رفع تحریم و کاهش پینگ بازی Valorant

مقدمه

بازی ولورانت که تو خرداد سال 1399 منتشر شد از محبوبیت زیادی بین ایرانی ها برخوردار شد که متاسفانه بعد از گذشت مدت کوتاهی این بازی برای مردم ایران تحریم شد و گیمرهای زیادی که حتی از این راه کسب درآمد داشتن از لذت تجربه این بازی کاملا ناعادلانه محروم شدن. تو این مقاله راه هایی برای رفع تحریم Valorant به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم که براتون مفید و کاربردی باشه.

بازی ولورانت

Valorant یک بازی تیراندازی اول شخص چند نفره آنلاین و رایگانه که توسط Riot Games ساخته و منتشر شده. این بازی به طور رسمی تو مارس 2020 معرفی و 2 ژوئن 2020 منتشر شد. این بازی عناصری از گیم پلی تیمی تاکتیکی رو با مکانیک­‌های دقیق اسلحه و توانایی­‌های کاراکترهای منحصر به فرد ترکیب میکنه و تجربه‌­ای سریع و رقابتی برای پلیرهای این بازی ایجاد میکنه.

توی بازی ولورانت، دو تیم مهاجم و مدافع، توی یک سری راند پی‌در‌پی با همدیگه رقابت میکنن. هدف تیم مهاجم اینه که بمبی به اسم Spike تو مکان‌های تعیین‌شده نصب کنه، در حالی که هدف تیم مدافع اینه که از کاشت اسپایک توسط مهاجم ها جلوگیری کنه. هر راند مدت زمان محدودی داره و اولین تیمی که توی 13 راند (در کل 25 راند) برنده بشه یا تیمی که بیشترین راندها رو تو اون محدوده زمانی برنده بشه، برنده مسابقه‌ست.

Valorant فهرستی از کاراکترهای متنوعی رو ارائه میده که به عنوان “Agents” شناخته میشن. هر کاراکتر توانایی­‌های منحصر به فردی داره که میتونه به صورت استراتژیک در طول مسابقات مورد استفاده قرار بگیره. کاراکترها به چهار دسته تقسیم میشن: Duelist، Initiator، Controller و Sentinel.

دوئل‌بازان (Duelist) در سبک‌های بازی تهاجمی عالی هستن، آغازگرها (Initiator) تو کنترل نقشه و جمع‌آوری اطلاعات تخصص دارن، کنترل‌کننده‌ها (Controller) کنترل جمعیت رو فراهم میکنن، در حالی که نگهبان‌ها (Sentinel) روی دفاع و حمایت از تیمشون تمرکز میکنن.

همچنین Valorant طیف وسیعی از سلاح‌هارو داره که پلیرها میتونن تو راندها با استفاده از ارز درون بازی خرید کنن. هر سلاحی مجموعه­‌ای از اطلاعات خاص خودشو داره، مثل سرعت شلیک، الگوهای برگشت، میزان آسیب و … که بازیکنان باید برای موفقیت تو مبارزه روی اونا تسلط داشته باشن.

این بازی یه سیستم اقتصادی جالب داره که بازیکنان رو ملزم میکنه ارز درون بازیشون رو هوشمندانه مدیریت کنن. بازیکنا با عملکرد خوب تو راندها، حذف حریفان و تکمیل اهداف، اعتبار میگیرن. از این اعتبارها میتونن برای خرید سلاح، زره و خیلی از توانایی­ها استفاده کنن. تصمیمات اقتصادی مناسب برای حفظ یک تیم مجهز در طول مسابقه خیلی مهمه.

تحریم ولورانت

مثل خیلی از بازی­‌های دیگه که تو سایر مقالات گادپینگ بهشون اشاره کردیم ولورانت هم ایران رو تو لیست کشورهای تحریم شده قرار داده، بنابراین گیمرهای ایرانی با آی­‌پی ایران دیگه نمیتونن وارد این بازی بشن.

همچنین این بازی روی احراز هویت بازیکنان هم خیلی حساسه، پس برای احراز هویت و ثبت نام کاربری تو این بازی خیلی باید دقت کنید که آی­‌پی‌تون علاوه بر اینکه تو ایران نباشه تغییر هم نکنه. یعنی شما اگه حین ثبت­‌نام با آی‌­پی آلمان وارد بازی شدین. سری بعدی با آی­‌پی ترکیه وارد بشین متوجه میشه که شما از فیل//ترشکن استفاده کردین ، سریعا بن میشید.

