روش‌ها و سرویس‌های کاهش پینگ اینترنت ایرانسل

مقدمه

سلام امیدواریم حالتون خوب باشه. امروز میخوایم راجع به یه موضوع جالب صحبت کنیم.

اگه به گیم علاقه دارین حتما تجربه بازی‌های آنلاین دسته جمعی رو داشتین. هر بار که تو یه بازی اکشن آنلاین شلیک می‌

کنید، سیگنالی (یا درست‌تره بگیم یک پکت packet) به سرور بازی ارسال میشه. بعد از اینکه سرور اطلاعات شلیک به طرف حریف رو دریافت کرد، باید یک تأییدیه به شما برگردونه و مشخص کنه که آیا به طرف حریف شلیک شده یا نه. اینجاست که پینگ وارد عمل میشه.

در این مقاله قصد داریم قبل از هرچیزی بررسی کنیم که اصلا پینگ چیه؟ به چه دلایلی ممکنه پینگ بالا بره و با چه راهکارهایی میتونیم پینگ رو پایین بیاریم. و بعدش راه‌ها و سرویس‌هایی برای کاهش پینگ اینترنت ایرانسل معرفی کنیم و ببینیم آیا اینترنت ایرانسل مناسب گیم هست یا خیر. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

پینگ چیست؟

فرض کنین دو نفر 350 متر از هم فاصله دارن و نفر اول به دیگری سلام میکنه. سلام نفر اول یک ثانیه طول میکشه تا به نفر دوم برسه. نفر دوم به احوالپرسی نفر اول جواب میده که یک ثانیه طول میکشه تا به نفر اول برسه. ما میتونیم از این نتیجه بگیریم که هر دو نفری که اونجا ایستادن یک پینگ 1 ثانیه‌ای (یعنی 1000 میلی ثانیه) با تاخیر کلی 2 ثانیه دریافت میکنن. دقیقا مفهوم پینگ به همین سادگیه.

در واقع در دنیای اینترنت، پینگ روشی برای تعیین تأخیر یا مدت زمانیه که طول میکشه تا داده‌ها بین دو دستگاه یا در سراسر یک شبکه حرکت کنند که کاهش این تأخیر، باعث بهبود اون ارتباط میشه.

شاید در نگاه کلی این تأخیر زیاد چشمگیر نباشه اما بیاین تصور کنین که تو یه آزمون مهم آنلاین شرکت کردین و تو سوال آخر که فقط چند ثانیه زمان دارین که گزینه‌ی «ثبت پاسخ» رو بزنید پینگ اینترنت به شدت بالا میره و به زمان تعیین شده برای تحویل پاسخنامه نمیرسین. میشه به سادگی نتیجه گرفت، بازخورد سریع ضروریه و هرگونه تأخیری غیرقابل قبوله.

 

نمایی از تایمر گوشی

پس متوجه شدیم که زمان کم پینگ تو شرایطی که تحویل به موقع داده‌ها مهمه، حیاتیه. تو گیم هم از پینگ برای تعیین تأخیر فاصله زمانی ارسال دستورات استفاده میشه. منظورمون از تأخیر مدت زمانیه که طول میکشه تا یک اقدام از بازی و دستگاه شما به سرور بازی برسه، ثبت بشه و پاسخ اون اقدام از سرور بازی به دستگاه شما برگرده.

بنابراین هرچه پینگ کمتر باشه بهتره چون به معنای تأخیر کمتر و تجربه بازی سریع‌تره.

 

دلایل بالا رفتن پینگ اینترنت

افراد زیادی هستن که برای گیم از اینترنت ایرانسل استفاده میکنند. تو این قضیه شکی نیست که هرچه بتونید پینگتون رو کمتر کنید، تجربه بازی شما بهتر خواهد بود. حالا سوال اصلی اینجاست که چه عواملی باعث بالا رفتن پینگ بازی میشه؟

عوامل متعددی هستن که روی پینگ اثر میذارن از جمله اونا می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موقعیت جغرافیایی و فاصله گیم سرور از شما (سروری که روی آن بازی می‌کنید)
  • کیفیت زیرساخت شرکت اینترنتی شما (ISP)
  • سرعت اتصال و وضعیت پهنای باند اینترنت شما
  • تنظیمات فایروال
  • گرمایش بیش از حد دستگاه و بروز لَگ سخت افزاری
  • سایر موارد: فاصله سیستم شما از روتر یا مودم (معمولا در اتصال بصورت غیرسیمی رخ می‌دهد)، وب‌سایت‌های اضافی در حال اجرا در پس‌زمینه دستگاه، تعداد دستگاه‌هایی که به وای‌فای شما متصل هستند.

نمایش اینترنت و شبکه بر روی لپ‌تاپ

 

.

آموزش کاهش پینگ پابجی و بهبود ریجستر تیر بازی

.

 

چند راهکار ساده برای کاهش پینگ

با فهمیدن اینکه پینگ بالای اینترنت دقیقاً از چه مشکلی نشأت میگیره قسمت بزرگی از مسیر رو حل کردیم. اما انجام کارهایی که در ادامه بیان می‌کنیم هم تو پایین آوردن پینگ خیلی راه‌گشا هستن.

1) روی موقعیت و کشورهایی بازی کنید که نزدیک ایران هستند. مثلاً اگه بازی شما بهتون اجازه انتخاب موقعیت سرور رو داخل گیم میده، بهتره یکی از کشورهای همسایه ایران که زیرساخت اینترنتی نسبتاً خوبی دارن (مثل ترکیه، بحرین، امارات، آلمان یا روسیه) رو انتخاب کنید.

(توجه: در زمان نگارش این مقاله متأسفانه گیم‌های مطرح دنیا بر روی سرورهای ایران سرور فعالی نداشتند و برای همین گفته شد که از سرور کشورهای همسایه استفاده شود).

تست اپلیکیشن دسکتاپ گادپینگ با اینترنت ایرانسل

2) اگه به مودم Wifi متصل شدید سعی کنین فاصله کمی از اون داشته باشید. یا به جای وای‌فای از کابل اِترنت Ethernet (در رایانه و کنسول) استفاده کنید: برای کمترین پینگ و بهترین تجربه بازی، توصیه می‌کنیم از کابل اِترنت یا همون کابل شبکه استفاده کنین. این کار باعث میشه اتصال سریع‌تر و پایدارتری تو اینترنتتون تجربه کنید.

با این حال، اگه این امکان وجود نداره، نزدیک شدن به مودم به سادگی میتونه باعث بهبود قابل توجهی تو پینگ بشه. (البته توجه داشته باشید که امواج Wifi به شدت خطرناک هستند. توصیه دوستانه ما به شما این هست که سعی کنید تا جایی که ممکنه خودتون رو در معرض این امواج قرار ندید).

3) موقعیت مودم ایرانسل رو جابه‌جا کنید. ممکنه مودم شما در نقاط دیگه منزل یا محل کار شما، آنتن‌دهی بهتری داشته باشه. نقاط مختلف منزل رو جهت پیدا کردن بهترین آنتن‌دهی ممکن امتحان کنید.

4) سرعت اتصال اینترنت رو بررسی کنین. وارد سایت‌های بررسی سرعت اینترنت مثل Speedtest.net شده و پهنای باند اینترنت خودتون رو اندازه بگیرید. مقدار سرعت دانلود و آپلود به ترتیب نباید کمتر از 3 و 1 مگابیت بر ثانیه باشه (هر 8 مگابیت معادل 1 مگابایت و هر مگا برابر با 1000 کیلو است). حتما هر دو مقدار Download و Upload رو بررسی کنین، اگه هر کدوم از اعدادی که گفتیم کمتر بودن باید به فکر ارتقای اون باشید.

نمایی از وبسایت Speedtest بر روی گوشی

فقط حواستون باشه در اینترنت‌های سیمی (مثل ADSL عادی یا فیبر نوری) نباید نویز روی خطتون وجود داشته باشه.

وقتی میخواین سرعت اینترنتتون رو انتخاب کنید، مهمه که بدونید برای بازی، سرعت آپلود شاید حتی مهم‌تر از سرعت دانلود هم باشه. از اونجایی که سرعت آپلود شما تعیین میکنه که دستگاه (رایانه، کنسول، موبایل و …) شما با چه سرعتی میتونه داده‌ها رو به سرور بازی ارسال کنه، اگر به دنبال دریافت کمترین پینگ ممکن هستین، سرعت آپلود بالا ضروریه.

5) سعی کنید DNSتون رو تغییر بدین. Google DNS Server یکی از سریع‌ترین سرورهای DNS موجوده. از 8.8.8.8 به عنوان سرور DNS ترجیحی و 8.8.4.4 به عنوان سرور DNS جایگزین استفاده کنید. DNSهای دیگه‌ای هم مثل 1.1.1.1 و 1.0.0.1 وجود دارن که تا حد کمی شاید اوضاع رو براتون بهتر کنن.

6) برنامه‌های پس‌زمینه رو ببندید: داشتن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا میشن، به اجرای بازی و پینگ شما آسیب میزنن. قبل از شروع هر گیمی، عادت کنید هر برنامه غیرضروری رو از قبل ببندین. این مورد رو میتونید در ویندوز به کمک نرم‌افزار NetLimiter بررسی کنید.

7) هنگام بازی آنلاین از فیل//ترشکن یا پروکسی استفاده نکنید. فیل//ترشکن‌ها و پروکسی‌ها هنگام اتصال به شبکه یک نود اضافی اضافه میکنن که منجر به تأخیر بیشتر در انتقال داده‌ها میشه.

به‌علاوه اینکه هیچکدوم از این سرویس‌ها (حتی نمونه‌های خارجی که مدعی سرویس گیمینگ هستن و هزینه‌های خیلی زیادی بابت اشتراک دارن) بصورت 100% برای گیمرهای ایرانی و ما بهینه نشدن و اکثراً باعث میشن پینگتون داخل بازی بره بالا.

8) از سرویس‌های کاهش پینگ استفاده کنید. فرض کنید که میخواین به سفر برین برای رسیدن به مقصد میتونید از دو تا مسیر عبور کنین مسیر اول خاکی، طولانی‌تر و پیچ‌های بیشتری داره و مسیر دوم آسفالت، کوتاه‌تر و سرراست‌تره. شما برای رسیدن به مقصد کدوم راه رو انتخاب میکنین؟ قطعاً مسیر دوم بهینه‌تره.

حالا اگه بدونین مسیر رسیدن اطلاعات بازی به سرور بازی مثل این سفر شامل مسیرهای متفاوتیه باز هم بهینه‌ترین انتخاب، کوتاه‌ترین مسیره. وظیفه سرویس کاهش پینگ گادپینگ دقیقاً همینه. ترافیک مربوط به بازی شما از طریق سرورهای گادپینگ که به عنوان واسط بین کاربر و سرور بازی عمل میکنه از مسیرهایی با پینگ پایین (مسیر کوتاه‌تر) عبور داده میشه و همین امر باعث پایین اومدن پینگ اینترنت شما حین بازی میشه.

وبسایت گادپینگ داخل لپ تاپ

البته چون پینگ داخلی اینترنت هم خیلی مهمه، بهتره قبل از هر چیزی از سرویس تست رایگان گادپینگ استفاده کنید. برای خوندن اطلاعات بیشتر راجع به سرویس کاهش پینگ گادپینگ روی این لینک (سرویس تست رایگان گادپینگ) کلیک کنید.

 

تاثیر پینگ داخلی با یک مثال

باید این نکته رو درنظر داشته باشید که هرچقدر سعی کنید پینگ خارجی خودتون رو پایین نگه دارین، اگر پینگ داخلی خوبی نداشته باشید، پینگ نهایی شما مناسب نخواهد بود. به عنوان مثال دو گیمر رو در نظر بگیرید که یکی در تهران و دیگری در سیستان و بلوچستان است.

همونطورکه میدونید، تبادل اطلاعات با سرور بازی از طریق مسیریاب‌ها انجام میشه. چون اکثر این مسیریاب‌ها در تهران قرار دارند طبیعتاً داده‌ها مسیر طولانی‌تری رو باید طی کنند تا به گیمری که در استان سیستان و بلوچستان بازی میکنه برسند. پس به دلیل تفاوت در مکان جغرافیایی حتی اگر بقیه شرایط برای هردو گیمر کاملاً یکسان باشه، نمیتونیم انتظار داشته باشیم که دو گیمر با پینگ نهایی یکسانی بازی کنند.

 

آیا اینترنت سیمکارت ایرانسل مناسب گیم هست؟

اگر به گیم علاقه‌مندین و از اینترنت سیمکارت استفاده میکنین احتمالاً با مشکلی روبرو شدین که اکثر گیمرها با اون مواجهن: پینگ بالا.

تعداد زیادی از گیمرها به خاطر مشکلات متعددی مثل پشتیبانی نکردن شرکت‌­های ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا مخابرات از لوکیشنشون، اجباراً از اینترنت سیمکارت استفاده میکنن و برخلاف پشتیبانی ضعیف اپراتورها، این نوع از اینترنت سرعت خوبی داره اما مشکل اصلی اون، عدم پایداری، لَگ و پینگ بالای دیتای سیمکارته.

در صورت عدم دسترسی به وایفای و اینترنت با پینگ پایین‌تر پیشنهاد می‌­کنیم دستگاهی که با اون بازی می‌کنید رو جایی بذارین که آنتن شما کامل باشه و دستگاه رو جابجا نکنین و از بسته‌های LTE/4G استفاده کنید.

به طور خلاصه تاریخچه ایرانسل به این صورته که از بیست و نهم مهرماه سال 1385 که اولین سیمکارت ایرانسل تولید شد و بهره‌برداری از شبکه تلفن همراه اون آغاز شد تا سال 1387 این اپراتور خدمات اینترنتی نداشت. بعد از دریافت پروانه خدمات اینترنتی، ایرانسل ارائه خدمات اینترنت با سرعت پایین رو شروع کرد.

سیمکارت و اینترنت ایرانسل

در سال 1393 توافقنامه ارتقا اینترنت همراه به نسل‌های بالاتر رو امضا کرد و در نهایت در سال‌های بعدی به نسل‌های بالاتر و اینترنت پرسرعت ثابت دست یافت.

ایرانسل با کسب عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران به یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در کشور تبدیل شد. یکی از دلایل محبوبیت ایرانسل اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب است.

ایرانسل علاوه بر ایران، با تعداد زیادی از کشورهای جهان قرارداد داره و شما میتونید با خیال راحت به هرکدوم از این کشورها که سفر می‌کنید از اینترنت پرسرعت ایرانسل استفاده کنید. انواع طرح‌های اینترنت ایرانسل شامل اینترنت ایرانسل همراه، ثابت، ترکیبی و چندکاربره‌ست که هر کدوم بسته‌های متنوعی دارن.

تعداد زیادی از گیمرها از اینترنت ایرانسل برای بازی‌های آنلاین استفاده میکنن اما همونطور که قبلاً هم گفتیم برای تجربه یک بازی عالی علاوه‌بر سرعت عوامل دیگه‌ای هم هستن که توی روند بازی تأثیر گذارن از جمله این عوامل میشه به پینگ و پایداری اینترنت اشاره کرد که اگه اینترنت پایدار نباشه پینگ مناسبی هم نخواهید داشت.

درصورتی که ساکن تهران نباشید، این نوع از کانکشن چون از طریق امواجه، ممکنه پینگ استیبلی نداشته و نوسان داشته باشه. ممکنه یه روز عالی باشه یه روز هم بد باشه . تو این جور مواقع پیشنهاد ما استفاده از اینترنت ADSL و سرویسی هست که طرح گیمینگ داشته باشه. این موضوع ممکنه برای گیمرهای ساکن تهران صدق نکنه و پینگ مناسب و کانکشن خوبی از اینترنت ایرانسل دریافت کنند.

درکل اگه قصد استفاده از اینترنت ایرانسل رو دارین به این نکته توجه کنین که پینگ کل، مجموعی از پینگ داخلی اینترنت شما و پینگ خارجیه. هرچه پینگ داخلی کمتری داشته باشین نتیجه پینگ کلی شما بهتره و سرویس‌های کاهش پینگ میتونن به بهبود پینگ شما حین بازی کمک قابل توجهی کنن.

بازی با گوشی با اینترنت ایرانسل و پینگ مناسب

بنابراین می‌تونیم نتیجه بگیریم دلیل اصلی مشکل اینترنت ایرانسل پینگ داخلی و نوسان اونه که درصورتی که به هر روشی پینگ داخلی خودتون رو کم نکنید، بقیه روش‌های کاهش پینگ تأثیر چندانی روی اینترنت و گیم شما نخواهند داشت.

 

کاهش پینگ گیم روی گوشی با اینترنت ایرانسل

اگر می‌خواین یه گیمر درجه یک باشین و تجربه بازی لذت‌بخش‌تری داشته باشین باید سرعت خوبی تو بازی داشته باشین و بخش عمده این سرعت به پینگ و اینترنت شما بستگی داره. در بیشتر موارد، شما نمیتونید شبکه ارائه‌دهنده اینترنتتون رو بهینه کنید. اگه هیچکدوم از راه‌حل‌های بالا براتون تأثیرگذار نبوده، بهترین راه برای رفع این مشکلات استفاده از سرویس کاهش پینگه.

سرویس‌های کاهش پینگ برنامه‌هایی هستن که به موازات گیم شما اجرا میشن. این برنامه‌ها با ارائه یک اتصال مستقیم یا مسیر سریع‌تر دیگه به سرورهای بازی، میتونن پینگ شما رو تو بازی‌ها کاهش بدن. این سرویس‌ها سعی میکنن دستگاه شما رو بهینه‌سازی کنن تا بسته‌هارو در سریع‌ترین حالت ممکن ارسال کنن. علاوه‌بر کاهش پینگ، این سرویس‌ها همچنین اتصالات پایدارتری برای کاهش نوسان و پینگ ایجاد میکنن.

به خاطر داشته باشین گاهی اوقات سرویس‌های کاهش پینگ با اینترنت شما سازگاری ندارن. برای آسودگی خاطر کاربران، سرویس کاهش پینگ گادپینگ، تست رایگان چندساعته قرار داده تا بتونید پیش از خرید از تأثیر مثبت سرویس مطمئن بشید. توصیه می‌کنیم حتما پیش از خرید، از سرویس کاهش پینگ رایگان چند ساعته گادپینگ استفاده کنید.

برای استفاده از سرویس کاهش پینگ برای اینترنت ایرانسل شما میتونید از اپلیکیشن اختصاصی گادپینگ روی موبایل و گادپینگ کلاینت روی PC و کنسول استفاده کنید و یک بازی جذاب با کمترین لَگ و بهترین ریجستر تیر و پایین‌ترین پینگ تجربه کنید.

.

همین الان گادپینگو نصب کن! دانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

بازی با کامپیوتر با اینترنت ایرانسل و پینگ مناسب

 

سخن آخر

تو این مقاله با پینگ آشنا شدیم و فهمیدیم که تحت چه شرایطی ممکنه پینگ بالا بره و اگر پینگ بالا رفت چه راه‌هایی برای پایین آوردن اون وجود داره. برای درک بهتر اهمیت پینگ در گیم کافیه تصور کنین در حال انجام یک بازی آنلاین هستین. میتونه یه بازی اکشن یا ورزشی باشه. ناگهان در لحظه‌ای که قراره یک امتیاز کسب کنین و در بازی برنده بشین، بازی ویدیویی متوقف بشه و شما امتیازتون رو از دست بدین.

این به دلیل پینگ بالا اتفاق میوفته و به این معنیه که شما اتصال ضعیفی به سرور بازی دارین. گیمرها معمولا بهترین دستگاه‌ها، کنترلرها، مانیتورها، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی رو میخرن. اما یکی از موثرترین عواملی که خیلی از گیمرها از اون غافل هستن، پینگ اینترنته. تو این مقاله بررسی کردیم آیا اینترنت ایرانسل برای گیم مناسبه و چه کارهایی میتونیم برای بهبود پینگ سرویس ایرانسل انجام بدیم.

 

خوشحال میشیم تو قسمت نظرات، نظر خودتون رو راجع به این مقاله برامون بنویسید.

32
اشتراک
Sana

4 4 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

10 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
علیرضا

سلام برنامه رو نصب کردم ولی حساب کاربری نداشتم قبلا الان هرکاری میکنم نمیشه ثبت نام کنم یه راهنمایی کنید

admin

با سلام، وقت بخیر. کاربر گرامی احتراما جهت استفاده از سرویس گادپینگ نیازی به ثبت نام نبوده و مشخصات سرویس پس از خرید (یا درخواست سرویس تست) از طریق سیستم و بصورت آنی برای شما ارسال خواهد شد.
سوالی بود دریغ نکنید، موفق باشید.

غلمرضا

این همه چرت نوشتین ولی یک راه حل مفید ندادین من نت سیمکارت ایرانسل استفاده میکنم گاد پینگم دارم سه روزه پینگم از 45 تا 55 رفته 95تا 120

admin

با سلام، وقت بخیر. کاربر گرامی احتراما از آنجایی که پینگ شبکه از سمت ما تغییری نداشته است، توصیه می گردد وضعیت پینگ داخلی اینترنت خود را بررسی فرمایید.

mrlolo

مشکل از خوده شماست با سرویس ***** پینگ داخلی زیر 20 هست با برنامه اشغال شما پینگ داخلی بالای 20 هست و time out میده

admin

با سلام، وقت بخیر. کاربر گرامی سرویس گادپینگ اصلا تاثیری بر روی کاهش پینگ داخلی اینترنت شما ندارد.

dezznuts

سلام. بعد از تست سرویس رو تهیه کردم و چون از اینترنت سیمکارت استفاده میکنم در اخیرا بازی Apex legends اکثرا به پکت لاست 50 الی 70 بر میخوردم که با سرویس رفع شد
پینگ هم بین 13 السی 160 هستش معمولا
تشکر

admin

با سلام، وقت بخیر. با تشکر از اطلاع رسانی و اعلام نتیجه شما کاربر گرامی.

Yasin

#1 بعد از تست. سرویس را خریدم ، زیرا در بازی Brawl stars عملکرد عالی در پینگ کم داشت ، دمممممم همتون گرم ، فقط یکمی بسته ها رو تخفیف بدین.♥️❤️

admin

با تشکر از حسن تظر و توجه شما کاربر گرامی. بله حتما، عضو کانال تلگرام گادپینگ شوید تا از رویدادهای تخفیفی و جشنواره ما مطلع شوید.