رفع تحریم و کاهش پینگ بازی League of Legends

مقدمه

تو قلمروی مجازی لیگ اف لجندز جایی که کاراکترهای بازی با هم درگیر میشن و نبردهای جذابی اتفاق میوفته، گیمرهای ایرانی همیشه حضور فعال داشته اند. اما بعد از اعلام رسمی قرار گرفتن ایران تو لیست تحریم‌های این بازی، ایرانی‌های مشتاق درصدد پیدا کردن راهی برای کاهش پینگ و رفع تحریم بازی لیگ اف لجندز براومدن.

تو این مقاله، به اهمیت کاهش پینگ و رفع تحریم بازی League of Legends می پردازیم. و راه‌های ساده و کاربردی رو برای رسیدن به این اهداف بررسی می‌­کنیم.

بازی League of Legends

لیگ اف لجندز در سال 2009 با ورود قدرتمندش تو دنیای بازی، میلیون ها گیمر تو تمام دنیا رو به خودش جذب کرده. این بازی چند نفره توسط Riot Games توسعه داده و منتشر شده. لیگ آو لجندز با گیم پلی رقابتی، مکانیک‌های پیچیده و جامعه‌ای پر جنب و جوش، جایگاه خودش رو به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین بازی‌های دوران خودش تثبیت کرده.

بازی League of Legends که تو دنیای خیالی Runeterra اتفاق میوفته، گیمرهارو دعوت میکنه تا نقش یک احضارکننده رو به عهده بگیرن و قهرمانی با توانایی‌ها و مهارت‌های منحصربه‌فردش رو کنترل کنن. این بازی فهرستی متنوع از بیش از 150 قهرمان رو ارائه میده که هر کدوم سبک بازی، نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن. از جنگجویان توانا گرفته تا جادوگران حیله‌گر، بازیکنان این آزادی رو دارن که قهرمانانی رو انتخاب کنن که مناسب سبک بازی مورد علاقه اونا باشه.

در مجموع، League of Legends با گروه‌های بازیکن پرشور و درگیر، حس اجتماعی بودن پلیرها و رفاقت بینشون رو تقویت میکنه. علاوه بر این، صحنه رقابتی، مهارت و فداکاری بازیکنان حرفه‌ای رو به نمایش میذاره و میلیون‌ها بیننده رو به خودش جذب میکنه که جایگاه لیگ اف لجندز رو به عنوان یک نیروی اصلی تو دنیای بازی‌های آنلاین تثبیت میکنه.

League of Legends بازی “League of Legends: Wild Rift” رو برای گوشی‌های همراه منتشر کرده. Wild Rift در واقع، گیم پلی اصلی و مکانیزم نسخه اصلی ویندوز رو به گوشی موبایل انتقال داده. این بازی به طور خاص برای پلتفرم‌های موبایل و کنسول طراحی شده و تجربه‌ای ساده و بهینه شده برای صفحه نمایش‌های لمسی و صفحه نمایش‌های کوچکتر رو ارائه میده.

دقیقاً مثل نسخه رایانه، Wild Rift فهرستی از قهرمان‌هارو داره که بازیکن‌ها میتونن از بین اونها انتخاب کنن. با این حال، انتخاب کاراکترهای اولیه موجود در Wild Rift کمی با نسخه PC متفاوته و بعضی از قهرمان‌ها به طور خاص برای نسخه موبایل طراحی شدن. با گذشت زمان Riot Games به اضافه کردن قهرمان‌های بیشتری به Wild Rift ادامه میده تا گزینه‌های متنوعی رو برای پلیرهای این بازی فراهم کنه.

وایلدریفت به بازیکن‌ها اجازه میده تا تو بازی‌های رقابتی شرکت کنن و مهارت‌هاشون رو در برابر بقیه بازیکنان تو مسابقات آزمایش کنن.