اما همونطور که میدونید یه ایرانی هیچوقت ناامید نمیشه! و راه­هایی برای دور زدن این تحریم­ها پیدا میکنه که در ادامه به بهترین راه­ها اشاره می­کنیم:

راه‌های رفع تحریم ولورانت

بالاتر هم گفتیم که بازی ولورانت گیمرهای ایرانی رو تحریم کرده و هیچ بازیکنی با آی­‌پی ایران نمیتونه به این بازی وصل بشه. باتوجه به این که ولورانت تو ایران یه بازی پرطرفداره و کاربران زیادی به مشکل خوردن، تصمیم گرفتیم تو این مقاله راه‌­هایی رو برای رفع تحریم ولورانت بهتون معرفی کنیم:

1. DNS

سیستم نام دامنه یا همون DNS میتونه روی رفع تحریم ولورانت تاثیر داشته باشه و راه معمولیه که خیلی وقت­‌ها هم جوابه و امنیت به مراتب خوبی داره. گیمرهای زیادی از تغییر DNS، برای هدایت ترافیک اینترنتشون از طریق سرورهای کشورهایی که بازی تو اونا قابل دسترسه ، استفاده میکنن. با انجام این کار، بازیکن­‌ها میتونن به طور موثر تحریم‌هارو دور بزنن و به بازی دسترسی پیدا کنن.

.

هشدار: استفاده از این روش ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

.

 

اما مشکلی که DNSها دارن اینه که ممکنه اکثرا سریع از دسترس خارج بشن و زمانیکه زود به زود تغییر داده بشن سیستم هوشمند بازی شمارو فیل//ترشکن تشخیص میده و حساب کاربریتون رو بن میکنه. ما پیشنهاد می­کنیم از روشی امن تر و بدون دردسرتر استفاده کنید.

2. V-P-N

V-P-N مخفف Virtual Private Network یه فناوریه که یه ارتباط امن و رمزگذاری شده بین دستگاه کاربر و اینترنت ایجاد میکنه و به عنوان یک واسطه بین دستگاه کاربر و سرورهای بازی عمل میکنه. وی‌پی‌ان با حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران به اونا این اطمینان رو میده که حتی اگه شخصی بتونه به اتصال اینترنتشون دسترسی پیدا کنه، نمیتونه اطلاعات ارسال شده رو ببینه.

V–P–Nها میتونن آدرس IP شمارو با جایگزین کردن آدرس IP سرور V-P-N تغییر بدن و از شما در برابر بن شدن اکانتتون تو بازی ولوارنت جلوگیری کنن. اما چندتا نکته تو استفاده از V-P-N هست که باید به اون دقت کنید:

افزایش پینگ

هرچند V-P-N میتونه تحریم بازی Valorant رو دور بزنه اما چون در اصل V-P-N مخصوص گیم طراحی نشده، ترافیک اینترنت شما رو از طریق سرورهایی که ممکنه تو مکانی دورتر از سرور بازی شما قرار داشته باشن هدایت میکنه. این مسیریابی اضافی میتونه مقدار پینگ شمارو افزایش بده. در نتیجه زمان پاسخگویی بین دستگاه بازی شما و سرور بازی کندتر میشه. تو بازی‌های آنلاین پرسرعت، که زمان واکنش سریع خیلی مهمه، پینگ بالا میتونه به طور ناعادلانه‌­ای موجب باخت شما تو بازی بشه.

این اتفاق حتی برای V–P–Nهای خارجی معروفی که قابلیت کاهش پینگ رو دارن ممکنه پیش بیاد. میدونید چرا؟ دلیلش اینه که داخل کشور ایران سرور ندارن که بتونن روی مسیریابی و بهبود روند ارسال و دریافت پکت های اینترنتی مانور بدن.

پایداری اتصال

V-P-Nها میتونن نقاط ضعف بیشتری رو تو اتصال اینترنت شما ایجاد کنن. اگه سرور V–P–Nیی که به اون متصل هستید با ترافیک بالا یا مشکلات فنی مواجه بشه، میتونه تجربه بازی شما رو مختل کنه و باعث تاخیر یا حتی قطع ارتباط شما حین بازی بشه.

محرومیت اکانت

بازی ولورانت از سیستم ضد تقلب استفاده میکنه تا از گیم‌پلی منصفانه اطمینان حاصل کنه. این سیستم اتصالات V-P-N رو مشکوک علامت‌گذاری میکنه که به طور بالقوه منجر به محدودیت یا ممنوعیت تو حساب شما میشه. البته اگر V-P-N شما قابلیت کیل‌سوئیچ داشته باشه احتمال اینکه سیستم بازی متوجه بشه شما به IP ایران وصل هستین و محرومتون کنه خیلی پایین میاد.

کیل‌سوئیچ یه قابلیته که حریم خصوصی و امنیت آنلاین شما رو افزایش میده. وقتی که این قابلیت رو فعال می­کنید، تضمین میکنه که اگر اتصال V-P-N شما قطع یا ناپایدار بشه، اتصال اینترنت شما بلافاصله قطع یا مسدود میشه. این کار از لو رفتن آی­‌پی واقعی شما جلوگیری میکنه.

در نهایت به شرایط سرعت و پینگ اینترنتتون هم بستگی داره که انتخاب کنید از V-P-N استفاده کنید یا نه. اما حتما قبل از خرید سرویس­‌های V-P-N حتما از امنیت و دارا بودن سرورهای نزدیک به سرور بازیتون و دارا بودن قابلیت کیل سوئیچ تو خدمات سرویس V-P-N مورد نظرتون اطمینان حاصل کنید.

.

هشدار: استفاده از این روش ممکن است باعث بن شدن اکانت شود که مسئولیت این اتفاق برعهده خود کاربر می‌باشد.

.

3. استفاده از سرویس کاهش پینگ

برای رفع تحریم بازی Valorant پیشنهاد ما استفاده از یک نوع V-P-N مخصوص گیمه که اسمش سرویس کاهش پینگه. چون علاوه بر رفع تحریم بازی­‌های تحریم شده به کاهش پینگ و لگ و افزایش ریجستر تیر هم حین بازی میتونه کمک کنه.

همونطور که گفتیم سرویس­‌های کاهش پینگ بر خلاف V-P-Nهای موجود تو بازار برای گیم بهینه سازی شده و ترافیک اینترنت شما رو از نزدیکترین سرورها به سرور بازی موردنظرتون عبور میده. باتوجه به اینکه فقط گیمرها ازشون استفاده میکنن و همگانی نیستن، ترافیک کمتری هم دارن.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ با استفاده از بهترین و به ­روزترین روش­‌ها در بهینه سازی پینگ اینترنت شما علاوه بر کاهش پینگ، به رفع تحریم بازی­‌های تحریم شده علی‌الخصوص ولورانت کمک میکنه. بالاتر هم گفتیم بازی ولورانت روی استفاده از فیل//ترشکن خیلی حساسه و سریع کاربرانی رو که آی­‌پی متغییر دارن رو به عنوان متخلف شناسایی میکنه و مسدودشون میکنه.

برای حل این مشکل گادپینگ دوتا راه حل خوب تعبیه کرده:

1- IP ثابت

شما با انتخاب سرور دلخواهتون تو اپلیکیشن گادپینگ و استفاده ثابت از اون سرور میتونید تو بازی IP ثابت داشته باشید و از احتمال بن شدنتون تو بازی جلوگیری کنید.

2- قابلیت Kill Switch

باتوجه به قطع و وصل­ی‌های زیاد اینترنت هر لحظه ممکنه که حین بازی شما متوجه نشید و V-P-N یا برنامه فیل//ترشکنی که استفاده می­کنید هم قطع بشه و با وصل شدن مجدد حتی اگه در حد چند ثانیه اینترنتتون سریع‌تر از برنامه فیل//ترشکنتون وصل بشه بازی متوجه هویت واقعی شما میشه. این قابلیت تو برنامه کاهش پینگ گادپینگ باعث میشه تا زمانی که از وصل شدن قطعی برنامه مطمئن نشده اینترنتتون رو وصل نمیکنه. این قضیه یکی از مهمترین نکات امنیتیه که باید به اون دقت داشته باشید.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ از قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه دهنده خدمات کاهش پینگ و رفع تحریم بازی­‌های آنلاینه که صرفا فقط برای بازی طراحی شده. گادپینگ اولین ارائه دهنده اپلیکیشن کاهش پینگ تو ایرانه که برای تمامی نسخه های ویندوز، اندروید و iOS اپلیکیشن اختصاصی خودش رو منتشر کرده.

.

همین الان گادپینگو نصب کندانلود اپلیکیشن گادپینگ

.

گادپینگ DNS نیست بلکه یک V-P-N ایرانیه. پلیرهای بازی ولورانت دیگه لازم نیست دنبال برنامه فیل//ترشکن یا DNS خوب برای بازی بگردن. بلکه با نصب اپلیکیشن گادپینگ و چندتا کلیک ساده با خیال راحت با پینگ مناسب احراز هویت کنن و از بازی لذت ببرن.

البته حتما به این نکته دقت کنید که تا زمانی که پینگ داخلی اینترنتتون مناسب نباشه سرویس کاهش پینگ نمیتونه روی پینگتون تاثیری داشته باشه. برای اطمینان از اینکه برنامه کاهش پینگ گادپینگ روی پینگ اینترنتتون تاثیر مثبت داره یا خیر میتونید توی وبسایت گادپینگ یک اکانت تست رایگان دریافت کنید و تاثیرش رو روی پینگتون حین بازی بررسی کنید.

.

همین الان یک اکانت تست رایگان دریافت کن!

.

وُیس چت ولورانت

علاوه بر گیم پلی عالی و گیرا، Valorant با ایجاد ارتباطات وسیع جامعه‌ای پر جنب و جوش و پرشور رو هم پرورش داده. برای ایجاد این ارتباطات چت صوتی یک جزء ضروری از تجربه گیم پلی ولورانته. این قابلیت نقش مهمی تو تسهیل ارتباط موثر و کار تیمی بین بازیکن‌­ها داره.

چت صوتی با امکان برقراری ارتباط صوتی تو لحظه بین هم‌تیمی‌­ها، هماهنگی، استراتژی و ماهیت تاکتیکی کلی بازی رو افزایش میده. با چت صوتی، بازیکن‌­ها میتونن به طور یکپارچه اطلاعات رو منتقل کنن و در مورد موقعیت‌های دشمن پیام‌های سریع بفرستن، استراتژی‌ها رو هماهنگ کنن و به موقعیت‌های در حال تغییر واکنش سریع نشون بدن.

قابلیت شنیدن صدای هم تیمی­‌ها باعث ایجاد رابطه، اعتماد و ایجاد یک محیط بازی فراگیرتر و اجتماعی میشه. بازیکنان با توانایی­‌های مختلف، موانع زبانی یا مشکلات خواندن و نوشتن با وُیس چت قادر به برقراری ارتباط میشن، تا فعالانه تو بازی شرکت کنن. با استفاده از قابلیت چت صوتی، پلیرها میتونن از بیشتر پتانسیل ولورانت استفاده کنن و تجربه گیم پلی خودشون رو افزایش بدن و پیوندهای قوی­تری با هم تیمی هاشون ایجاد کنن.

حالا با وجود تحریم‌های موجود تو ایران و مشکلات اینترنت که هرروزه با اون دست و پنجه نرم می­کنیم، قابلیت وویس چت ولورانت خیلی زیاد با مشکل مواجه شده. اما با وجود تمام مشکلات، با نصب سرویس کاهش پینگ گادپینگ شما به سادگی می­تونید از این قابلیت تو بازی ولورانت استفاده کنید و در حالیکه پینگ اینترنتتون بهینه شده و حتی کاهش پیدا کرده با هم‌تیمی­‌هاتون ارتباط برقرار کنید و از رقابت حرفه‌­ای لذت ببرید.

سخن آخر

ما اعتقاد داریم که موقعیت جغرافیایی نباید هیچ بازیکنی رو از دسترسی به دنیای هیجان انگیز ولورانت محروم کنه. با اجرای روش‌های گفته شده تو این مقاله، میتونید تحریم‌­های موجود برای بازی ولورانت رو دور بزنید و بدون توجه به موقعیت مکانیتون از بازی لذت ببرید.

راه­‌هایی که تو این مقاله معرفی کردیم راه‌حل­‌های قابل اعتماد و ایمنی هستن که به گیمرهای بازی امکان اینو میدن که محدودیت­‌های جغرافیایی رو دور بزنن و به سرورهای مختلف بازی دسترسی داشته باشن و با جامعه جهانی گیمرها ارتباط برقرار کنن.

ممنون از اینکه تا آخر مقاله همراه ما بودید. خوشحال میشیم نظرات یا سوالاتتون رو تو قسمت نظرات همین مقاله برامون بنویسید.

.

لینک مقالات مرتبط:

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی WOW

رفع تحریم و بهبود پینگ بازی New World

رفع تحریم و کاهش پینگ Warzone

آموزش کاهش پینگ پابجی و بهبود ریجستر تیر بازی

.

5
اشتراک
Sana

3 4 رای ها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
مطلع شدن از
guest

0 کامنت
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات