینگ به طور خودکار اتصال اینترنت شما رو برای بهترین عملکرد ممکن بهینه میکنه، بنابراین لازم نیست نگران اعمال تنظیمات یا ایجاد تغییرات به صورت دستی باشید.

رابط کاربر پسند: استفاده از برنامه کاهش پینگ گادپینگ خیلی آسونه شما تو محیط برنامه با یه محیط کاملا کاربر پسند مواجه هستین که به سادگی میتونید بازی مورد نظرتون رو انتخاب و تعیین کنید که روی چه سروری میخواین بازی کنید. همین سادگی باعث میشه شما بتونید به راحتی تنظیمات بازیتون رو اختصاصی کنید.

ایمن و قابل اعتماد: اپلیکیشن گادپینگ با در نظر گرفتن تمام اصول امنیتی طراحی شده ، بنابراین میتونید با اطمینان کامل از امنیت اطلاعاتتون از برنامه ما استفاده کنید.

رفع تحریم بازی: همونطور که میدونید بازی های زیادی تو ایران هستن که به دلیل تحریم های موجود به روی گیمرهای ایرانی بسته شدن. نرم افزار کاهش پینگ گادپینگ با رفع تحریم این بازی ها شرایط مناسب رو برای طرفداران این بازی ها فراهم میکنه تا بدون نیاز به فیل//ترشکن به راحتی به بازی مورد علاقه شون متصل بشن.

تست رایگان: بالاتر توی مقاله هم گفتیم که اگر پینگ داخلی مناسبی نداشته باشید نه برنامه کاهش پینگ نه هیچ کار دیگه ایی نمیتونه به کاهش پینگ اینترنتتون کمک کنه. بنابراین برای بررسی این قضیه و مشاهده عملکرد نرم افزار کاهش پینگ گادپینگ روی اینترنتتون ، شما میتونید بدون خرید و پرداخت هزینه یی به صورت رایگان یک اکانت تست یک روزه از سایت دریافت کنید و اون رو تست کنید.

.

همین الان یک اکانت تست رایگان دریافت کن!

.

در مجموعه گادپینگ، ما تمام تلاشمون رو می­کنیم که به گیمرها کمک کنیم تا بهترین عملکرد ممکن رو داشته باشن و از بازی‌های مورد علاقه شون نهایت لذت رو ببرن.

پس منتظر چی هستین؟ همین الان گادپینگ رو نصب کنید و خودتون تفاوت رو احساس کنید!

سخن آخر

تو این مقاله اطلاعات جامعی راجع به پینگ و اهمیت اون تو بازی های آنلاین کسب کردیم و خوندیم که پینگ هرچه کمتر باشه بهتره. در نتیجه راه هایی برای کاهش پینگ معرفی کردیم که به سادگی میتونید انجام بدید و تاثیرشو روی پینگ اینترنتتون بررسی کنید. همچنین در ادامه راجع به برنامه کاهش پینگ اطلاعاتی کسب کردیم که یکی از موثرترین راه ها در کاهش پینگ بازی های آنلاینه. ممنون که تا آخر مقاله همراه ما بودید. ممنون میشیم نظراتتون رو راجع به این مقاله در قسمت نظرات برامون بنویسید.

8
اشتراک
Sana

2.5 6 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

2 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
amirreza

سلام. راهی هست بشه پینگ رو با این سرویس روی xbox series s کاهش داد؟

admin

با سلام، وقت بخیر. بله کاربر گرامی سرویس روی کلیه دستگاه ها قابل استفاده می باشد. از بخش تست رایگان سایت یک سرویس تست دریافت نمایید و سپس بخش آموزش استفاده قسمت Xbox را مشاهده فرمایید. جهت استفاده از سرویس روی کنسول کافیست یک رایانه (لپ تاپ یا PC) داشته باشید.