Wild Rift از زمان انتشار محبوبیت قابل توجهی به دست آورده و راهی راحت و دردسترس رو به بازیکنان ارائه میده تا از تجربه League of Legends تو دستگاه‌های تلفن همراهشون لذت ببرن. چه پلیرها نسخه رایانه شخصی رو ترجیح بدن و چه نسخه موبایل، هر دو فرصت هایی رو برای جستجو تو دنیای League of Legends و شرکت تو گیم پلی هیجان‌انگیز فراهم میکنن.

بازی به این گستردگی و شهرت تو تموم جهان و کاربرای زیادی که تو ایران داره مشکلاتی هم برای اجرا حین بازی داره که برای بالا بردن کیفیت تجربه بازی بهتره که این مشکلات رو حل کنید.

تحریم بازی لیگ اف لجند

باوجود اینکه League of Legends (LoL) یه بازی محبوب تو ایرانه ، اما مثل خیلی از بازی های آنلاین دیگه، با مشکل تحریم مواجه شده. همونطور که ممکنه خیلیاتون بدونید تحریم با فیل//تر خیلی تفاوت داره. وقتی بازی تو ایران فیل//تر میشه، ممکنه به دلیل محتوای نامناسب، ترویج خشونت یا استفاده از الفاظ رکیک، ناسزا و…. بازی از طرف سرورهای داخل کشور محدود و دسترسی گیمرها به مشکل بخوره. اما اگه بازی تحریم بشه یعنی از جانب سرورهای اصلی بازی در خارج از کشور برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه شده.

با توجه به تحریم شدن این بازی تصمیم گرفتیم راه‌هایی رو برای رفع تحریم بازی لیگ اف لجندز تو این مقاله بیان کنیم.

رفع تحریم لیگ اف لجند

برای رفع تحریم بازی League of Legends (LoL) بهترین کاری که می تونید انجام بدید اینه که ثابت کنید که شما تو ایران نیستین (بله درست شنیدید! برای اینکه بتونید تحریم هارو دور بزنید نباید با IP ایران وارد بشید). حالا برای اینکه بتونید این کار رو انجام بدید و تحریم‌هارو دور بزنید چندتا راه ساده وجود داره:

1-استفاده از V-P-N (شبکه خصوصی مجازی)

یه سرویس V-P-N میتونه ترافیک اینترنت شما رو از طریق سرورهای کشورهای مختلف هدایت کنه. با اتصال به سرور V-P-N تو کشور مورد نظر، آدرس IP شما جوری ظاهر میشه که انگار شما تو اون کشور به اینترنت وصل شدین. برای رفع تحریم لول تحقیق کنید که سرورهای کدوم منطقه پینگ بهتری حین بازی به شما میده بعد مطمئن بشید که سرویس V-P-N انتخابی شما سرورهایی تو اون منطقه داره. خیلی از ارائه دهندگان V-P-N انواع مختلفی از لوکیشن‌های سرور رو برای انتخاب آزادانه شما ارائه میدن.

هشدار: استفاده از این روش به دلیل احتمال تغییر IP و ثابت نبودن آن، ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

2-سرورهای پروکسی

مثل V-P-N ها، سرورهای پروکسی هم میتونن به تغییر آدرس IP ظاهری شما کمک کنن. انواع مختلفی از سرورهای پروکسی در دسترس هستن، مثل پروکسی های HTTP و پروکسی های SOCKS. با پیکربندی اتصال اینترنتتون برای استفاده از یک سرور پروکسی تو کشور مورد نظر، آدرس IP شما با اون مکان مرتبط میشه. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه سرورهای پروکسی اتصالات امن و قابل اعتمادی رو ارائه نمیدن، بنابراین خدمات پروکسی معتبر و قابل اعتماد رو انتخاب کنید.

3-سرویس‌های V-P-N مخصوص بازی

سرویس های V-P-N مخصوص بازی میتونن با بهینه‌سازی مسیری که ترافیک اینترنتی شما طی میکنه، هم به کاهش پینگ کمک کنن و هم ارتباط مستقیم و کارآمدتری با سرورهای بازی برقرار کنن و هم تحریم‌های بازی رو رفع کنن. شما با استفاده از V-P-Nهای عادی که برای استفاده عموم ساخته شدن ممکنه بتونید تحریم بازی لگ اف لجندز رو رفع کنید اما درنهایت ممکنه باعث کاهش سرعت و افزایش پینگ شما حین بازی بشن چون با استفاده همگانی از اون سرویس پهنای باند کم میشه و ترافیک شبکه بالا میره و در نهایت پینگ شما افزایش پیدا میکنه.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ با ارائه V-P-N مخصوص بازی طیف گسترده‌ای از مکان‌های سرور رو تو کشورهای مختلف ارائه میده تا به کاربرانش اجازه بده سروری رو انتخاب کنن که به بهترین وجه با بازی موردنظرشون مطابقت داره. وجود سرورهایی تو نزدیکی مناطق بازی دلخواه کاربر میتونه به کاهش پینگ بازی کمک کنه.

پینگ کمتر میتونه منجر به روان‌تر شدن بازی، کاهش تاخیر و تجربه بازی لذت‌بخش‌تر، به خصوص تو بازی‌های رقابتی مثل League of Legends بشه.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ برای اولین بار تو ایران اپلیکیشن مخصوص رفع تحریم و کاهش پینگ گیم رو منتشر کرده. که خیلی کار گیمرهای عزیز رو ساده‌تر کرده و بدون هیچ سختی و تنها با کلیک روی یک گزینه میتونن وارد بازی بشن. گادپینگ برایی دستگاه‌های مختلف ویندوز، اندروید و IOS کانکشن اختصاصیه خودش رو داره که میتونید با نصب اون به راحتی به سرویس متصل بشید.

از طرفی گادپینگ یک اکانت تست رایگان قبل از خرید در اختیار شما میذاره که میتونید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، عملکرد اپلیکیشن رو روی پینگ اینترنتتون حین بازی بسنجید. خوشبختانه بازی لیگ اف لجندز هم مثل تعداد زیادی از بازی‌های تحریم شده تحت پشتیبانیه و تنها با اتصال به اپلیکیشن گادپینگ، بازی رفع تحریم میشه.

و از همه مهمتر گادپینگ پشتیبانی 24 ساعته داره که شما هر لحظه هر مشکلی داشتید میتونید با کارشناسان گادپینگ در ارتباط باشید و سوالاتتون رو راجع به برنامه کاهش پینگ و رفع تحریم با ما در میون بذارید.

4-تغییر DNS

تغییر DNS به تنهایی ممکنه روش قابل اعتماد یا مؤثری برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی تو بازی‌های آنلاین نباشه. اینجا براتون نحوه تغییر تنظیمات DNS برای رفع تحریم بازی لیگ اف لجندز رو عنوان کردیم:

یافتن سرورهای DNS جایگزین: سرورهای دی‌ان‌اس رو که تو منطقه‌ای هستن که بازی اونجا قابل دسترسه و تحریم نیست، شناسایی کنید. ارائه‌دهندگان DNS عمومی مثل Google Public DNS، Cloudflare DNS یا OpenDNS ممکنه سرورهایی تو مناطق مختلف داشته باشن.

تغییر تنظیماتDNS: رو دستگاه بازیتون (رایانه، کنسول یا دستگاه تلفن همراه)، به تنظیمات شبکه برید و پیکربندی DNS رو پیدا کنید. آدرس‌های پیش فرض سرور DNS رو با آدرس‌هایی که میخواین استفاده کنید جایگزین کنید.

Flush DNS Cache: پس از تغییر تنظیمات DNS، کش DNS تون رو کامل پاک کنید تا مطمئن بشید که سرورهای DNS جدید به درستی اعمال میشن. تو ویندوز، Command Prompt رو باز کنید و ” ipconfig /flushdns”رو تایپ کنید و Enter رو بزنید.

راه اندازی مجدد دستگاه: دستگاه بازیتون رو مجددا راه‌اندازی کنید تا تنظیمات DNS جدید اعمال بشه.

راه اندازی بازی: وقتی که مجدد آنلاین شدین، بازی رو اجرا کنید و ببینید حالا قابل دسترسی هست یا نه.

اما دوباره تاکید می کنیم که تغییر DNS راهی قابل اعتماد و غالبا موثر نیست.

هشدار: استفاده از این روش ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

راه های کاهش پینگ بازی لیگ اف لجندز

وقتی شما به بازی آنلاین متصل میشین سیستم شما بسته‌های کوچیکی از داده‌ها رو به سرور بازی ارسال میکنه و سرور هم پاسخ اون داده‌ها رو به شما برمیگردونه. برای رسیدن بسته داده‌ها به سرور بازی باید پروسه چند مرحله‌ای رو طی کنه که این چند مرحله عبور از چند سرور رابط هست که بین شما و سرور اصلی قرار دارن.

به سرورهایی که داخل کشور هستن و معمولا در تهران هستن سرورهای داخلی گفته میشه. پینگ داخلی رو اگه بخوایم خیلی ساده توضیح بدیم میتونیم اینجوری بگیم که به مدت زمانی که بسته داده ها از سمت شما به سرورهای داخلی ارسال میشن پینگ داخلی گفته میشه. پینگ داخلی برحسب میلی‌ثانیه اندازه‌گیری میشه.

برای تجربه بازی بهتر و روان‌تر تو بازی‌های آنلاین مثل لیگ آف لجندز، ورلد اف وارکرافت، پابجی و …. بهتره که از اینترنتی استفاده کنید که پینگ داخلی کمتری داره. پینگ داخلی علاوه بر اینترنت و شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما ممکنه به عوامل دیگه‌ای هم بستگی داشته باشه.

با اعمال تغییر تو این عوامل میتونید پینگ داخلیتون رو کاهش بدید. چند مورد از این عوامل رو که کاملا رایگان و بدون هزینه میتونید چک کنید رو در ادامه بیان کردیم:

1-از اتصال اترنت سیمی استفاده کنید: اتصالات با سیم، مثل کابل های اترنت، در مقایسه با اتصالات بی سیم (Wi-Fi) تاخیر کمتر و اتصالات پایدارتری دارن. در صورت امکان، دستگاهتون رو مستقیماً با کابل اترنت به مودمتون متصل کنید تا پینگ داخلی کاهش پیدا کنه.

2-تغییر مودم: سعی کنید از دستگاه مودم قدیمی استفاده نکنید. مودم‌های قدیمی ممکنه از فناوری و سخت افزار قدیمی استفاده کنن که از آخرین استانداردهای شبکه پشتیبانی نمیکنه. این مدل‌های قدیمی‌تر ممکنه داده‌ها رو به طور کارآمد مدیریت نکنن، که منجر به تأخیر بیشتر و سرعت پایین‌تر اینترنت میشن.

مودم‌های قدیمی‌تر اغلب قابلیت‌های پهنای باند محدودی دارن، به این معنی که نمیتونن به اندازه مدل‌های جدیدتر از داده‌ها استفاده کنن. تو بازی‌های آنلاین، پهنای باند بالاتر برای پینگ کم و گیم‌پلی روان، به ویژه تو محیط‌های پر سرعت و چند نفره مثل League of Legends خیلی مهمه.

3-اولویت بندی ترافیک بازی: خیلی از روترهای مدرن تنظیمات کیفیت خدمات (QoS) رو ارائه میدن که به شما امکان میده ترافیک بازی رو روی بقیه فعالیت‌های اینترنتی اولویت بدید. با اختصاص پهنای باند بیشتر به بازی، میتونید پینگ رو حین بازی کاهش بدید.

4-تنظیم فایروال و تنظیمات امنیتی: تنظیمات بیش از حد سختگیرانه فایروال یا نرم افزارهای امنیتی بعضی اوقات میتونه باعث بالا رفتن پینگ تو ارتباطات شبکه بشه. تنظیم مناسب این تنظیمات میتونه به کاهش پینگ داخلی بدون به خطر انداختن امنیت کمک کنه.

در حالی که تأثیر تأخیر ناشی از فایروال روی پینگ معمولاً ناچیزه و ممکنه تو استفاده روزمره از اینترنت قابل توجه نباشه، اما میتونه تو بازی‌های آنلاین پرسرعت مثل League of Legends که هر میلی‌ثانیه تأخیر میتونه رو اون اثر بذاره، این قضیه مهم باشه.

5-ری استارت مجدد دستگاه‌های شبکه: ری‌استارت دوره‌ای مودم و دستگاه بازیتون میتونه به تازه‌سازی اتصالات شبکه و بهبود احتمالی پینگ داخلی کمک کنه.

6-بستن برنامه‌های پس‌زمینه: برنامه‌های غیرضروری که تو پس‌زمینه اجرا میشن رو ببندید، به‌ویژه اونایی که به اینترنت متصل هستن، چون ممکنه تأخیر ایجاد کنن و رو پینگ داخلی تأثیر بذارن.

 

7-استفاده از V-P-N بازی: بعضی از سرویس‌های شبکه خصوصی مجازی یا همون V-P-N برای بازی بهینه‌سازی شدن، که به طور بالقوه میتونه با بهینه‌سازی مسیرهای شبکه و کاهش تأخیر، پینگ داخلی رو کم کنه. به دنبال ارائه‌دهندگان معتبر V-P-N بازی باشید که سرورهایی با تاخیر کم ارائه میدن.

همونطور که گفتیم سرویس کاهش پینگ گادپینگ همونطور که از اسمش هم پیداست علاوه بر رفع تحریم بازی‌های آنلاین رو پینگ اونا هم تاثیر زیادی داره.

.

همین الان گادپینگو نصب کندانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

نرم افزار کاهش پینگ گادپینگ برای بهینه سازی عملکرد شبکه برای بازی طراحی شده و با اولویت بندی ترافیک بازی و بهینه سازی تنظیمات شبکه به کاهش پینگ شما حین بازی کمک میکنه.

گادپینگ با برخورداری از قابلیت KillSwitch این اطمینان رو به کاربرانش میده که از امنیت اکانتشون در هر شرایطی خیالشون راحت باشه.

KillSwitch با توجه به قطع و وصل‌های زیاد اینترنت و حتی برق در ایران یه قابلیت ضروری برای گیمرهای بازی آنلاینه که بازی متوجه IP واقعیشون نشه.

از طرف دیگه بازی لول یا همون لگ اف لجندز در صورتی که متوجه بشه IP شما زود به زود تغییر میکنه ممکنه حدس بزنه که شما از V-P-N استفاده می کنید. در نتیجه بهتره از سرویس‌هایی که IP شمارو حین بازی ثابت نگه میدارن استفاده کنید.

سرویس گادپینگ با باز گذاشتن قدرت انتخاب شما در انتخاب سرور این آپشن رو هم داره که در صورتی که شما خودتون سرور دلخواهتون رو تغییر ندید IP شما تا هر زمان که بخواید ثابت بمونه.

رعایت همین موارد از بن شدن اکانتتون جلوگیری میکنه. بنابراین خیلی توی انتخاب سرویس کاهش پینگ و رفع تحریم بازی لگ اف لجندز دقت کنید.

.

همین الان یک اکانت تست رایگان دریافت کن!

.

سخن آخر

بازی لیگ آف لجندز یک بازی پرهیجان و و پرشور آنلاینه که طرفدارای زیادی بین گیمرای ایرانی داره. با تحریم لول خیلی از پلیرهای این بازی به مشکل خوردند. و حتی اگه با استفاده از V-P-N های رایگان یا پولی بتونن تحریم هارو دور بزنن اما با مشکل پینگ بالا و پکت لاس و لگ تو بازی نمیتونن کنار بیان. ما تو این مقاله راه‌هایی برای حل این مشکلات (رفع تحریم و کاهش پینگ بازی لیگ آو لجندز) معرفی کردیم که میتونه خیلی راه‌گشا و کمک کننده باشه.

.

لینک مقالات مرتبط:

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی Valorant

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی WOW

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی New World

رفع تحریم و کاهش پینگ Warzone

آموزش کاهش پینگ پابجی و بهبود ریجستر تیر بازی

.

4
اشتراک
Sana

3.7 3 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات